Gå til innhold

Kjøp av Chevrolet Suburban "MkIII" - Pros&Cons

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

LS'en har kansje ikke Autoride? Og soltak er kansje standard på LT? Ihvertfall vanlig på LT mener jeg å ha sett.

På TAhoe er det ihvertfall stort sett skinn, Autoride og soltak som skiller.

 

nydelige biler. Lykke til med kjøp.

Tips. Sjekk krysset til drivaksel ved kardangen bak samt tåkelysbryteren.

 

Rust på drivaksel og understell skal man ta med ei klype salt.

Metallet er såpass tykt og solid under disse bilene.

 

Skinn og soltak klarer jeg meg fint uten. Skinn blir generelt fortere preget av tidens tann enn stoff, er for varmt når det er sommer og for kaldt når det er vinter. Soltak lekker inn vann. Murphy vet dere...

 

Autoride antar jeg at er en form for delvis aktivt understell, og det hadde jo vært kjekt. Men noe må man vel ofre for å komme godt under 300 000.

 

Rust på ramma tar jeg svært alvorlig. Mange eldre amerikanske biler sliter med store rustskader i ramma, og det er jo ikke så rart hvis de bare er malt med litt svart lakk.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Disse bilene har jo en åpen rammekonstruksjon og vil aldri ruste slik som Malibu,Cutlass og co gjorde i gamle dager.

 

Kan bare huske å ha sett en enste k-truck nyere enn 93 med rustskader i ramme. Det var en 94 modell som kun ble brukt til salting og stod parkert hele sommeren med salt i kassen.Ble ikke engang vasket når saltesesongen var over stakkars.

 

Selv på de gamle firkantede subbene er jo selve rammen vanligvis hel, det er jo karosserifestene, hjulhusene osv som tar kvelden.

 

Men understellsbehandling er seff å anbefale. Spanderte uten å mukke 8000 på blåsing og behandling da jeg kjøpte min 00 Tahoe.

 

Diesel Tahoene hadde kort levetid på mellomakselkryssene (35-40000km), det har aldri vært problem på noen andre.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men understellsbehandling er seff å anbefale. Spanderte uten å mukke 8000 på blåsing og behandling da jeg kjøpte min 00 Tahoe.

 

Hvordan blåser man ei ramme som sitter fast på en bil uten å få blåsemiddel inn i alle kriker og kroker som ikke skal ha det? Spesielt utstyr?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg meget nedtrykt. Bilen jeg tittet på for noen dager siden er solgt. Til noen andre enn meg... Tror jeg må bli litt kjappere i mine bilvalg jeg gitt :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. En annen ting, de første 00 Tahoene koster det bare 100 000 å få seter i nå. Du kan mao få deg en slik med seter og nedklasset i sammeslengen for 250-270 000. Kansje en ide? Litt lettere å parkere og fruen slipper C1 sertifikatet. Bare å skifte bakfjærer for å nedklasse disse når du samtidig setter inn seter.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. En annen ting, de første 00 Tahoene koster det bare 100 000 å få seter i nå. Du kan mao få deg en slik med seter og nedklasset i sammeslengen for 250-270 000. Kansje en ide? Litt lettere å parkere og fruen slipper C1 sertifikatet. Bare å skifte bakfjærer for å nedklasse disse når du samtidig setter inn seter.

 

Det var en god tanke V8power. Den får vel 70% bruksfradrag eller noe slikt mtp ombyggingsavgiften. Det er klart at en Tahoe er smekrere, men den har en puslete motor da :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blåser man ei ramme som sitter fast på en bil uten å få blåsemiddel inn i alle kriker og kroker som ikke skal ha det? Spesielt utstyr?
Spesielt middel...industrielt bakepulver. Det kan bare skylles vekk etterpå...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god tanke V8power. Den får vel 70% bruksfradrag eller noe slikt mtp ombyggingsavgiften. Det er klart at en Tahoe er smekrere, men den har en puslete motor da :)

Hadde en kamerat med 5.3 liter vortek motoren, og den var sprek som f..... den vortec motoren lever helt rådt med moment så reis og prøv en så blir du sikkert overrasket:win

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt middel...industrielt bakepulver. Det kan bare skylles vekk etterpå...

 

Fiffig. Så kan man bake ei industriell kake etterpå :happyhappy:

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kamerat med 5.3 liter vortek motoren, og den var sprek som f..... den vortec motoren lever helt rådt med moment så reis og prøv en så blir du sikkert overrasket:win

 

Må gjøre det. En 5-seters Tahoe hadde ikke gjort vondt... Så en på Finn til over 350k, men den var visst regget som lett lastebil likevel.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en Tahoe på offroad.no

 

Tahoe 1992 mod. 234000km. Trondheim.

Det er 36" helårs dekk på 16"felg dette er nytt. Har også standar dekk på 17" felg. Den er hevet 2,5" bak og justert opp på fjærene fram. Det står på skjermbreddere. Det står i stort annlegg. Har kun vært å kjørt i vassfjeldet en gang, så den er ikke vært i nå offroad løyper eller vært brukt til nå lignende. Bilen har en bra framkomelighet. Motorn er en Chevy 350 med 210hk

Den er reg som 6 seters personbil og kan da kjøres med førerkort kl B. Så godt som alle andre er reg som lettlastebil.

 

Har nylig skiftet olje på motor + filter

 

120000,- eller gi bud.

 

annonseselgere ikke ønsket!

 

lurvik_mc@hotmail.com

92031998

Joachim Lurvik

Trondheim

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1992 Tahoe? Det er for gammelt. Hvis det finnes.

 

Skal se på etpar Sub'er i morra. Fra 250k til 318k. Det skiller en del i kilometer på disse. Blir de utslitt rundt 100 000 tro, virker som de detter voldsomt i pris over det?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tahoen er jo litt lettere enn Subben så den går nok omtrent likt.

Subbene med 6 liter har jo en mye løsere converter som jeg synes blir litt masete å kjøre med på småkjøring.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1992 Tahoe? Det er for gammelt. Hvis det finnes.

 

Skal se på etpar Sub'er i morra. Fra 250k til 318k. Det skiller en del i kilometer på disse. Blir de utslitt rundt 100 000 tro, virker som de detter voldsomt i pris over det?

 

Folk som ikke gjør noe med bilene selv får jo angst når bilen tipper 100k :biker

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy feite folkens!

 

Nå har jeg tittet på 2 nye Sub'er. Begge 2001-modeller. Den ene totalt vanskjøttet på alle punkter, og den andre bortimot strøken med kort kjørelengde. Det virket ikke som den fineste av de hadde klima, siden det ikke sto angivelse av grader på temperaturrattet i taket. Skal bestemme meg i løpet av kvelden og natta...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår