Gå til innhold

Volvo V70. 2,0 turbo. Stopper plutselig under kjøring

Ranger emnet


Hjellhaugen

Anbefalte innlegg

Min Volvo V70. 2,0 turbo. 2002 mod. Stopper plutselig under kjøring. Første gangen det skjedde var for 2 år siden, etterpå det har det ikke skjedd før nå. Nå stopper den daglig uten noen motorlamper som er aktive/lyser. Hvis jeg venter ca 1-2 minutter så starter bilen igjen. Jeg har byttet bensinfilter, bensinpumpe og relé til bensinpumpen uten at det har hjulpet noe.

Er det noen som kan ha en formening på hvordan jeg skal fortsette søkingen etter feilkilden?

Setter stor pris på hvis noen er kjent problemet og kan gi meg noen gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det kan være deffekt possisjonsføler for veiv. Den sitter om jeg husker rett, på toppen av girkassa. 

Den kan være helt fin når bilen er kald og lunken. Når den blir varm så utvider det seg inni føleleren og den mister kontakt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet noe mer, bilen stopper når det er relativt varmt i været (ca 20+ gr), mens når det er kaldt (ca 10 gr) går bilen som en klokke.
Har også obervert at nå bilen stopper så går ikke bensinpumpen når jeg setter på tenningen igjen, varsellampen og lyd for manglende sikkehetsbelte er heller ikke aktiv og bilen starter ikke.
Når jeg setter på tenningen etter ca 5 minutter etter at bilen har stoppet så hører jeg bensinpumpen gå og varsellampen og lyd for manglende sikkehetsbelte slår seg på - og bilen starter igjen.....

Rare greier.....

Noen som har ideer på hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...
På 6/13/2016 den 7:14 AM, Hjellhaugen skrev:

Har nå funnet noe mer, bilen stopper når det er relativt varmt i været (ca 20+ gr), mens når det er kaldt (ca 10 gr) går bilen som en klokke.
Har også obervert at nå bilen stopper så går ikke bensinpumpen når jeg setter på tenningen igjen, varsellampen og lyd for manglende sikkehetsbelte er heller ikke aktiv og bilen starter ikke.
Når jeg setter på tenningen etter ca 5 minutter etter at bilen har stoppet så hører jeg bensinpumpen gå og varsellampen og lyd for manglende sikkehetsbelte slår seg på - og bilen starter igjen.....

Rare greier.....

Noen som har ideer på hva det kan skyldes?

Hei, fant du noensinne ut av hva det var for noe? Min 2001 V70 har svært likt problem..skrur seg av under kjøring på vatme dager, bruker ca 5 min før den vil pumpe bensin igjen for å starte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bubbleboy93 skrev:

Hei, fant du noensinne ut av hva det var for noe? Min 2001 V70 har svært likt problem..skrur seg av under kjøring på vatme dager, bruker ca 5 min før den vil pumpe bensin igjen for å starte. 

Du kommer ikke til å få noe svar av noen som ikke har vært på forumet siden 2016. 

Bedre at du lager din egen tråd i stedet for å dra opp en gammel en. 

Se hva jeg skrev her i 2016. 

Det er en typisk sensorfeil. Vanlig at sensorer slutter å virke når de blir varme, men virker ikke når de har kjølt seg ned. 

Det letteste å koble til et diagnoseapparat og se om det er turtallssignal fra motoren når problemet er til stede. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår