Gå til innhold

Sæther Racing sin Opel Senator 3.0 92- Diverse "Lotus"Omeganator 24v Turbo Coilovers

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Bilen jeg har kjøpt inn er en

 

Opel Senator 3.0 12v 92- R28 kasse Business Class

 

Bilen har 200 000 på km. teller'n og komplett servicehefte fra Autorisert Opel verksted,Motor og gir er like tight og fint som i 92- . Merkes at den har blitt tatt vare på å ikke herja med. Tectylert i 97- I kanaler under hele bilen storsett, . Men hjulhus og buer tok de ikke, og det merkers den dag i dag!"

Må ha nye hjulbuer bak og foran. Glasfiber eller Sveise, har ikke bestemt meg enda.

 

Ellers så kjøpte jeg bilen uten skilt og den trengte EU. Så nå om dagen arbeider jeg med og få bilen i stand til EU,

 

Har fikset rusthull i tårn foran, skal lakkere i morgen, har luftet bremser. Og ingen av de 4 EL vinduene fungrer så har skrud ut hele inntriøret på leting etter brud, føler meg fram med voltmetret, Skjønner ikke noe enda...(veit den går igjennom med defekte el vinduer) men uf så irriterende da!babyhmm?

 

Ellers så har bilen fått en ortlig grundig vask,

Svamp vask,

Polerings pasta swirls remover

Megulairs tech wax

Støvsuging og rens av inntriør.

 

Litt planer jeg har lagt for bilen nå.

Skal bestile meg 3 liter Baselakk å klarlakk, Så skal jeg lakkert bilen helt ned,

 

Motor og gir, High voltage tennplug ledninger og annen coil, Chip, Filter, får se hva jeg finner, har en lavtryksturbo ligende klar her, og innsug og eksos sitter jo på samme side på blokka, og orginalt skal den tåle 0,7 har jeg lest meg til.

 

Lakkerte Grillen sort i dag.( Så mye bedre ut )

 

Så har jeg vært inne på tanken Koni, men er på leting etter nye fjører og dempere, Så skrik hvis noe har noe til Senator B,

 

Så skal jeg kaste på noen felger som jeg bare har her og ligger og støver på den

 

Skal klemme på 275 / 40 og 235 / 45 på den :)Hvis det går.

 

Felgene, Orginale Kesktin Kt1

 

kt1.gif

 

 

Her er 3 Bilder fra Salgs annonsen på Finn.no

 

72_1289413975.jpg

72_1102045626.jpg

72_1567024910.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 560
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilder og update kommer i kveld, Jeg har ringt og bestilt EU til den på Fredag. Har litt og fikse innen den tiden ;) Hvis den går igjennom, så skal felgene klemmes på :)Men jeg hvil gjerne kombinere dette med nye dempere og fjører. Så skal se hva jeg finner til den, har sendt litt e-mail rundt til forsjellige fabrikanter.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg fikk jeg gjort ferdig tårna foran, og syregrunnet de og sparklet og lakkert de.

Og i dag Skal jeg bytte komplette bærebruer foran. Med litt hjelp av Holtman, Grunnet min arm ble litt ødelagt i går. :( dumme Senator hehe.

 

litt bilder.

 

046dbb38402b0b28e9b01232068c62fa.jpg

 

Bærebruene kostet 2341kr kjøpte de av carparts.no hvis noen lurer på, så slipper jeg de spørsmålene.

844ff42e179bf51f94b582d2d3e0e0f7.jpg

 

Lakkert grillen Svart.

 

9790faeb85d621984cacdf89caa22946.jpg

 

a120fc6cec8dd706c365b72c97a3ade9.jpg

 

Også er det litt borring etter ledninger i bilen etter ledningsbrud, alle 4- el vinduene fungerer ikke....Og sikkringene er fine.

 

fcf0ec3d28af77d2770e3f399b4056df.jpg

 

 

Og takk alle :) Er veldig fornøyd med bilen så langt! En rask gammel gubbe men den bruker vel deretter på mila haha

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har ikke gitt opp omegaen men måtte ha en bruks bil;)

svarer for han pga han er bannet he he

 

Hva skjedde med den matt svarte? Bannet? Hva for en ugang har han stelt til nå:nono:

 

Men denne er vel bare å sveise diffen på, få stiv, kaste ut alt unødvendig vekt og så har man en fin slædde vogn;)

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med den matt svarte? Bannet? Hva for en ugang har han stelt til nå:nono:

 

Men denne er vel bare å sveise diffen på, få stiv, kaste ut alt unødvendig vekt og så har man en fin slædde vogn;)

 

vi har sveiset diffen på den matt svrte omegaen;)he he er perfekt slædde vogn nå:) han var bare litt eplekjekk og det likte ikke moderatorene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår