Gå til innhold

Kappa fjærer + politi/BT=??

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

En kamerat fjerna fjørene helt på 240n sin og og kjørte med i flere dager.. Det gikk bra det..

 

Må legge til at det var en fyr som flotta seg med å ha den laveste bilen, da måtte jo bare kameraten min få sin enda lavere.. Monterte fjørene etterhvert da, var litt stiv å kjøre med i byen over trikkeskinner og sånn.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

heey

 

har en vento med 40-40 senking,dette er godkjent i vognkortet,tenkte å kappe en eller to runder frem,for å få denj litt lavere fremme,men tror dere det er noe stor sjanse for å bli tatt da eller? for det er godkjent liksom fra før så ikke dem sjekker så nøye da? el noen som har erfaringer

 

sorrry optopic

# Gauldal-Gatebil #

vw jetta tdi sportline med luftfjæring

lexus is 200 tte

Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart.

vw vento - full styling,18" .justerbart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heey

 

har en vento med 40-40 senking,dette er godkjent i vognkortet,tenkte å kappe en eller to runder frem,for å få denj litt lavere fremme,men tror dere det er noe stor sjanse for å bli tatt da eller? for det er godkjent liksom fra før så ikke dem sjekker så nøye da? el noen som har erfaringer

 

sorrry optopic

 

Kjøp heller senkeskåler fremme.. mener det var å få på golf 2 i hvertfall.. senker ca 15mm.. er ikke lovelig dette heller, men da slipper du å ødelegge fjærene dine..

Se på http://www.autospar.no/

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kappe fjærer er direkte trafikkfarlig. Gjør politiet jobben sin så tar de både skilt og lapp, for dette kan virkelig gå utover andre bilister. Det skal ikke komme an på hvilken politimann du møter. Hold deg unna mann.

 

 

Hvis det er så livsfarlig å kappe fjærer, hvorfor er det da tillatt i Sverige? Mener du at svenske Bilprovningen ikke har peiling på hva de driver med og at de er idioter alle sammen?

 

Kravet i Sverige er at fjærene skal sitte fast og ikke subbe noe sted ved full sving osv...

 

Så lenge man ikke kapper for mye, men holder seg innenfor rimelighetens grenser burde det vært tillatt spør du meg. Når fjæra ramler ut når du letter opp bilen har du kappet for mye.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Og grunnen til at det ikke er lov, er at kappa fjærer har en helt annen stivhet enn senkefjærer. Dette har vel de fleste lagt merke til langs veien.. Fjærene blir mye stivere, og man mister veigrep pga av at bilen spretter..

Vinterstylingen er montert.. ;)

Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så livsfarlig å kappe fjærer, hvorfor er det da tillatt i Sverige? Mener du at svenske Bilprovningen ikke har peiling på hva de driver med og at de er idioter alle sammen?
For å snu ditt jævla gode argument;

 

Hvorfor er ikke dette lovlig i Norge da (og mange andre land)?

Mener du at det norske Biltilsynet ikke har peiling på hva de driver med og at de er idioter alle sammen?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen faktisk bekrefte/avbekrefte at du kan miste lappen evnt. få prikker for å ha kappa fjører? Har en kompis som ble stoppa av onkel blå med et vrak av en bmw, der fangerene var bundet fast, rust på bremseskiver å strakrør, hørte ikke et ord om noe førerkosrtbeslag/ prikker, men han måtte møte på BT.

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å snu ditt jævla gode argument;

 

Hvorfor er ikke dette lovlig i Norge da (og mange andre land)?

Mener du at det norske Biltilsynet ikke har peiling på hva de driver med og at de er idioter alle sammen?

 

Jeg vil kanskje ikke gå så langt at jeg vil kalle alle i det norske Biltilsynet for idioter, men i alle de årene jeg har drevet med bil har jeg møtt EN "ålreit" biltilsynsmann. Sammenlignet med Bilprovningen vil jeg kalle Biltilsynsfolkene for paragrafryttere.

 

Jeg mener at det overhodet ikke er farlig å korte inn fjærene innenfor rimelighetens grenser. Så lenge fjærene sitter fast, det fremdeles er spenn i de og demperne ikke bånner er det jo ikke noe problem! DET ER OGSÅ INNSTILLINGEN TIL SVENSKE BILPROVNINGEN!

 

Hvis man derimot kapper fjærene så mye at demperne lett slår i bånn, og fjærene ikke sitter fast, DA er det et problem.

 

I Norge har man ikke lov til å kappe vekk EN ring på fjæra engang, og ja, DET synes jeg er idiotisk.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen faktisk bekrefte/avbekrefte at du kan miste lappen evnt. få prikker for å ha kappa fjører? Har en kompis som ble stoppa av onkel blå med et vrak av en bmw, der fangerene var bundet fast, rust på bremseskiver å strakrør, hørte ikke et ord om noe førerkosrtbeslag/ prikker, men han måtte møte på BT.

 

 

Kan bekrefte bot og prikker ved kappa fjærer.. :)

Vinterstylingen er montert.. ;)

Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil kanskje ikke gå så langt at jeg vil kalle alle i det norske Biltilsynet for idioter, men i alle de årene jeg har drevet med bil har jeg møtt EN "ålreit" biltilsynsmann. Sammenlignet med Bilprovningen vil jeg kalle Biltilsynsfolkene for paragrafryttere.
De som ikke var så ålreite, dem fulgte altså reglene og hindret deg i noe?

 

Da har du misforstått. Gå heller til dem som har utformet reglene, ikke dem som håndhever dem.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke var så ålreite, dem fulgte altså reglene og hindret deg i noe?

 

Da har du misforstått. Gå heller til dem som har utformet reglene, ikke dem som håndhever dem.

 

Jeg har aldri blitt hindret i noe som helst, jeg har alltid fått godkjent de ombygginger jeg har gjort, dog ikke alltid uten kverulering. Forskjellen på det norske Biltilsynet og svenske Bilprovningen er at folkene på Bilprovningen utviser SKJØNN, det gjøres ikke i Norge. Det er det jeg mener når jeg sier paragrafryttere.

 

Det latterlige er at hadde jeg bodd på andre siden av kjølen kunne jeg glatt ha gått i garasjen, kappet vekk to runder av samtlige fjærer på bilen min, kjørt den rett på Bilprovningen og fått den godkjent. Her hjemme blir man straffet hardt for å gjøre det våre svenske kamerater faktisk har lov til å gjøre. Folk som mener at man da er en idiot hvis man kapper fjærene på bilen sin (innenfor rimelighetens grenser) mener jo også da indirekte at folkene på Bilprovningen er idioter.

 

Hvilke regler som gjelder i andre land enn i Norge og Sverige vet jeg ikke.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 60\60 fjærer på en bmw e30 hadde ikke spenn mellom skålene orginalt.. Dem er godkjennte til e30 og er fra weitec.. Men det var mens fhjærbein var av, og med gule koni. En fra et BT jeg prata med sa att det står i regelboka demmers att dem har ikke lov å bruke sunnfornufft.. Er vel derfor mye er vanskelig.

 

Hvordan gikk det med godkjenningen da?

Jeg vet om en som nylig godkjente E30'en sin med 60/40 sett, der var det heller ikke spenn i fjærene foran når han jekket opp bilen. Siden han da hadde et papir fra Apex som sa at fjærene var tuv-godkjente fikk han de likevel godkjent i vognkortet, men en stakkar med en gammal 240 som har kappa to runder foran og fjærene sitter FAST selv om du jekker opp bilen mister skilter og får bøter og prikker og jeg-vet-ikke-hva...

 

...fordi det er forbudt å utvise skjønn i dette møkkalandet her...

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår