Gå til innhold

Sæther Racing sin Opel Senator 3.0 92- Diverse "Lotus"Omeganator 24v Turbo Coilovers

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Nei 30k er vel en god pris, har ikke sett bilen, men hvis den er i relativt god stand og fin så burde han lett få 30k for den :) har du noen bilder av den? manuel kasse?

 

skal skaffe bilder :) er tilnærmet rustfri og :) manuell, ikke vinterkjørt siste 10 år, bytta til runde hjulbuer :)

1985 Mercedes S123 230TE TIC

1995 Mercedes E250D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 560
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått ryddet og kjørt Omegan ut av garasjen hvor den har stått og støvet de siste månedene. Nå skal den bort :) orker ikke mere den bilen, Senator b for alle penga.

 

Nå skal Omeganator inn ;) Så får den stå i vinter. Slipper den salt og drit. Kansje jeg får skrudd på den litt også, men begynner med fuelcellen hvertfall, skal bare få lakkert baki, nå har jeg tatt rusta bak hvertfall. Så etter jeg har koblet opp dette og fått den fint, Så har jeg spart opp nok til å få den sendt bort til og få nye hjulbuer :)

 

Men det blir motor bytte til C30SE før lakkering, men siden jeg bytter farge totalt så lakkerer jeg inni bilen selv.

 

Bilen skal bli Bane/ utstillings bil tenkte jeg meg, crusie bil en sen sommer kveld.

 

Litt bilder etter jeg hadde vasket og ryddet garsjen i 5 timer.

 

b42b100dfb63072494033f082ba03011.jpg

 

4d9c43749e4c18238093608dd02d8474.jpg

 

c41871b48aa5031200800cd7ce42d9ef.jpg

 

33407cb50800001b9f3984256db61174.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha :) ja så veldig rust fri og fin ut den, se etter rust ja over alt, og hver nøye, sjekk bremser og el.- vinduer, motorene er jo skudsikkre, bare hør etter kjede går og lager lyder. Ellers så kan rekomdere denne bilen ! Utrolig god og kjøre, lages ikke slike biler lengre :(

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men å skifte ut Senator-fronten er egentlig forbudt, det er både helligbrøde og blasfemi, det er den fineste fronten som finnes ! Hehe...

 

 

Du går så langt og kalle det blasfemi ja hehe :flushit:

 

Fronten er fin den, men forandring fryder, og har jo den liggende hvis jeg vil bytte tilbake ;)

 

Ps kult navn :)

 

Du heter vel ikke muligens Christopher i fornavn også , og eier senator hehe :) og er totalt Opel frelst`?onfiredevi

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det noe her? heh...

 

 

 

 

Har skjedd noe i gata her hvertfall...

 

http://i19.photobucket.com/albums/b159/mikkel87/DSC01024.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b159/mikkel87/DSC01020.jpg

 

Unnskyld at jeg låner tråden din litt sæther, men det har litt med om du får godkjent omeganatoren med litt mer gamp uten store inngrep ;)

 

Mikkel Bruer:

Kunne du ha spurt han med irmscher senatoren om han vet/ kan finne ut dimensjonene på bremsene?

 

Det er mye sannsynlig at det er samme bremser på den som på en vanlig 3.0i 24v, noe som igjen skulle gjøre godkjenning med 272hk mulig på en vanlig omega/senator =)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert greit det ;) EVO 500 3.0 orginalt har samme skiver og klosser som en 24v eller en omega 3000, men jeg hvet ikke om Irmscher bygde senator eller omega med 4.0l og 272hk har større eller andrelsdes skiver og kloser, det jeg har hørt er at det er likt hvertfall, men men

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår