havove Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 faen for en bil=) Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 er det heavy duty trykkplata du har til m5 eller orginal m5? tenker å montere det på min serdu og jeg tenker på å nerme meg 500hk/600nm. btw tipper det opsette der 2,8 liters volum lager bøtter med effekt. tipper 700hk og rundt 850nm på 1.7 bar :p Glemte i farta og lese hvilken turbo du satsa på men renger med den var maxspeca for oppsettet. Tipper det er org m5 plate og lamell siden det ikke tålte mere en 500nm. Er også viktig å få riktig spacing på plata for å få maks hold! et par milimeter her utgjør MYE. Sachs sin forsterka m5 plate og sinter holder glatt 800nm. så det at man må opp på treplater er i mine øyne bare tull! Men ser tøft ut da, og er gromt! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Tipper det er org m5 plate og lamell siden det ikke tålte mere en 500nm. Er også viktig å få riktig spacing på plata for å få maks hold! et par milimeter her utgjør MYE.Sachs sin forsterka m5 plate og sinter holder glatt 800nm. så det at man må opp på treplater er i mine øyne bare tull! Men ser tøft ut da, og er gromt! :D aaah no skjønn e koffer du spekulert sånn på turbovalge vårres hehe :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hva er gjort med tanke på veivstaker og stempel når du skal ha 94,5 i slag? Rådene har orginal lengde på 152 mm og stempla er venolia med lavere komp høyde. du må også modifisere blokka å diverse for å kjøre med så lang slaglegde Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Åssen clutch og trykkplate du bruker? passer rett på? clutchen er orginal bmw m5 trykkplateog 6 puck sinter. d passer ikke rett på da bmw trykplate er 240mm mot volvos 228mm. så maskinering må til Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 er det heavy duty trykkplata du har til m5 eller orginal m5? tenker å montere det på min serdu og jeg tenker på å nerme meg 500hk/600nm. btw tipper det opsette der 2,8 liters volum lager bøtter med effekt. tipper 700hk og rundt 850nm på 1.7 bar :p Glemte i farta og lese hvilken turbo du satsa på men renger med den var maxspeca for oppsettet. orginal m5 trykplate, den henger med bra med sinter. men d har vært varmt til clutchen min så da mister man spennet i trykplata å den tåler mindre moment. blir spennede å se hvor mye effekt d blir når jeg får bremset igjen, målet var å passere 500 hk på hjula å få en fin momentkurve Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Tipper det er org m5 plate og lamell siden det ikke tålte mere en 500nm. Er også viktig å få riktig spacing på plata for å få maks hold! et par milimeter her utgjør MYE.Sachs sin forsterka m5 plate og sinter holder glatt 800nm. så det at man må opp på treplater er i mine øyne bare tull! Men ser tøft ut da, og er gromt! :D trykkplata er riktig spaca, ble levert inn til clutch og brems. men er vel varmen som har tatt trykkplata. grunnen til at d blir brukt tilton 3 skiver er at jegg hadde en liggende=) Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 trykkplata er riktig spaca, ble levert inn til clutch og brems. men er vel varmen som har tatt trykkplata. grunnen til at d blir brukt tilton 3 skiver er at jegg hadde en liggende=) Hadde en liggende.. hehe.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Hadde en liggende.. hehe.. Hehe, har d no værtfall;) Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Dette ser da ut som et potent bygge! Kjører med den tp-618 (er det ikke det som skal være m5?) trykkplata på 245'en min og original turboclutch, og det slurer faktisk litt når lamellen begynner å bli litt slitt... 245'en kan vel vilt tippet ha 250+hk og 400+++NM (B23ET portet 405 og electromotive 1.2bar på turbonetics T3 Trim60 a/r.63 steg1 eksos) Så du må vel til med noe argere clutch løsning OM tp-618 er den plata du har ja... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Dette ser da ut som et potent bygge! Kjører med den tp-618 (er det ikke det som skal være m5?) trykkplata på 245'en min og original turboclutch, og det slurer faktisk litt når lamellen begynner å bli litt slitt... 245'en kan vel vilt tippet ha 250+hk og 400+++NM (B23ET portet 405 og electromotive 1.2bar på turbonetics T3 Trim60 a/r.63 steg1 eksos) Så du må vel til med noe argere clutch løsning OM tp-618 er den plata du har ja... Om du bruker org turboclutsj så er jo den MAX 228mm eventuelt 215mm lamell og bmw plata er jo 240mm.. ikke rart det slurer da! Om du har org girkasse, kan du bruker 240mm lamell fra f.eks volvo v70! Usikker på alle modellene, men d5 en har iallefal 240mm og rette splinesn! Om du bruker clutsjen fra 3.6/3.8l skal spacinga være nøyaktig 8mm med ny org bmw lamell! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Dette ser da ut som et potent bygge! Kjører med den tp-618 (er det ikke det som skal være m5?) trykkplata på 245'en min og original turboclutch, og det slurer faktisk litt når lamellen begynner å bli litt slitt... 245'en kan vel vilt tippet ha 250+hk og 400+++NM (B23ET portet 405 og electromotive 1.2bar på turbonetics T3 Trim60 a/r.63 steg1 eksos) Så du må vel til med noe argere clutch løsning OM tp-618 er den plata du har ja... Heisan. Den TP-618 trykkplata er sportsplata til BMW med 228mm clutch dvs BMW M3 E30 blant flere.Den holder 455+NM med "228mm" organisk lamell Det som er problemet er at man sprenger clutch fjærene i senteret på lamell. TP-765 er BMW M5 sin sport plate, den holder mye.TP-707 er sports platen til Audi,den er og sterk. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Var og bremset biln i dag, men som fryktet ga clutchen seg pga monentet i motoren. Så tilton clutchen blir montert så fort jeg får tid. fikk mappet opp til 4000 rpm, da ga cluchen seg på 502nm/289hk ved 0,9 bar og 4000rpm.Effekten er målt på hjula. så d er potensiale for en go del mere effekt, da effekt kuvrven gikk rett til værs å motoren bottnet i turtallspærra da cluchen slapp på 4000;p Steikje... Den der kommer til å vri girkasser du... Flott bygg. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Steikje...Den der kommer til å vri girkasser du... Flott bygg. Øyvind Tror nåkk getragen kommer til å legge inn årene etter hvert, så d er vel bare å gå til innkjøp av tremec=) Takker=) Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Takker=) ja bra du har skjønt d med plasten ja, plast skal være på japsebiler å tysk søppel er nå min mening;p helt enig og kan hende jeg tar og ødlegger den i steden får og selge også ta masse bilder av det bare får prinsip ;) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.