Gå til innhold

Aceofspades

Bruker
  • Innholdsteller

    1,524
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Aceofspades

  • Bursdag 09/24/1975

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil og Musikk
  • Modell (eks S4)
    240
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982
  • Motor (eks 1.6)
    b230 ft

Contact Methods

  • Bosted
    Third stone from the sun..

Aceofspades's Achievements

  1. Trenger førersete til Corsa C med 5 dører. Bilen har benevnelsen sport så setet må være sportsete i stoff,type grått. Mulig flere utgaver av corsa c har disse setene, som har noe mer sidestøtte.
  2. Spjeld fra 960/850 ø.k (3" utv. diam. og ca. 2.5" innv. diam.)
  3. Et helt "crazy" forslag er jo at motoren din går i overkant fett og derav spiser plugger,spes. hvis de er i overkant "kalde". Sett i NGK bpr6e for kjølige forhold (høst/vinter) Og evt. Bpr7e på sommeren....
  4. Er jo ikke mer å gå på ved 1 bar med det oppsettet du har,ligger kanskje litt i overkant av k-jet'ens kapasitet allerede. Er minimalt ekstra du klarer å tyne ut på å shimse og justere et k-jet anlegg. Vil gå fetere på hele registeret og man tjener noen fattige hk. på toppen. Bruker vel nok suppe som det er vil jeg mene :) Så å bytte kam uten andre oppgraderinger er meningsløst. Å tilføre mere luft til en motor når man ikke har mere kapasitet på bensintilførselen på toppen av registeret,sier jo seg selv ikke gir noen gevinst! Vil først anbefale deg å gå til innkjøp av bb lambda,den tjener du fort inn i vel bevarte motordeler. Kjøp deg datasprut og bredbåndslambda,så kan du begynne å vurdere videre trim! :)
  5. Vi får håpe på fred i verden og sånn da.. :) Jeg har vokst opp med begrepet dynamo i de innerste deler av nord-trøndelag og syns trådstarter burde vise sitt opprinnelige yrke respekt og holde seg til enkle begrep fra sykkelverdenen. :D Dynamo,krank,sete,ballonghjul og styre for å nevne noen....
  6. er på utkikk etter en bakrute til e28 I Osloområdet tlf 90889544
  7. Nå står det vel at motoren er en dragracemotor i annonsen! Alt til sitt bruk... Kjører man på f.eks tidkort som svenskene sier,så kan man stå og bygge trykk før man setter avgårde uten å måtte bry seg om startlys. Han har sikkert hatt en misjon med å vende turboen "feil" vei. ;)
  8. Men her hadde det gått nesten to år! Skulle man hatt håp om at dette skulle holde noe særlig lenger, så burde man tatt av lokariskjerm og fjernet rust på innsiden av skjermen. Lagt epoksy og lakkert skjermkanten innv. og hele utvendig og sausa den godt inn med tectyl. Og fortsatt ikke vært sikker på at det holdt evig! Er ganske sikker på at lakkereren ga beskjed første gangen om at dette ikke ville holde lenge og anbefalte deg å bytte skjermen, som igjen ga deg en merkostnad som du ikke var villig til å betale. Gjør det rett første gangen er mitt råd! Og kjør nye biler til tectylbehandling og gjenta behandlingen med jevne mellomrom + grundig spyling av hjulhus. Å kjøre gjennom en vaskemaskin en gang i uka er ikke nok om du vil unngå rust. Sånn er det å bo i Norge folkens! Framskjermer har dessuten stort sett ikke annet enn primer på innsiden fra fabrikk, og møkka som er full av salt vil legge seg godt til rette og rust er uunngåelig om man ikke bruker noen kroner på å unngå den!
  9. Har vært borte i dette en gang på et Haltech. Mener jeg skrev mail direkte til Haltech sin tech. support. som sendte en fil på mail som fikset problemet. Er som regel raske til å svare og ordne opp der.
  10. Ngk pluggene koster ikke mer enn at ett sett med 6'ere er verdt forsøket hvertfall. Og man kjører vel ikke like hardt på vinteren som om sommeren så 6 i varmetall burde fungere inntil telen går :)
  11. Kan jo dele noen tanker om saken jeg også,for å gjøre forvirringen total :) Kan fort bli litt ruskete ved kaldstart etter porting på 531 toppen. Selv om du har bytta innsprut så kan det være at den får litt for lite bensin ved kald motor. Kaldstartillegget kan bli for lite etter trimming. Går den for magert så blir den nervøs og rykkete. Er veldig glad i feit blanding de toppene. Noen ulemper etter porting kan bli at overflata inni kanalen blir slipt litt for fin og bensin vil legge seg som dråper på veggene inne i kanalen. Når motoren blir varm så fordamper det meste av de dråpene kontinuerlig og de lager ikke så mye trøbbel for tennpluggen og forbrenninga som ved kald motor. I tillegg blir det jo et svinn på bensin som ikke blander seg med luft og heller vil finne på farsk. Kan jo prøve å bytte ut temperaturgiver til sprutet med et potensiometer og "lure" motoren t å tro at det kaldere ute enn det virkelig er. Sett inn NGK bpr6es på vinteren og 7'ere evt. 8 på sommeren. Kraftig coil er også kjekt å ha. Har jo en litt mer modifisert motor enn din. Med både mere kam,større ventila,portet,letta svinghjul osv. Men min er grei å kjøre sånn sett. Alt er relativt da sef.! :) Men litt innvirkning på kjørbarheten blir det jo som regel ved trimming.
  12. Jeg er helt lens for cyanoakrylat akkurat nå for tiden så det går ikke ;) Hvem er som typisk fører denslags lurium da? Hadde bare vært så uendelig mye enklere å bare gått til disken og sagt hva man skulla ha og så hadde de faktisk hatt det. Noe som viser seg gang på gang ,blir bare vanskeligere og vanskeligere i dagens samfunn :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår