Gå til innhold

Prøve å lakkere litt, hva trenger jeg?

Ranger emnet


gotthard

Anbefalte innlegg

Tenkte kjøpe lakksprøyte fra Biltema ( 15010), har 250L kompressor 10bar.  Tenker jeg trenger vannavskiller (17184) ? er det noe annet jeg da trenger sånn utenom div pussepapir, lakk, grunning osv?

Planen er å finne noen pansere og slikt billig og øve meg på før jeg går på hovedbilen, hadde sikkert blitt billigere og fått noen til å gjøre det men det lærer man ikke noe av, ikke er det noe morro heller så hvorfor ikke prøve selv.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkering er enkelt men likevel så komplisert og veldig moro når en får det til. Anbefaler å finne noe på youtube å se på videoene, fks søk på "car painting DIY".

Utstyret er en ting, sprøyta fra BT kan bruke den, men hva slags lakksystem skal du ha? solid (single stage), base+klar (2-stage),  effektlakk (3-stage)? Skal du bygge opp lakk fra bart stål eller gammel lakk, det avgjør grunnoppbygningen på lakksystemet (hva slags grunning du bør bruke).

Vannutskiller er et must (husk å drenere tanken på kompressor også) og slanger hvor det brukt tåkesmører er fyfy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, xr4ti skrev:

Lakkering er enkelt men likevel så komplisert og veldig moro når en får det til. Anbefaler å finne noe på youtube å se på videoene, fks søk på "car painting DIY".

Utstyret er en ting, sprøyta fra BT kan bruke den, men hva slags lakksystem skal du ha? solid (single stage), base+klar (2-stage),  effektlakk (3-stage)? Skal du bygge opp lakk fra bart stål eller gammel lakk, det avgjør grunnoppbygningen på lakksystemet (hva slags grunning du bør bruke).

Vannutskiller er et must (husk å drenere tanken på kompressor også) og slanger hvor det brukt tåkesmører er fyfy.

Takk for svar :-)

 

Er eier av en Kia Soul, lakken er ikke så mye å skryte av på disse så panseret er fullt av steinsprut og på bakluka er det litt rust, så blir pusse, sparkle, behandle rust, grunning, base også klarlakk, eventuelt vannsliping til slutt.

Har sett endel på youtube og kommer til å se mer.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Volvo V70 2,4D 2008

Kia Soul 2018

Golf 5 1,6L 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår