Gå til innhold

litt drøs angående veivhusventilasjon,"sinna turbomotor"

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

etterhvert vil jeg påstå motoren min er blitt(eller hvertfall blir) nokså potent.. kjører med garrett GT kulelagerturbo, og de er som kjent sinnsykt nøpne på trykk i vveivhuset, vet ikke om det er likt med de andre merkene da men, så jeg er litt redd for å blåse tettningene.. har et toppdeksel fra b19, sånn med ventilasjon i.. ser det er mange som kjører med sånnt, og ofte bare et filter rett på den tuten. er dette godt nok? burde jeg beholde org åndeboksen på blokka, sånn for sikkerhets skyld?

 

bare ute etter folks ERFARINGER, ikke folk som kjenner en som har en nabo som var på vallåkra, og der var det en som muligens hadde blablabla...:)

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har både på toppdeksel og blokk, men skulle hatt en tredje for å få det helt optimalt, kommer fremdeles litt ut fra påfyllingslokket. før uttak nr. 2 så spratt peilepinnen opp og baklokket falt ut osv.

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med ånding fra fordelerhølet og org boksen inn i en åndetank med filter... Burde holde til å ånde ut bånnkassa i motorn ihvertfall... Ingenting i toppen..

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut fordeler hølet ja, hørtes hjemmesnekkra ut:p men blir jo samma sjiten da om jeg heller bruker det b19 dekselet, og lufter der,syns de er finere i bakkant, da de er helt plane der, i stedenfor den kragen som stikker opp på 8v dekslene hvertfall

 

Ting som er hjemmelagd trenger ikke se hjemmelaga ut vettu.. =)

Ser bedre ut enn å ta ut ting andre plasser spørr du meg men...

 

Uttaket:

 

DSC00758.jpg

 

Åndetanken:

 

DSC00576.jpg

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neinei var ikke sånn ment asså! hehe.. men jeg missforsto litt..trodde det var fordeleruttaket på toppen du hadde brukt, men når jeg leser engang til hva du skreiv så ser jeg jo at jeg gikk lit fort i svingene:)

 

Hehe... skjønner.. ;P

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj..er ikke du som har burslitte stempelringer da? høres jo litt ekstremt ut!

 

neeiida.. det svetter bare litt fra lokket nå, er ikke så ille.

men har lyst på en ånding til for å være helt sikker på at det er nok.

mange som har 3.

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ut der den blokkmonterte bensinpumpa sitter på eldre motorer. Har også tatt vekk den originale boksen og laga flens der med retur til bånnpanna.

Skal lage meg ett i toppen, er jo ikke værre enn å fyre opp tig'en en runde det...

BTW: Er det gamle dekselet bolt on på nyere topper? Bare å dele den tetningen i bakkant på midten så er det jubel?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du laga den tanken selv AC^?

Hvordan er den bygd opp? Er det brukt skilleplate osv?

 

Og en annen ting.. Skal man ikke ha undertrykk på veivhusventilasjonen?

 

Har smidd opp det selv ja..

Nei, det er ikke nødvendig... Motorn min ånder ikke noe unormalt mye..

 

Jeg har ihvertfall ikke det.. og det funker bra det jeg har kjørt hittil i år ihvertfall..

 

Men ser mange av dere er fan av å kjøre olja fra en sånn tank ned i bunn igjen, det hadde jeg ikke ville ha gjort om dere har sett åssen olja ser ut inni en sånn tank, det blir endel kondens når detta blir varmt å kaldt hele tia så det blir ei jævla gjørme nedi der, om dere vil bli kvitt olja ville jeg enten ha kjørt den i bakken eller ha kjørt den inn igjen før turbo/innsug...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår