Gå til innhold

rarityn

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om rarityn

  • Bursdag 08/13/1976

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

rarityn's Achievements

  1. Var å prøvekjørte en TT Coupe med 200 hester i går og ble helt frelst. Jeg er dog kresen og jeg syntes den hadde litt for mange skavanker til at jeg ville kjøpe akkurat den. Dessverre så er det ikke mange av disse på bruktmarkedet, så det ser ut som jeg må smøre meg med tålmodighet for å finne den jeg vil ha, men jeg kan jo også prøve her... Jeg er på utkikk etter en meget pent behandlet TT Coupe 2,0 TFSI 2007 - 2009-modell med svart interiør, multifunksjonsratt og parkeringssensor bak. Jeg er i utgangspunktet ute etter en med S Tronic siden den skal være så bra, men er åpen for manuell. Jeg er nøye på at den har minimalt med sår/riper i lakken, ingen parkeringsbunker/skader, ikke kantkjørte felger og minimalt med slitasje i førersete/innvendig.. et pent eksemplar mao.
  2. Jeg fikk bl.a. lakkert hele ene forskjermen i januar i fjor for å utbedre rust. I vår la jeg merke til at det hadde begynt å boble litt lakken og jeg meldte fra. I går leverte jeg inn bilen for reklamasjon og fikk i dag vite at det er hull rett gjennom skjermen og at dette derfor ikke er en garantijobb (hullet er ikke helt nederst i kant, men litt opp på skjermen). Kan det virkelig ha rustet hull rett gjennom skjermen på under to år? Hvis det hadde vært alvorlig rust der når den ble lakkert i fjor, burde jeg ikke ha fått beskjed? Er det gjort dårlig rustfjerning / grunning her? Skal jeg finne meg i å måtte betale rundt 6000 kr for å få fikset noe jeg betalte for å få fikset i fjor? Det er jo to års garanti på lakkering så dette burde jo dekkes. Jeg sliter litt med å ta dette mot verksted / lakkerer ettersom det allerede fra før har vært mye fram og tilbake. Hva skal jeg gjøre? Gode tips mottas med takk.
  3. Jo, luftverktøy er definitivt en god ting, men problemet er at toppplate med tårnlager over der igjen bygger på støtdemperstempelet såpass at toppmutteren ikke kommer ned til gjengene. Jeg klarer ikke å presse sammen fjæra med rå håndkraft nok til å skru den på heller. Kanskje jeg må trene litt styrke først. :P
  4. Måtte demontere støtdemperen igjen for å bytte tårnlager, men til dere som har gjort dette selv: Hvordan klarte dere å få på plass toppmutteren igjen (forrige gang fikk jeg hjelp)? Jeg har komprimert fjæra maks med fjærklemmene fra Biltema, og har i tillegg trukket støtdemperstempelet maks ut og låst det fast helt nederst med sveisetang / vice grip. Likevel klarer jeg ikke å presse sammen topplate med tårnlager nok til å få på plass toppmutter. :\ Rage fikk det selv til her i denne posten (har sendt han en PM): http://www.bilforumet.no/3-serien/39544-rages-forstebil-bmw-320i-coupe-11.html#post449398 Det er slettes ikke bare å skru på toppmutteren slik som i dette klippet: http://www.ehow.com/video_2327161_assemble-strut-mounts.html Støtdemperstempelet er ikke langt nok / fjæra er ikke komprimert nok. Tips mottas med takk. :)
  5. Kjøpte akkurat Dunlop Graspic DS-2 selv. Alternativet var Yokohama. Jeg skulle egentlig kjøpe Nokian pga. NAF-testen, men ble frarådet det av selger. Ble fortalt at Nokian-dekkene er gode på snø og is, men ikke på asfalt. Dette pga. at de er altfor myke. Dekkene går mao. ikke dit du vil. De hadde derfor fått masse kundeklager på de. Den NAF-testen ble visstnok utført på Nokians fabrikk i Finland også..
  6. Ja, jeg hadde samme problem foran på høyre side på min -98 Compact. Måtte bytte sentrallåsservoen i døra (en liten motor på låsen). Denne kostet 900 - 1000 kr på BMW Autozentrum på Økern. Kan sikkert få den billigere på for eksempel GS Bildeler eller Schmiedmann. Var for øvrig en !" jobb med fikling pga. det er så utrolig trangt.
  7. Da skal jeg høre med Autokvikk. Forstillingsspesialisten fikk jeg på telefon ja. Tror det var Østre Aker vei 64 han har flyttet til.
  8. Dessverre så har karen som driver Forstillingsspesialisten røket en bicep, og er ikke operativ igjen før på nyåret. Jeg har ringt litt rundt for å høre med andre, og da fant jeg ut at både Nordhagen Bil og Forstillingsverksted, Arne Gulbrandsen og Bavaria Autozentrum skal ha over 2000 kr for firehjulskontroll med justering. Bertram Bil skulle visst ha 1700 kr, men da kom visst justering i tillegg. Hmm.. Er det noen som har noen gode tips på hvor man kan få utført dette uten at det koster skjorta? Jeg trenger jo nye vinterdekk i tillegg. :P
  9. Var forleden innom et verksted som mente at motoren på min 316i Compact 98-modell fikk for lite luft (går dårlig på tomgang). Han mente det var noen slanger og muligens et spjeld som måtte byttes. Han demonstrerte dette ved å ta av oljelokket på motoren mens den gikk. Da blåste det ut luft der. Personlig skjønte jeg ikke sammenhengen, men er det noen som har noen innspill om hva dette dreier seg om? Edit: Har gjort litt research. Tror dette dreier seg om gasspjeld og vakumslanger. Skal se om jeg kan finne noen lekkasjer i morgen.
  10. Ringte å hørte med Mekonomen og BilXtra, men de hadde bare runde piper. :\ Må muligens forsøke å få lånt meg utstyr her.
  11. Takker for svar. Skjønner at det bør gå greit å skru av mutter på toppen av fjæren nå når jeg tenker meg om. Det lar seg jo ikke gjøre på normal måte å få med helt øverste og nederste del av fjæren, så dette bør være tilstrekkelig. Forsøker å finne noen som har hule piper med utvendig sekskant, men det virker å være vanskelig. Blar i kataloger og leter på Google men..
  12. Tok av støtdemperen på min Compact 98-modell i dag. Boltene satt som !!$! Jeg måtte jekke av to av de, og endte opp med å måtte av med caliper og bremseskive for å få av den siste. :( Forsøkte så å komprimere spiralfjæren med fjærspenner fra Biltema. Vet ikke om jeg tør å skru av mutteren på toppen da jeg er usikker på om fjæra er komprimert nok? Øverste og nederste del av fjæren går fortsatt langs topp og bunn (se bildet). I tillegg passet ikke støtdemperverktøyet fra Biltema (for å ta av mutteren på toppen). Biltema har 17 og 19 mm piper, men det er 21 mm på bilen min. :( Eventuelle hint og tips mottas med takk, men det ser ut til at jeg må krype til korset her.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår