Gå til innhold

Vi som kjører med L - fremtidens rånere

Ranger emnet


aerdftyhui

Anbefalte innlegg

  • Svar 386
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel til opplysning så trenger jeg ingen veiledningstime.. Jeg fulgte fartsgrensa tro det eller ei.. Men det regna, det var mørkt og jeg begynner å få slitte dekk.. DERFOR lå jeg i fartsgrensa.. Noe som er ansvarlig.. Vet ikke om du har hørt om det ordet..

 

ja, nei det er heilt rett. var absolut ansvarlig å tvinge lastebilane til å kjøre forbi deg ;)

Opel Omega B TD

Volvo 945Turbo - b230ft - solgt

1990 Volvo 240GL - solgt

1987 Volvo 245 Delebil

Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=adivass;2604468

 

Jaja' date=' har hatt lappen i 2 mnd og 2 dager, og storkoser meg. Men kjenner at det ikke er like gøy å kjøre som de første ukene.. får håpe det blir gøy til vinteren :D nei, vent.. jeg har fwd :([/quote]

 

 

Kanskje likegreit ? Slepper du og havne i renna værtfall..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å blåse liv i denne tråden igjen jeg :p

 

Hatt de 2 siste langkjøringene på under 24 timer nå :p Hadde den første kl 20.00 - 00.30 i gårkveld. Så var det på ann igjen i morges kl. 09.15. Kjørte sammen med ei jente, ca 3 timer hver i dag. Var hjemme kl. 15.30 så har blitt noen timer i bilen de siste døgnet :p

 

Var litt tøft i dag da, kjørte langt oppi innlandet, så kom vi til en litt lang bakke hvor kjørelæreren min sa at nå måtte jeg gi på så ser vi hvor fort du kommer opp i her i femte giret :D

 

Videre nå skal jeg ha en liten time på mandag, teori på mandag eller tirsdag før jeg fyller 18. på onsdag, får oppkjøring på dagen :partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil anbefale å kjøpe en sånn 24t prøve... da kan du ta den så mange ganger du måtte ønske, og prøven er relativt lik den på biltilsynet.

Man lærere seg svarene og krysser automatisk av på det som er rett etterhvert, men det er jo en måte å lære på det også..

 

Viktig å huske at med rette forhold, så har man lov til å kjøre med 4250(?)kg totalvekt på klasse B.. (correct me if I'm wrong)..

 

Jeg fikk spørsmål om å finne lovlig totalvekt på bil med henger, ut fra bilder av vognkort.

Ellers er det viktig å kunne vikeplikt, og rett og slett de grunnleggende selvsagte reglene i trafikken.. Tenke fornuftig og ta seg god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som adivass sier, prøver på nettet er greie og enkle å komme seg igjennom og etterhvert memoriserer man svarene. Brukte lenge gratis versjoner, og dagen før jeg skulle ta prøven tok jeg å kjøpte en 24-timers en, funket fett.

 

Dagen derpå bar det til trafikkstasjonen og 0 feil (skryte skryte :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe du består teorien da! sliter som faen med den selv. har ikke tatt den på biltilsynet enda, men ser jo jeg ikke kan det når jeg tar tester på nettet. det er jo ikke spesielt vanskelig heller. men å lære det, det går ikke.

 

Ikke teoriprøven jeg snakker om altså, den tok jeg i juni :P Er sånn teoritime med kjørelæreren min, skal gå gjennom ting vi noterte ned under langkjøringene og litt bilgreier tror jeg ;)

Endret av Xotick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår