Gå til innhold

Sæther Racing sin Opel Senator 3.0 92- Diverse "Lotus"Omeganator 24v Turbo Coilovers

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

:jackinbox:

Ah.. Prøv å skru den helt til bunns først og se :) Tror det blir relativt lavt..heh!

 

Gleder meg til å se :D Hva er dim på felg/dekk du har egentlig??

 

Har skrudd den helt ned da vettu :jackinbox:

 

Og Keskin felga er 10 bak 275 dekk 40 profil

Og foran 8,5 245 dekk 45 profil.

 

Hmmm, ser tøft ut med coilovers jah;)

Regner med det blir så tight at du slår ut tenna om du treffer ett hull i asfalten:jackinbox:

Men vet du om de samme passer op Omega A?

Sliter nemlig med en 3000 som er høy som en passat=P

 

Er helt likt. Omega A Og Senator B, dette kjøpte jeg til en omega b så hehe men den er jo solgt, men ser ut som det skal passe hehe ;) Var helt likt bak hvertfall

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 560
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har gjort det da vettu dummen ;) Teipa opp sikkligt og kappa en slange i 2 og lima den rundt hullet,.

 

Hehe.. nice... Men du vet du får kjøpt sånne pakninger i alle slaks størrelser antagligvis på biltema til veldig billig penge :) så blir det like vel gjort som resten av bilen:blunk:

 

Ro ann med grunnings sprayen min, trenger den da jeg kommer hjem, skal ta gå overbakstillinga mi en runde! Kjenner også igjen det vakre betong gulvet der... Håper du starter opp proben fint siden den er kald å ikke blir startet så ofte lengre!!

 

legg ut flere bilder fra hjemme !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. nice... Men du vet du får kjøpt sånne pakninger i alle slaks størrelser antagligvis på biltema til veldig billig penge :) så blir det like vel gjort som resten av bilen:blunk:

 

Ro ann med grunnings sprayen min, trenger den da jeg kommer hjem, skal ta gå overbakstillinga mi en runde! Kjenner også igjen det vakre betong gulvet der... Håper du starter opp proben fint siden den er kald å ikke blir startet så ofte lengre!!

 

legg ut flere bilder fra hjemme !

 

 

Bilen står på bukker i garsjen min, proben tok jeg bare til jobb en gang, var litt uheldig og kom bak en salte bil, men men det klarte seg nok.

 

Og den Zink grunninga er nok tom, men jeg har en annen grunnings spray. Og noe annet du kan få :kiss

 

Ta og kom hjem så kan du få prøve og skifte hjulbuer bak :) Så kan jeg stå og se på å komme med gode råd hihi :blunk:

 

Ja skal få tatt noen bilder i morgen,

 

Senatoren har fått seg nye felger og det har Omegan også :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff bil :)

 

snøen har vært her alt for lenge...

 

Takk, snødde her for første gang i år :) sladde med med sleden da hehe :driving

 

Ut og slædde da eller?:D

 

ps. har ikke noe vinterdekk til omega liggende? Punga skjønner du:D

 

Jepp :driving

 

Har ikke det, fikk akuratt tak i til Senator i går. sleng opp en tråd om omegan din da burny jeg vil se hehe

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sitt her da Sæther! Ut å skru.. Nå sitter jeg hos han med Senator'n og han vil se :p

 

Vinterdekk? Har sikkert 10 sett liggende her.. Men de er punga, har brukt senator'n LITT :) heh.. MYYYE burning ja..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og driftet med 3000 i går i snøen på natten, plutslig sa det bang og oljetrykket var i bånn. slo av motor med engang, løp og åpnet panseret oljespruten hadde stått over hele motoren, var mørkt, så det var ikke så lett å se hvor det kom fra, noen som har noe peiling, al oljespruten var det oljekjølern og de røra der., blokka så tør.

 

Må få fikset dette først så blir det skru time med senatoren. demontere alt i fortillinga i går og lakket om staget jeg skal ha mellom tårna, grunnet riper, Så hvis jeg får fikset omegan lett i dag så kan det være at jeg kansje får tid til og lage hull til staget.og montere det, Men men må repare en peguot også i dag, som ble bulket av noen narkiser med munzes i går natt, jævla tullinger!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ordnet problemet nå, Dynamoen hadde gnagget i stykker et hull i en slang til oljekjølern, så det spruta ut og dynamoen spruta opp olja over alt, derfor jeg fikk litt noja hehe .,, men fikxet det nå hvertfall, Så da blir det montering av coilovers i dag.:)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KW coilovers variant 2

 

Da var bilen montert sammen og prøvekjørt, Stivere bil har jeg ikke sittet på med, ble lav som faen ;)Så er kjempe fornøyd, nå gleder jeg meg virkligt til banekjøring til sommer!Ble så lav at lille jekken min ikke gikk ut, så da måtte treplanker benyttes. ;)

 

Kjempefornøyd!

 

Litt bilder.

 

Demontering

4bada75c71005a5379bb9ae52e3c03d7.jpg

 

Slipt, syregrunnet, zinkprimer og understelsmasse.

 

a6867bb6f6386c1b86db9ccd3fd45a2f.jpg

 

Montert, skrud på det laveste og hardet justerer jeg etterhvert, stilte den litt hard da ;)

 

6d5c7e8b5c527ca688e109bc7cf0e769.jpg

 

Og en liten smake bit, tar mere bilder i morgen.

 

37b66d9b23a8b8d6166f581cd2ad095d.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår