Gå til innhold
Bilforumet.no

Pilsener

Bruker
  • Innholdsteller

    76
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Pilsener

  • Rang
    Registrert bruker
  • Bursdag 11/06/1967

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansund
  1. Pilsener

    Dørlås-blues

    Problembarnet er en 1997 2-dørs sak. Problemet er at den ene døra ikke lar seg låse opp. Enten man bruker nøkkel, eller drar i knotten, så mangler det siste "klikket", sammenliknet med døra på den andre siden. Dørtrekket lar seg ikke demontere uten at døra er åpen, så spørsmålet er da: Hvordan kan jeg få tjuv-åpnet døra?
  2. Pilsener

    Automatisk Webasto i VW Transporter

    Jeg har arvet en VW Transporter 2,5 TDi, 2003-modell. En mekaniker sa at det er en automatisk Webasto i denne. Hvor er denne plassert, og finnes det noen enkel måte å teste den på?
  3. Pilsener

    Tips: Modifisering av gipsskrue til bruk på tynnplater.

    Popnagler kan ikke strammes like hardt som hylsene. Man har heller ingen mulighet for variabel stramming av popnagler. Dessuten er bakenden av en poppet popnagle mindre enn bakenden på hylsene, så man får ikke like godt feste. Jeg har selv opplevd å rive løs ting som er festet med popnagler i metallplater. Forresten må jeg bare beklage at jeg ikke visste at slike "gipsskruer" kunne kjøpes ferdig. Det var ikke meningen å provosere noen.
  4. Pilsener

    Tips: Modifisering av gipsskrue til bruk på tynnplater.

    Jeg visste ikke at slike hylser fantes.
  5. Jeg måtte feste noe i en karosseriplate på bilen, men det var ikke mulighet for å komme til og sette på en mutter på baksiden. Derfor kokte jeg sammen et prosjekt med en modifisert gipsskrue. Tenkte kanskje dette kunne være av interesse for andre også. Skruen er fra Biltema (artikkelnr 19-1776). Den har en 6 mm skrue og trenger et hull på 11mm. Dessverre trenger den et gods på minst 19 mm for å feste seg. Kutt først av hylsa slik at det står igjen ca 5-7 mm over der hvor svekkingen er. Kutt deretter de små punktsveisene som holder flensen fast i resten av hylsa. Puss deretter vekk litt av galvaniseringen nederst på hylsa og rundt kanten på hullet på flensen. Dette er viktig for at neste punkt skal bli vellykket. Lodd flensen fast på hylsa med vanlig loddetinn. Den modifiserte skruen (nederst) kan nå brukes på tynnplater.
  6. Hva er forskjellen på DIN 8, DIN 10, DIN 12 etc på glass til sveisemasker?
  7. Har fått tilbud om en 93-modell S-10 med 4,3L motor. Hva bør jeg se etter? Hvilke svakheter har disse? Og hvor pleier de å ruste?
  8. Noen som har en fungerende tenningsmodul å selge?
  9. Pilsener

    Granada 2,3 stopper

    Min 1983 2,3 stopper nå og da. Virker som det skjer oftest i motbakker, så jeg mistenker at den muligens ikke får nok bensin. Hvis jeg venter et minutt, så starter den igjen. Noen ideer til hvor jeg skal lete? Ser forresten ikke ut til at denne har bensinfilter.
  10. Jeg er også ute ettter leopardsetetrekk, så derfor blåser jeg liv i denne gamle tråden. Torshov har ikke slike ting lengre. Andre ideer, utenom Ebay?
  11. Noen som har et bakrutesjalusi/laksetrapp til Granda MK2? Eller noen som vet om et sted man får kjøpt?
  12. Pilsener

    Temperaturføler til 2,3

    Da har det ordnet seg med temperaturføler.
  13. Pilsener

    Temperaturføler til 2,3

    Er på jakt etter en temperaturføler til en 1983 2,3. Dette er føleren som går til termometeret i dashbordet, og er den som bare har 1 kabel. Verken Biltema, Mekonomen, BilXtra eller den lokale Ford-forhandleren har noe. Finner heller ikke føler til 2,3 på Ebay, og bildene på motomobil.de ser ikke ut til å vise rett føler. Er det noen som har en slik, eller som vet om et sted i Norge hvor jeg kan få tak i? Eventuelt om noen har delenummeret, så jeg kan søke andre steder?
  14. Pilsener

    Kombipolish til GUL bil?

    Det finnes mange alt-i-ett-løsninger for polering (slik som dette: Fargepolish - Biltema), men jeg finner ingen for GUL lakk. Hvor kan jeg finne dette?
  15. Pilsener

    Dekkstørrelse på Granada.

    Granada mk2 er oppført med 185-80/14 i vognkortet. Jeg har imidlertid hørt rykter om at det kan være en fordel å gå ned til 175 bredde istedet, for å spare styreledd for belastning, da disse visstnok er et svakt punkt på disse bilene. Kan noen bekrefte/avkrefte disse ryktene?
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.