Gå til innhold

740Tic døde plutselig

Ranger emnet


FirstPrice

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en kompis som kanskje skal selge en Volvo 740TIC, å i den anledning spør jeg, for jeg er veldig intr i å kjøpe den bilen;

 

Bilen døde plutselig under kjøring, helt død. Helt dau.

Bilen har en orginal B23FK fra 940, å chip.

 

Han sa at "INGEN" visste hva det er, å dette er den første bilen min isåfall, så jeg kan antagelig ikke fikse problemet selv med det første.

 

Er det over snittet lurt av meg å kjøpe bilen for en grise billig penge da? Kjenner et par som kan skru.. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000kr for en kurrant 740TIC?

 

Ja, jeg tenkte jeg kunne få far til en kompis som har eid et par bil verksteder til å ta en kjapp titt på den først..

 

Skal ringe han i morgen igjen og høre om hva han har prøvd ol. Har han prøvd det meste, så tar jeg den ikke. Har han ikke feilsøka noe som helst, er jeg mer intr.

 

Jeg vet ikke hvor vidt NAF kan finne ut slike problemer?

Kan vel forsåvidt være fra Tennplugg til motorstyring vel =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er bilen generellt i bra stand, og til din forventing, så ser jeg ingen grunn til å nøle. hvis du har pengene, selvsagt...

 

å hvis det erno du ikke veit, så går det alltids an til å spørre her. ;)

 

Jada, både penger og lyst er i boks, men jeg er absolutt ingen elektriker av meg, å kan svært lite om bil fra før av, men liker å lære da! :)

 

Får se! Ja, kan jo alltids spøre, men hvis jeg da sitter der, med bil og ledningene i hånda uten å få svar. Er det jeg er redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan være galt. Er du skikkelig uheldig kan det jo være motoren er skjært eller at registerreima røyk, og da er det like greit å kjøpe ny motor. Hvordan er det med skilt og eu-godkjenning? Siden den er såpass billig er det vel ikke lenge til den skal på eu eller at det ikke er skilt i det hele tatt? Billige biler som selges rett før de skal på kontroll går ofte ikke gjennom med det første. Han og de før som har eid den har sikkert også herjet mye med bilen og da er det godt mulig det er på tide å bytte foringer osv. Jeg sier ikke at du ikke bør kjøpe bilen, men totalt sett kommer det sannsynligvis til å bli noen reperasjoner og da går det gjerne noen tusenlapper. Har du akkurat 6000-7000 til bilen og omregging er sikkert ikke det nok.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kan være galt. Er du skikkelig uheldig kan det jo være motoren er skjært eller at registerreima røyk, og da er det like greit å kjøpe ny motor. Hvordan er det med skilt og eu-godkjenning? Siden den er såpass billig er det vel ikke lenge til den skal på eu eller at det ikke er skilt i det hele tatt? Billige biler som selges rett før de skal på kontroll går ofte ikke gjennom med det første. Han og de før som har eid den har sikkert også herjet mye med bilen og da er det godt mulig det er på tide å bytte foringer osv. Jeg sier ikke at du ikke bør kjøpe bilen, men totalt sett kommer det sannsynligvis til å bli noen reperasjoner og da går det gjerne noen tusenlapper. Har du akkurat 6000-7000 til bilen og omregging er sikkert ikke det nok.

 

hvis registerreima har gått og nåværende eier ikke ser det så er han jo heldig..! ny reim koster jo 155,- på volvo, monter den å tut å kjør!

 

men ta en komp test!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han eksempelvis legger bilen breit i en sving og ligger på 6000 og reima ryker så er det ikke sikkert at det bare er reima som ryker. Registerkjedet røyk for ikke så lenge siden på 180'en til mamma og da røyk flere ventiler. Ut ifra sånn som hun normalt kjører holdt hun sikkert ikke mer enn over 3000-4000 omdr. Hun kjørte helt vanlig og så kjørte hun i 80 over enn vanndamm som var 10-20 cm høy og så slukna bilen for godt.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han eksempelvis legger bilen breit i en sving og ligger på 6000 og reima ryker så er det ikke sikkert at det bare er reima som ryker. Registerkjedet røyk for ikke så lenge siden på 180'en til mamma og da røyk flere ventiler. Ut ifra sånn som hun normalt kjører holdt hun sikkert ikke mer enn over 3000-4000 omdr. Hun kjørte helt vanlig og så kjørte hun i 80 over enn vanndamm som var 10-20 cm høy og så slukna bilen for godt.

 

 

men klaringa på alle rødblokk motorene (foruten b230k og 16v) har så stor klaring mellom ventilene å stemplene at de ikke kan ta borti!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg prøve å ta en komp test ( biltema sak antar jeg? ) og gå litt rundt med multimetret og sjekke.

 

Skal høre med han idag når den skal på EU godkjenning og diverse mangler/feil med den..

 

5000kr er fortsatt ikke mye for en kurrant 740Tic med feks ødelagt bensin relë.

 

Forresten, IF skulle ha 12 000 med maks rabatt på meg. 18år. Sjukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden forsikringen er for dyr for meg, selv med en kompis som jobber i IF ( slapp med 12 000) så kommer ikke jeg til å kjøpe den.

 

Eller, kan jo faktisk hende jeg gjør det, men vet ikke ennå.

 

Er det noen forslag til andre biler er, okei bensin bruk, billig forsikring, greit utseende og billig?

 

er vel tråsykkel da. Jævla Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår