Gå til innhold

Kjøp av Chevrolet Suburban "MkIII" - Pros&Cons

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

My advice: don`t rush :) Gode eksemplarer dukker sikkert opp fortløpende.

Vil ikke være mood-killer, men er det noen spesiell grunn til at du trenger en så stor bil som Suburban?

 

Fordi han vil overleve frontkollisjoner med folk som kjører Polo uten nær og tåkelys tent. grinchy

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge bilene har garantert AC, eneste forskjellen er manuelt eller automatisk isåfall. Spiller liten rolle.Klart du tar den finest med mindre den andre er MYE billigere.

Sjekk bremseskivene på innsiden, de er ofte strøkne på utsiden men def inne.Svakt håndbrems er en gjennganger feil.Sjekk at alle vinduer går uten ulyder og sjekk at alle hastigheter virker hvis det er manuelt klima.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke være mood-killer, men er det noen spesiell grunn til at du trenger en så stor bil som Suburban?

 

Det man ikke har i buksa har man i garasjen vet du ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man ikke har i buksa har man i garasjen vet du ;)

 

Sannheten er at jeg har lyst til å prøve noe helt annet enn det A4 og småborgelige. Samtidig vil jeg legge meg til en bedagelig kjørestil, ha krefter i overflod og et hav av plass. Har blitt litt bortskjemt etter å ha knirket rundt i vanen et års tid. Vil uansett beholde 850'en, den er rett og slett for god til å kaste.

 

Hvis det skulle vise seg at jeg ikke er noen Suburban-mann, ja så får jeg heller selge den og bli A4 igjen...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge bilene har garantert AC, eneste forskjellen er manuelt eller automatisk isåfall. Spiller liten rolle.Klart du tar den finest med mindre den andre er MYE billigere.

Sjekk bremseskivene på innsiden, de er ofte strøkne på utsiden men def inne.Svakt håndbrems er en gjennganger feil.Sjekk at alle vinduer går uten ulyder og sjekk at alle hastigheter virker hvis det er manuelt klima.

 

Joda, begge har AC, men jeg tror ikke den fine har ECC, noe som er litt pussig siden det er en LT og siden den er velutrustet forøvrig. På den annen side har jeg ikke ECC i dag heller, så tapet er kanskje til å bære.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt dilemma:

 

Skal man velge 6,0 eller 8,1-liters motor? Det er liten tvil om at Big-block'en er enda tørstere, men forskjellen blir kanskje ikke så stor hvis man bygger omm til gass.

 

Et større problem er vel kanskje at nyttelasten reduseres med det den store motoren veier i tillegg. Og da blir det jo ikke mye igjen hvis bilen er lastet med 5 passasjerer.

 

Videre er vel en Big-block enda vanskeligere å selge etter at jeg har hatt den noen år...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et større problem er vel kanskje at nyttelasten reduseres med det den store motoren veier i tillegg. Og da blir det jo ikke mye igjen hvis bilen er lastet med 5 passasjerer.

 

Hva slags tulling er jeg egentlig. Disse har visstnok en totalvekt på 5 tonn, og da spiller det ikke så stor rolle om motoren veier 100 kg ekstra...:spin

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 liter!!!

 

Jasså, du prøver å appellere til fornuftsmennesket i meg :popcorn

 

Du har nok rett, men se for deg en Big-block under panseret på Sub'en med slike toppdeksler:

 

25534374.jpg

 

Hadde nesten vært verdt hele merkostnaden ved en slik motor...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 liter!!!

 

Nå har jeg vært en tur i Sarpsborg og prøvekjørt en 8,1-liter. Og jeg må si jeg ble direkte skuffet. Jeg kjente jo at det var mye kraft på bånn, men det avtok svært fort og det virket som om motoren surra og sleit veldig når jeg tro på litt. Prøvde samtidig en 5,3-liters Tahoe, og den var like kvikk og mye mer harmonisk i drivlinja. I tillegg var den mye lettere på rattet, og det er jo ikke så rart siden den lille motoren er 100 kg lettere...

 

Så du har rett Bow, 6-liter er nok bedre enn 8,1-liter til mitt bruk :chevy

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og Rett! er vel litt ettersom behovet er. Va synes du om størrelsen og feelingen i Tahoen? Jeg synes det er en kjempebil!

Mangler bare baksetet til en normal pris

 

Tahoen var akkurat passe stor og føltes mindre enn den var på veien. Jeg prøvde en 7-seter til drøyt 400k, men jeg har ikke lyst til å gi over 100k mer for en halvmeter kortere bil:

 

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene har jo en åpen rammekonstruksjon og vil aldri ruste slik som Malibu,Cutlass og co gjorde i gamle dager.

 

Kan bare huske å ha sett en enste k-truck nyere enn 93 med rustskader i ramme. Det var en 94 modell som kun ble brukt til salting og stod parkert hele sommeren med salt i kassen.Ble ikke engang vasket når saltesesongen var over stakkars.

 

Selv på de gamle firkantede subbene er jo selve rammen vanligvis hel, det er jo karosserifestene, hjulhusene osv som tar kvelden.

 

Men understellsbehandling er seff å anbefale. Spanderte uten å mukke 8000 på blåsing og behandling da jeg kjøpte min 00 Tahoe.

 

Diesel Tahoene hadde kort levetid på mellomakselkryssene (35-40000km), det har aldri vært problem på noen andre.

 

Pratet med Kampen intirust i Oslo, og de hadde ikke utstyr for blåsing av bilunderstell, verken med bakepulver eller noe annet. Finnes det firmaer som gjør dette da tro? Både sandblåser og rustbeskytter mener jeg...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår