Gå til innhold

Kjøp av Chevrolet Suburban "MkIII" - Pros&Cons

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

glemte disse. drøyt forbruk hva med 30 lapper ekstra LPG eller 10 lapper i polen

Chevrolet Suburban (2000)

 

2000 CHEVROLET SUBURBAN REVIEW & MSRP - TheBigLot.com

 

polakkene bygde LPG biler mens vi kjørte dølahest. Du finner mange autoriserte verksteder i Polen. Jeg har selv fåttbyggetr min Suburbab der, en jobb biltilsynet forøvrig skrøt av og sa norske montører burde lære av. Har kjørt over 50000 km uten feil. Betalte 9000,- inkl justeringer og service.Har to 57 l tanker og de lagde eb mye penere påfylling enn den svarte plast dingsen. Fikk en aluminiums sak lik sportsbiler har. Stilig.

Skal nå fjerne bensintanken og sette inn en 40 l tank i stedet. bilen starter på bensin og når eksosen er 30 gr switcher den over til propan. propan brenner ved høyere temp ennbensin, så man må vøre obs på ventil brenning. Men bilen går penere, er raskere og billigere. Anbefales.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

polakkene bygde LPG biler mens vi kjørte dølahest. Du finner mange autoriserte verksteder i Polen. Jeg har selv fåttbyggetr min Suburbab der, en jobb biltilsynet forøvrig skrøt av og sa norske montører burde lære av. Har kjørt over 50000 km uten feil. Betalte 9000,- inkl justeringer og service.Har to 57 l tanker og de lagde eb mye penere påfylling enn den svarte plast dingsen. Fikk en aluminiums sak lik sportsbiler har. Stilig.

Skal nå fjerne bensintanken og sette inn en 40 l tank i stedet. bilen starter på bensin og når eksosen er 30 gr switcher den over til propan. propan brenner ved høyere temp ennbensin, så man må vøre obs på ventil brenning. Men bilen går penere, er raskere og billigere. Anbefales.!

 

Hvordan innsprutsystem har du tbi eller hva, har du sett denne diskusjonene på offroad.no vil gjerne innvitere deg til å delta med dine erfaringer der, er litt alene om mine holdninger til DYRE norske monteringer, hjelp meg:hello: Bygge om til gass i utlandet? - Offroad.no

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at denne tråden skulle "bumpes" akkurat nå. Jeg er nemlig i Tahoe 2001-modus for tiden. Den ville passe meg ypperlig. Riktignok bare 3-seter, men om få år kan den bygges om til 5-seter.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at denne tråden skulle "bumpes" akkurat nå. Jeg er nemlig i Tahoe 2001-modus for tiden. Den ville passe meg ypperlig. Riktignok bare 3-seter, men om få år kan den bygges om til 5-seter.

Du gjør ikke noe forhastet du:win Har akurat kjøpt meg en 96 model s10 med kun 86000 på telleren og er kjempefornøyd, så nå blir det gas etc. Blir det bil med bensin eller............:omfg

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør ikke noe forhastet du:win Har akurat kjøpt meg en 96 model s10 med kun 86000 på telleren og er kjempefornøyd, så nå blir det gas etc. Blir det bil med bensin eller............:omfg

 

Jeg kan gjerne bruke et år eller to på bilkjøp ja... :D

 

Den generasjonen Tahoe og Suburban kommer kun med bensin av en eller annen grunn. Det viktigste er uansett at bilen har masse dreiemoment ved lave turtall. Det i seg selv er jo diesel-ish. Ulempen er selvsagt at den er såpass frisk også på høyere turtall, noe som for meg vil bety høyt bensinforbruk, høy dekkslitasje, ofte tilsnakk av ordensmakten samt vedvarende horn i panna...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne bruke et år eller to på bilkjøp ja... :D

 

Den generasjonen Tahoe og Suburban kommer kun med bensin av en eller annen grunn. Det viktigste er uansett at bilen har masse dreiemoment ved lave turtall. Det i seg selv er jo diesel-ish. Ulempen er selvsagt at den er såpass frisk også på høyere turtall, noe som for meg vil bety høyt bensinforbruk, høy dekkslitasje, ofte tilsnakk av ordensmakten samt vedvarende horn i panna...

Slike småplager som horn, sliks og mye gratis kaffe på besinstasjonen for du bare leve med, tenk på alle som står langs veien og tar bilde av deg og den fine bilen din.:hello:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte Bergen-Oslo-Bergen denne helgen med min 2000 tahoe og 900 kilos bilhenger. Hadde en Corvette med på tilbake turen dvs en samlet vekt på ca 5tonn. Bensinforbruket havnet på 1,75 pr mil, noe jeg synes er veldig bra. Frisk kjøring var det forsåvidt også på svingete vestlandsveier. Først med tung henger på merker du hvor bra disse bilene egentlig drar. Cruiser helt uanstrengt opp lange seige bakker på 2000 rpm. Selv med tung henger trenger du bare et par cm gasspådrag. Hadde bare gassen i bunn to ganger under forbikjøringer.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte Bergen-Oslo-Bergen denne helgen med min 2000 tahoe og 900 kilos bilhenger. Hadde en Corvette med på tilbake turen dvs en samlet vekt på ca 5tonn. Bensinforbruket havnet på 1,75 pr mil, noe jeg synes er veldig bra. Frisk kjøring var det forsåvidt også på svingete vestlandsveier. Først med tung henger på merker du hvor bra disse bilene egentlig drar. Cruiser helt uanstrengt opp lange seige bakker på 2000 rpm. Selv med tung henger trenger du bare et par cm gasspådrag. Hadde bare gassen i bunn to ganger under forbikjøringer.

 

Det er en Tahoe Mk II dette her eller?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan man jo også klasse ned 1995 - 2000 diesel tahoe med rette typegodkjenninga :)

 

Du som driver med så mye rart i vognskjulet og er en dieselmann burde jo like hva denne mannn har bygd seg :win

 

Nei skulle du ha sett på makan da gitt. Fyren har bygget bilen GM burde ha fått inn i sortimentet allerede i 2001. Herlig :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle nyere (2001 og oppover)kombi Suburbaner registret som C1?

Jeg vurderer å bytte ut Grand Voyageren med en Suburan,

men skal trekke henger og har ikke lyst til å bruke

penger på å få E bak C1 i førerkortet mitt.

 

Tror det er slik hva angår Sub, men jeg har sett Tahoe med grønne skilter.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ike minnet meg et puss nå, så koster det ca 100.000,- å bygge om 2001 tahue fra lett last til personbil.

 

Synes ikke diesel i det heletatt er noe alternativ når en kan kjøre gassdrift bil.

Er både billigere å både kjøre og drifte samt at både CO og NOX utslippet er mye laver, så det er også et miljøaspekt.

 

Men nå er vel jeg veldig anti-diesel :rockets

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår