Gå til innhold

Kjøp av Chevrolet Suburban "MkIII" - Pros&Cons

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

1700 Euro blir ca 14000 kroner. I tillegg kommer drivstoffutgiftene ned, overnatting og reisen hjem igjen. Skal vi si 20000 kroner?

Du er vel ikke så langt unna. Du får ta det som en ferie, du kjøper deg jo bilen til å dra på kjempefine bilferier med da. Men selv ved 20000 har du jo spart 14000 tusen æke dårlig det heller, kan få mye fint for de penga, kjøp krystall i Polen for eksempel.:lol:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Egentlig skal du betale moms men sjangsen for at noen oppdager det er seff minimal. Men du har fremdeles problemet når bilen skal på Eu kontroll og gassanlegget ikke er innført i vognkortet.

Jeg har grublet på gassanlegg på min Tahoe i et par år. Men jeg kjører bare et par tanker bensin i måneden og må kjøre ens ærend ca 6 mil og må betale 60 kroner i bompenger for å få fylt gass.Derfor har jeg droppet det så langt.Kommer det en fyllestasjon i nærheten derimot...

Du må nesten ta kontakt med kjøreskole for å få priser på C1. Er nok ingen billig fornøyelse dessverre.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som regel veldig skeptisk til å kjøpe dyre ting i utlandet, så også i dette tilfellet. Det er mulig det er verdt 14000 kroner ekstra å installere det i Norge. Ting som kan gå galt går jo som regel galt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som regel veldig skeptisk til å kjøpe dyre ting i utlandet, så også i dette tilfellet. Det er mulig det er verdt 14000 kroner ekstra å installere det i Norge. Ting som kan gå galt går jo som regel galt...

Jeg har en kjempe ide, dere spleiser med meg på annlegg i min bil, så bruker vi den som prøveklut, går det bra etter et år eller to så kan dere kjøpe.kiddie kjerringa kjører 10 mil om dagen i en s10, det blir mye avgifter det:puke:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kjempe ide, dere spleiser med meg på annlegg i min bil, så bruker vi den som prøveklut, går det bra etter et år eller to så kan dere kjøpe.kiddie kjerringa kjører 10 mil om dagen i en s10, det blir mye avgifter det:puke:

 

Et glitrende forslag CamaroCab ;)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet på denne i går:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9959644&sid=16abcC0wzM351119&pos=25&tot=154&page=1

 

La merke til at den var rusten i ramma. Det virker ikke som om rammene er rustbehandlet i det hele tatt på disse bilene. I tillegg var førersetet i skinn slitt. Likte bedre den champagne-fargede jeg så på forrige helg. Selv om jeg ikke tittet på ramma til den.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som om det er noe rustbehandling på rammene nei.

HAr hatt inn utallige tahoer og suber på jobben og det er gjennomgående ovreflate rust på ramma. Ser ikke til å være noe annet problem eller at det ikke er spesiellt pent å se på.

 

Har gjevnlig service på et par tahoer, forøvrig -02 modeller som har rundet 170.000km nå. Veldig få problemer på disse. En sak som går igjen er bryterpanelet på 4x4 styringa. Dette har en tendens til å kutte. Har bytte noen sånne.

Ellers er det i hovedsak slitedeler. Indre endeledd, og bremser går igjen.

 

Motor og gir virker bunnsolid både på 5,3 6,0 og 8,1 liter`n

Løp å kjøp!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hendig med loddebolt, er 4x4 bryterpanelet en grei sak å fikse. Har loddet mange av dem i Bergheim dagene, er vakkel i pinnene til pluggen som går igjen. Pleide å bytte lyspærer når den først vr oppe (loddet de og)

 

Men Mk.III Sub er vel noe i 60-åra? Uten at jeg er sikker... Flisespikkeri ;)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Mk.III Sub er vel noe i 60-åra? Uten at jeg er sikker... Flisespikkeri ;)

 

Du har rett Chevy350. Tror Chevrolet begynte å bruke Suburban-begrepet på 30-tallet, så å kalle 2000-2006 utgavene for MkIII blir egentlig styggelig feil. Det er snarere MkVI eller MkVII eller noe sånt... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hendig med loddebolt, er 4x4 bryterpanelet en grei sak å fikse. Har loddet mange av dem i Bergheim dagene, er vakkel i pinnene til pluggen som går igjen. Pleide å bytte lyspærer når den først vr oppe (loddet de og)

 

Men Mk.III Sub er vel noe i 60-åra? Uten at jeg er sikker... Flisespikkeri ;)

 

 

Hva gjorde dere med lysdiodan i radioen? Skifta selv?

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma lyspærene i bryterpanelet som bak knappene på radioen. Var hovedsakelig min jobb og bytte dem, er 10 stk av dem der, kjøpte små 14V lyspærer gjennom gamlejobben til faren min (radio/tv-reparatør) som virket som de taklet spenningen bedre (Koblet på instrumentpanelbelysninga = på fullt "hele" tiden). Husker desverre ikke styrken på pærene, men prøvde to forskjellige og brukte de svakeste av dem videre. Er en kurant jobb å bytte, men du må ha tålmodighet, noe småverktøy, loddelisse og en "proff" type loddebolt med justérbar temperatur.

 

Reodor; Jeg aner ikke hvilke generasjoner som er hvem jeg heller, men jeg er helt enig i at de nyeste er de beste når det gjelder kjørekomfort, og ikke minst motorkraft i forhold til forbruk. Kjøp så ny som du har råd til, vil jeg si.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har altså forelsket meg i en LS, men jeg forstår at LT er bedre utstyrt. Er det andre ting enn skinnseter jeg går glipp av ved å velge en LS?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LS'en har kansje ikke Autoride? Og soltak er kansje standard på LT? Ihvertfall vanlig på LT mener jeg å ha sett.

På TAhoe er det ihvertfall stort sett skinn, Autoride og soltak som skiller.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelige biler. Lykke til med kjøp.

Tips. Sjekk krysset til drivaksel ved kardangen bak samt tåkelysbryteren.

 

Rust på drivaksel og understell skal man ta med ei klype salt.

Metallet er såpass tykt og solid under disse bilene.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår