Gå til innhold

volvo-r-sport

Bruker
  • Innholdsteller

    2,943
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvo-r-sport

  • Bursdag 01/31/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Fickpingis
  • Modell (eks S4)
    240, 242, einser, a4
  • Biltype (eks Audi)
    tyskere og svensker
  • Årsmodell (eks 1995)
    ymse
  • Yrke eller sivil status
    Hydrauliker
  • Motor (eks 1.6)
    ymse
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Mye gjort, mye igjen...
  • Fylke
    Degernes/Østfold

Contact Methods

  • MSN
    volvo-r-sport@hotmail.com
  • Bosted
    Østfold/Degernes

volvo-r-sport's Achievements

  1. Jeg har hatt litt ymse oppigjennom men har havna på volvo igjen etter ymse tysk... Er ikke noe stress å få gode kjøreegenskaper i en 240, tar du en som er nyere enn 89 har den samme motorstyring som 940 og da er en turbomotor fra 940 mer eller mindre "bolt in". Fordelen med 2,7 og 9 serie er at det er lite deler som ryker i hytt og gevær også er det enkelt å skru på. Veldig begrenset med styling osv som ser pent ut, men etter min smak skal gamle volvoer ha litt "racingstuk" dvs en original vinge, noen snasne felger og godt med senk. Vedr bensinforbruk så går en bil med lh2.4 styresystem på rundt litern med litt blanda inspirert kjøring. Fordelen med at den bruker litt mer er at det i allefall ikke blir kaldt i den om vintern.
  2. Og opp igjen. Ingen som trenger noe? Fin motor å stappe i en gammal kadett, ascone e.l. (skal passe med girkasse fra en omega av ett slag). Karosserideler stort sett i bra stand, kan kappe av det folket vil ha. Billig billig.
  3. Hei! Har litt deler fra en 965 "V90" 96 modell: bakluke med breie håndtaket som er lakkert og den lille 960 vingen. Pris: 2000kr eller bud glassluke med motor, har også lyst plysh taktrekk med alle detaljene som hører til. 1500kr for luka, 2500kr for alt sammen. Alt av deler som trengs for å montere multilink på 940 med unntak av selve akselen. Fester, bensintank, spennbånd osv. 1500kr eller bud. Har også diverse deler fra 2,5 og 3L seksere. Det ligger også en del annet og slenger rundt her, så er det noe dere trenger så kan dere alltids spørre. Alle deler som det er litt størrelse på må hentes i Østfold. Ta kontakt på 97117782.
  4. Hei! Har en VNT turbo fra en vag 1,9tdi 130hk til overs. Den ble kjøpt på ebay en gang og skulle vært montert på en annen motor, men bilen ble solgt før jeg kom så langt. Den skal etter hva jeg vet ha rusla rundt 80000km og er tight og fin. Finfin turbo for å oppgradere 110hk AFN motor e.l. Jeg går ikke god for standen på turboen, men ingenting tilsier at det skal være noe galt med den. 4000kr eller bud. Ta kontakt på mob 97117782
  5. Opp og hopp. Motor kan også selges med alt untatt turboen (må knabbe eksoshuset fra den og usikker på hva som er skjedd med den andre). Bilen må bort snart, så mulig å gjøre en god handel her. Alt som ikke er solgt innen sommern går i pressa.
  6. Hei! Har litt "leftovers" etter en oppretting av en annen bil. Alt kommer fra en 2000mod saab 9-3 2.0T, manuell gir, gått langt. Har bla: girkasse motorstyring interiør (lyst beige med armlene) som er helt og greit, selges samlet, ikke delvis. 16toms org BBS felger med dekk (uvist hvor mye mønster, kan sjekke), hele og pene. 15toms TSW alu felger, litt gule siden de har vært brukt som vinterhjul. bakstilling komplett turbovinge. diverse karosserideler (kan godt kappe løs ting hvis folk trenger). Jeg har IKKE: Motoren, airbager, displayene, dashbord eller noe av det som sitter foran motoren. Er det noe dere er på utkikk etter som ikke står her så bare spør. Alt befinner seg i østfold, men kan leveres på strekningen svinesund-asker. Ta helst kontakt på mob 97117782 da jeg ikke er så mye her inne lengre. For alle deler gjelder bud, skambud blir bare oversett (kaster heler delene) og jeg er ikke interisert i å bruke masse tid og krefter på å selge en brakett til 50kr. fortrinnsvis ikke veldig interisert å sende ting med post.
  7. Nå har prosjektet mitt stoppa opp men håper å få dratt igang igjen når varmen kommer ute... Jeg skal ha nedi en 9A motor (2l 16V) og 02A girkasse fra en corrado. Etter hva jeg kan se er det ikke umenneskelig mye jobb å få det på plass. Jeg har fått en til å frese litt på corrado spindlene (samme som golf 3) slik at de passer mot golf 1 fjørben, med på kjøpet fikk jeg grøvre bærekule som passer i to av hullene på bærebruene (må borre ett nytt i hver arm). For at dette skal bli ideelt bør jeg bygge ned styrekulene også, men det kommer jeg ikke til å gjøre før godkjenning. Jeg håper også å få brukt tannstang fra corradoen for å få noe litt nyere og mindre slarkete med servo. Kommer også til å modde spakstellet og bruke vaieroverføring. Clutch har jeg ikke helt bestemt meg for, har en liten fin mastersylinder fra en toledo tdi (samme som golf 3 omtrent).
  8. Jeg har fått aksept på 130hk tdi motor i min. Men ble 2.0 16v istendenfor pga pris og omfanget av ombyggingen. Jeg måtte da bruke G60 bremser framme, en kompromiss pga det høye dreiemomentet. Men 160hk tror jeg du kan se langt etter, 150hk abf motor går å få igjennom.
  9. Noe det er mulig å holde ved like for en billig penge. Heller en 240 med ålreite hjul, litt stereo og smånips enn en nyere bil rensa for alt og gjeld til knea.
  10. Hej! Prøver her jeg. Snekra sammen en ny jobb pc for 3d cad tegning. Da valgte jeg å kjøre på med xp 64 bit. Såvidt jeg vet har ikke xp 64 bit outlook express eller annen mail klient som std. Jeg la da inn office 2003, men får ikke kontakt med mailserver. Grunnen er at det mangler noe som kalles for MAPI tror jeg, i OS'et. Den protokollen/funksjonen for mail, denne ligger i outlook express og ikke i office outlook. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe som får det til å virke??? Har prøvd de første 10 sidene på google med litt ymse søkeord. Filen "inetcomm.dll" som tydeligvis har noe med detta mail greiene å gjøre finner jeg ikke på disken heller.
  11. Har du noen delenr a? Jeg har alt jeg trenger for hydraulisk men hvis det er lett å bygge om til wire gjør jeg heller det. Er så trangt og ufyselig å få på plass masterpumpa.
  12. Mest om drivlinja passer på en vanlig lancer, selve godkjenninga skal jeg nok få krangla meg til. Hvis det er mulig å gjøre uten å bytte halve gulvet på bilen så blir det snakk om å rense en norsk gubbebil, brenne restene bak låven og montere over alt fra en jdm evo. Men ingen som vet om det går å bygge om en vanlig lancer til 4x4 og om dette passer overens med evo delene?
  13. Hej! Noen som vet om det er mulig? Dvs om drivlinja passer over på en vanlig lancer typ 96-00 mod? Og hvordan er mitsubishi norge mtp ombygging, må jo få papirer derfra. Ole
  14. Har forska, 9A motoren står på pall sammen med 02A kasse. Så blir ombygging til wire gir og hyd clutch. Bruker mastersylinder fra seat toledo, samme som golf 4 å se på bare at den er i stål og ikke plast. Tenkte å bruke giroverføringen fra corrado. Har fått maskinert corrado spindlene til å passe einser fjørbein. Skal også prøve å få på corrado tannstang med servo.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår