Gå til innhold

litt drøs angående veivhusventilasjon,"sinna turbomotor"

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

Er veldig få med en mere race prega motor som gidder å begynne å kjøre ånding inn i innsuget igjen, med solonoider å greier... Det er ikke gromt å kjøre det inn foran turbo igjen mener jeg ihvertfall, er det en trøtt org motor er det vel det samme...

Sånn som jeg har det nå kan jeg ihvertfall holde følge med hvor mye olje han kaster itor seg....

 

KRB har dette og motorene hans er ikke trøtte :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en ting jeg kom til å tenke på reodor, den slangen fra tanken til "før turbo", bør jo ikke være rare slangen der, før en hindrer olja å renne tilbake til bunnen!? er jo greit sug når en lader 1.5-2bar på en slik motor

 

At olja hindres i å renne tilbake til bunnen betyr jo at du har veivhusventilasjonen i toppdekselet, og skulle du gi faen i ser jeg. Det du kanskje tenker på er at det skapes så stort undertrykk at olje-pickup'en ikke klarer å suge? Dersom dette viser seg å bli et problem må du tilpasse slangestørrelsen eller sette inn strupinger.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRB har dette og motorene hans er ikke trøtte :)

 

Hva er det Kai har?

Jeg er med som mekanikker på alle treff så kjenner de bilene rimlig godt for å si det sånn...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det Kai har?

Jeg er med som mekanikker på alle treff så kjenner de bilene rimlig godt for å si det sånn...

 

Ja, det har jeg fått med meg.

 

Jeg hadde en veivhusventilasjonsdiskusjon med Kai for 2 dager siden, og han sa til meg at han hadde veivhusventilasjonen inn foran turboen på minst en av bilene sine. Lyver Kai?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta var morro... Noe annet enn "åssen får jeg opp panseret på bilen min tråder".

Jeg får hive meg inn jeg og, for detta virka interesant og jeg må igrunn begynne å planlegge ett sånt system selv.

Åssen vil folk si at det beste åndesystemet er?

Og er det kriminelt å kjøre olja tilbake til motor? Bestilte akkurat kulelagerturbo så litt kjedelig å kjøre reduksjonsnippelen full i dritt...

 

Mitt funker sånn her pr dags dato:

Tar ut damp i hullet til bensinpumpe på blokka samt der den originale åndeboksen sitter. Kjører dette til en tank, tanken har jeg satt ei plate rett over niplene der jeg kjører inn dampen så det skulle funke som ei "oljefelle" eller hvertfall det jeg la i ordet oljefelle når jeg lagde tanken for typ 2 år siden. I bunn på tanken kjører jeg retur til motoren (det er det vel delte meninger om nå?)

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg fått med meg.

 

Jeg hadde en veivhusventilasjonsdiskusjon med Kai for 2 dager siden, og han sa til meg at han hadde veivhusventilasjonen inn foran turboen på minst en av bilene sine. Lyver Kai?

 

Det er ikke på banebilene... Det er på ur'en til sønn has som går på gata...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slange fra olje/flammefelle på blokk og en nippel på toppdeksel

To nippler på tanken og filter på toppen.. i bunn av tanken er det en drainbolt som jeg gladelig tapper oljen utav og så kaster den.. er ikke så mye det er snakk om..

har måleglass på tanken så jeg kan se hvor mye olje det er på tanken og evt. om den begynner å kaste ut mer og om det plutselig skulle bli vann i oljen..

 

Tror ikke det er så syykt nøye med undertrykk og skulle det være det så får det være... for sånn som jeg har det nå så fungerer det fint.. er ikke sunt med oljedamp inn i kupeen sef. men det er ingen bruksbil heller da,så får tåle den! får vel i seg nok av annet svainerai også... pøtt pøtt! :)

 

Trenger vel større utlufting pga. mere damp og større overtrykk i veivhuset.. Grunnen til at det er åpen lufting er fordi man ikke vil ha oljedamp inn i motoren.. pga. at oljedamp forårsaker tenningsbank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke på banebilene... Det er på ur'en til sønn has som går på gata...

 

Da lyver Kai! Eller så må du ta en ny titt under panseret :D

 

Mener at "isbilen" ble nevnt også.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det er åpen lufting er fordi man ikke vil ha oljedamp inn i motoren.. pga. at oljedamp forårsaker tenningsbank

 

Klarer vi å bevise at veivhusgassene er oktanreduserende? Og i de tilfellene det skjer hevder jeg at det skyldes en feilkonstruert oljefelle. Gjerne en blank fin sak som er kjøpt for 600 hos et tuningfirma. Eller 150 kroner på Ebay...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår