Gå til innhold

Kappa fjærer + politi/BT=??

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Har litt lyst å kappe fjærene på 240en endel... Det jeg lurte på er da om hva som skjer dersom jeg blir stoppet i teknisk.. Tar dem skiltene/lappen, eller må jeg bare inn til kontroll å vise bilen org..?

 

Har jo planer om å kappe slik at det VISES at bilen er lav, rundt 3-4 ringer på org fjør...

 

Takk for svar.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er billig senkesett allikevel bedre. Lesjøfors (Mekonomen) eller "Jallamex" (Jamex fra Bema i Grimstad).

3-4 ringer er såpass mye at du risikerer at fjærene hopper ut av fjærskålene ved full utfjæring, og det er rett og slett livsfarlig å kjøre med. Styr unna..:scared

Opel Combo B 1,8 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kappe fjærer er direkte trafikkfarlig. Gjør politiet jobben sin så tar de både skilt og lapp, for dette kan virkelig gå utover andre bilister. Det skal ikke komme an på hvilken politimann du møter. Hold deg unna mann.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kappe fjærer er direkte trafikkfarlig. Gjør politiet jobben sin så tar de både skilt og lapp, for dette kan virkelig gå utover andre bilister. Det skal ikke komme an på hvilken politimann du møter. Hold deg unna mann.

 

Kommer vel an på hvordan en ser det..

 

Enkelte biler har fjærer som ikke har noen spesiell utforming i enden.

så fjæra passer like bra i fjærskålene etter kapping.

 

å kappe så mye/senke så mye at det ikke finnes fjæringsvei er trafikkfarlig.

 

Men å si at å kappe generelt er farlig blir feil.

Jag kan jo kappe av 1 cm av fjæra også?

 

I en katalog jeg har så står det at fjærene kan kappes for å oppnå ønsket høyde.

Dette er til banebruk,men uansett..

 

Har selv kappet et lass med fjærer,varmet enden slik at de passer imot fjærskåla og kortet demperne.

 

Har kjørt med slike fjærer i flere år uten å oppleve f.eks brudd på fjæra.

 

Derimot har jeg opplevd at en orginalfjær har gått av sånn uten vidre.

 

Politiet kan ta kortet ditt så lenge de personlig mener det du har gjort med bilen er "livsfarlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner ingen som har blitt tatt for dette uten å miste lappen. men alle har fått visning på BT. og hvis du skall kappe, så fest fjærene med klemmer rundt fjør/fjørskål da slipper du at dem detter ut men gjør det ikke mere lovlig.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror mistet skilt og kort nå nylig pga senking.

Det var ikke kappet,men det var montert fjærer ifra en annen bil slik at den var over 10cm senket og at det nesten ikke fantes fjærigsvei.

 

Dette med å miste kortet ang slikt kommer an på politimannen/biltilsynfolka som er involvert.

 

Mener de at "den jobben du har gjort" på bilen er direkte livsfarlig,uansett hvilken modifikasjon det er så kan de ta kortet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på hvordan en ser det..

 

Enkelte biler har fjærer som ikke har noen spesiell utforming i enden.

så fjæra passer like bra i fjærskålene etter kapping.

 

å kappe så mye/senke så mye at det ikke finnes fjæringsvei er trafikkfarlig.

 

Men å si at å kappe generelt er farlig blir feil.

Jag kan jo kappe av 1 cm av fjæra også?

 

I en katalog jeg har så står det at fjærene kan kappes for å oppnå ønsket høyde.

Dette er til banebruk,men uansett..

 

Har selv kappet et lass med fjærer,varmet enden slik at de passer imot fjærskåla og kortet demperne.

 

Har kjørt med slike fjærer i flere år uten å oppleve f.eks brudd på fjæra.

 

Derimot har jeg opplevd at en orginalfjær har gått av sånn uten vidre.

 

Politiet kan ta kortet ditt så lenge de personlig mener det du har gjort med bilen er "livsfarlig"

 

 

nå kommenterte ikke jeg generellt, men utifra hans førstepost, hvor en volvo skal kuttes "så det virkelig synes". Og da er du kanskje mer enig med meg? :P

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-6/296196-golf-6-plus-modell.html#post2926742

 

Golf plus 2010 -->

[x]toyota mr2 [x]ford focus [x]bmw328i [x]toyota celica [x]toyota corolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bort i en ulykke, kan du være så uheldig å få all skylden selv om du ikke har noe skyld.. bare pga fjærene.. Det fikk jeg beskjed av på BT

 

Hørt om skremselspropaganda? =p

 

I Mjøndalen så går det vel knapt en eneste volvo uten kappa fjører.

Eneste jeg har hørt om er at folk får visningslapp.

Kjenner mange som kjører med maksimalt kappa fjører, går fint det =)

Lek forsiktig, voksne kjører

 

Bmw E46 320i - svart som natta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår