Gå til innhold

Kjøp av Chevrolet Suburban "MkIII" - Pros&Cons

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei å gudd løkk!

Ps! sjekke at den elektriske førdepumpa so sitter på rammma rett under fører setet faktisk går.

Ofte en feil på disse. Dette lager ogfe problem for drivermodulen på dieselpumpe.

 

Holde hånda på den når vogna går og kjenne om den durer da antar jeg?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og prøvekjørt denne 1999-modellen:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9980042&sid=12abczY7As504349&pos=39&tot=137&page=2

 

Og denne 2002-modellen:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9980689&sid=12abczY7As479288&pos=6&tot=137

 

 

Førstnevnte dro greit, men hadde dårligere bremser enn den gamle vanen min og en ekstrem følelse av billig plast i innredningen. Den bråket like mye som vanen og var like fuktig i varerommet.

 

Sistnevnte derimot ga en helt annen følelse. Bensinmotoren summet stille og fint, draget var godt (men ikke så godt som jeg forventet). Den hadde grei kvalitetsfølelse i kupeen og godkjent kjørefølelse. Ble ganske betatt ja...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis det skal bli noen Suburban så må det bli en slik en. Litt usikker på om jeg skal velge en dyr topputstyrt en, eller den enklere utstyrte jeg prøvde i dag. Ser at den har noe mer lastebilpregede speil, som jeg forøvrig likte godt, og stoffinnredning. Tror forresten stoffseter holder seg lengre pene enn skinnseter.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 02 en. Utmerkede biler det.Lite tull med dem også. Bremseskiver som ruster, vindusheiser og indre endeledd er vel det eneste som kan kalles gjengangerfeil på disse bilene , og det er jo relativt bagatellmessige problemer.

KJører du mer enn 10-15000 i året tjener du inn et gassanlegg relativt kjapt.

Det er store forskjeller på gassanleggene og anleggene som koster 35000 ferdig montert og godkjent er av en helt annen type en de gammeldagse systemene de selger i Polen ol. Husk at anlegget skal ha servise og kansje også repoerasjoner.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 02 en. Utmerkede biler det.Lite tull med dem også. Bremseskiver som ruster, vindusheiser og indre endeledd er vel det eneste som kan kalles gjengangerfeil på disse bilene , og det er jo relativt bagatellmessige problemer.

KJører du mer enn 10-15000 i året tjener du inn et gassanlegg relativt kjapt.

Det er store forskjeller på gassanleggene og anleggene som koster 35000 ferdig montert og godkjent er av en helt annen type en de gammeldagse systemene de selger i Polen ol. Husk at anlegget skal ha servise og kansje også repoerasjoner.

Hvorfor selges det gamle annlegg i Polen, har du hvert i Polen i det siste......, Det er skjedd ganske mye der de siste åra, mine venner har alle gass og dems biler fungerer helt uten problemer eller kansje dem bløffer meg:wonder: Nå må vi slutte å si at alt som ikke blir gjort av Normenn er dårlig arbeide og selvfølgelig får bilfirmaer i Polen kjøpt de samme gode systemene som blir levert i Norge.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 02 en. Utmerkede biler det.Lite tull med dem også. Bremseskiver som ruster, vindusheiser og indre endeledd er vel det eneste som kan kalles gjengangerfeil på disse bilene , og det er jo relativt bagatellmessige problemer.

KJører du mer enn 10-15000 i året tjener du inn et gassanlegg relativt kjapt.

Det er store forskjeller på gassanleggene og anleggene som koster 35000 ferdig montert og godkjent er av en helt annen type en de gammeldagse systemene de selger i Polen ol. Husk at anlegget skal ha servise og kansje også repoerasjoner.

 

Hvorfor selges det gamle annlegg i Polen, har du hvert i Polen i det siste......, Det er skjedd ganske mye der de siste åra, mine venner har alle gass og dems biler fungerer helt uten problemer eller kansje dem bløffer meg:wonder: Nå må vi slutte å si at alt som ikke blir gjort av Normenn er dårlig arbeide og selvfølgelig får bilfirmaer i Polen kjøpt de samme gode systemene som blir levert i Norge.

 

Det skal svært mye til at det ikke blir en 02 Suburban. Jeg må bare sette meg litt inn i biltypen slik at jeg vet hva jeg går glipp av ved å velge en "lastebil" kontra en "personbil" Det kan tyde på at det ikke er side-airbag'er i noen av de mest sparsomt utrustede. Det kan synes som om de med stoffinnredning heller ikke har side-airbag'er, osv.

 

Når det gjelder gassanlegg så vil jeg tro at det er lettere å hevde garanti og reklamasjoner når man slipper å dra til Polen hver gang, men det er ikke dermed sagt at alt som gjøres i Polen er dritt. Det finnes mange gode håndverkere der nede.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal svært mye til at det ikke blir en 02 Suburban. Jeg må bare sette meg litt inn i biltypen slik at jeg vet hva jeg går glipp av ved å velge en "lastebil" kontra en "personbil" Det kan tyde på at det ikke er side-airbag'er i noen av de mest sparsomt utrustede. Det kan synes som om de med stoffinnredning heller ikke har side-airbag'er, osv.

 

Når det gjelder gassanlegg så vil jeg tro at det er lettere å hevde garanti og reklamasjoner når man slipper å dra til Polen hver gang, men det er ikke dermed sagt at alt som gjøres i Polen er dritt. Det finnes mange gode håndverkere der nede.

Når det gjelder reklamasjon skal jeg være enig med deg at det er noe lettere å hevde sin rett til et norsk firma en å ta turen til Warsawa når noe er feil. Jeg tror jeg tar turen og monter et inn i en av mine biler, men det blir en slik en for single point som er enklere både å programere og drifte, bilen har TBI.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt forespørsel om pristilbud på LPG-anlegg nå, så får vi se.

 

Noen som vet hvor omstendig det er å ta førerkort klasse C1 forresten? Jeg har det selv, men ingen andre i familien har dette.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt forespørsel om pristilbud på LPG-anlegg nå, så får vi se.

 

Noen som vet hvor omstendig det er å ta førerkort klasse C1 forresten? Jeg har det selv, men ingen andre i familien har dette.

 

Her er priser på Prins annlegg montert i Stettin, gunstig for Normenn, følg denne linken:

http://www.gib-gas-mit-autogas.de/

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1700 Euro blir ca 14000 kroner. I tillegg kommer drivstoffutgiftene ned, overnatting og reisen hjem igjen. Skal vi si 20000 kroner?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår