Gå til innhold

Hva mener du? Ille at det skal gå så langt!

Ranger emnet


LeMmiN

Anbefalte innlegg

Javel.. når er vold en bedre løsning for å få folk til å oppføre seg enn f.eks. en enkel løsning som å låse de inne og kaste nøkkelen?

Når bruk av vold er nødvendig for å overleve. Det kalles realpolitikk.

 

Budskapet er vel klart, det er dumt å tro en kan løse alle problemer ved å slå mennesker, men naivt å tro at en alltid under alle omstendigheter kan løse alle problemer uten å benytte vold og/eller tvangsmidler.

 

Enig med den første der.. Men hvorfor tror du ikke utsendelser er bra? Det er et privilegium å få bo i Norge, IKKE en menneskerett som gjelder alle.:rules:

Tja, vi ser jo på det som en menneskerett å bo der VI vil.

 

Bare litt filosofi tidlig på en onsdag. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm...kanskje det hadde vært en ide? Statene har jo en "three strikes..and you're IN"-policy på folk som er vaneforbrytere. Kanskje vi skulle hatt en sånn greie med folk...tatt 5 ganger (eller 10...tatt 10 ganger så har du tydeligvis ikke tenkt å gi deg) for noe, sendt til "Alcatraz" (Les: en øde øy i leia rundt Spitsbergen) for å avtjene straffen i en brakkeby der. Uansett nasjonalitet og hudfarge. Ikke noe problem med vakter. De behøves ikke. Hvordan skulle de rømme derfra? Svømme midtvinters? Flydropp med mat,klær og medisiner. Greit bevæpnete folk som henter de som har ferdig avtjent straffen sin.

 

Skulle banne på at de hadde gjort det meste for å slippe å komme tilbake etter det der... England hadde Australia,vi har et litt kaldere og mer ukoselig sted til drittsekkene våre.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi ser jo på det som en menneskerett å bo der VI vil.

 

Bare litt filosofi tidlig på en onsdag. :)

 

Men vi er født her i landet. Greit nok det er "urettferdig" for de som ikke er det, men verden er ikke rettferdig, å tro det er beyond barnetro naivitet.. Vil de bli, så får de for svarte helvete se å oppføre seg. :anger:

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...kanskje det hadde vært en ide? Statene har jo en "three strikes..and you're IN"-policy på folk som er vaneforbrytere. Kanskje vi skulle hatt en sånn greie med folk...tatt 5 ganger (eller 10...tatt 10 ganger så har du tydeligvis ikke tenkt å gi deg) for noe, sendt til "Alcatraz" (Les: en øde øy i leia rundt Spitsbergen) for å avtjene straffen i en brakkeby der. Uansett nasjonalitet og hudfarge. Ikke noe problem med vakter. De behøves ikke. Hvordan skulle de rømme derfra? Svømme midtvinters? Flydropp med mat,klær og medisiner. Greit bevæpnete folk som henter de som har ferdig avtjent straffen sin.

 

Skulle banne på at de hadde gjort det meste for å slippe å komme tilbake etter det der... England hadde Australia,vi har et litt kaldere og mer ukoselig sted til drittsekkene våre.

Island? Vi er i forhold til Island en stormakt.

 

Men, three strikes gir deg ikke strengere soningsrutiner, three strikes gir deg livstid i fengsel. Og dette er altså uansett hva du har gjort.

 

Men vi er født her i landet. Greit nok det er "urettferdig" for de som ikke er det, men verden er ikke rettferdig, å tro det er beyond barnetro naivitet.. Vil de bli, så får de for svarte helvete se å oppføre seg. :anger:

Jeg kom ikke med noen påstand. Jeg filosoferte rundt det, at vi i den rike delen av kula vil bo der vi vil, når vi vil, om vi vil, og ikke noe annet. Carl I. Hagen sier alle innvandrere skal lære seg norsk, kan Carl Ivar mye spansk? Jeg forstår jo at han er der en del i vinterhalvåret, og tjener penger på Se og Hør-reportasjer (på det punktet er vel alle politikere like ille, forøvrig.).

 

Poenget er, det er forskjell på oss og dem. Vi har vært heldige. Vi har olje. Og nå er vi best. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island? Vi er i forhold til Island en stormakt.
Ikke Island. Island er en egen nasjon,som de fleste vet,og da blir det deportasjon til annen nasjon...noe vi ikke kan gjøre med nordmenn. Spitsbergen er en øygruppe hvis jeg ikke husker helt feil,og norsk...ergo så sendes man bare vekk til å sone i en annen del av landet,hvilket ikke er ulovlig,hverken etter norsk eller internasjonal lov... en del av landet som er nærmere vikingenes versjon av helvete (ikke varmt og lyst,men mørkt,kaldt og generelt jævlig) slik at man har lite bruk for "street smartness 'n respect"...det finnes ikke gater å få respekt i.

 

Men, three strikes gir deg ikke strengere soningsrutiner, three strikes gir deg livstid i fengsel. Og dette er altså uansett hva du har gjort.

Ja,men det er USA-versjonen. Vi er jo "alltid" de snille gutta i klassen,derfor kan vi jo kjøre en "ten strikes and you're off quite a while"-policy isteden. De får faktisk en ferie hvor de får brynt seg litt isteden for å få puter under armene,flatskjerm,"hotell"-opphold og Gud vet hva norske fengseler er i forhold til mange steder i utlandet...vi får beholde våre surt oppsparte eiendeler og kan gå til butikken relativt mye tryggere en stund. Eller for godt,i enkelte tilfeller fortjener vel noen å få en relativt permanent adresseforandring. Hvem ønsker f. eks. å få en sosiopatisk seriemorder/voldtektsmann/"jeg har banka opp 50 folk fordi de så feil på meg...halvparten er grønnsaker nå" tilbake på gatene?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tåpelig ting å si... Er Carl I en innvandrer i spania? nei. Det er stor forskjell på å dra til et land for å jobbe eller feriere, og å få komme til et land som flyktning/innvandrer (og som vi diskuterer i dette tilfellest, oppføre seg kriminelt). Skal du sammenligne kan du i det minste være saklig.

 

Er enig med Nomix her.... Carl I påsto faktisk at det skulle opprettes egne sykehus i Spania på "solkysten" fordi det var så mange pensjonerte nordmenn som bodde der og de kunne ikke spansk.....

Ikke at det har noe med denne saken å gjøre.....

 

Ang disse "tøffingene" i skien så er det vel bare en måte de lærer på og det er på samme måte som de fleste andre en real omgang juling.... spørsmålet er bare om noen tør å gi dem det...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Nomix her.... Carl I påsto faktisk at det skulle opprettes egne sykehus i Spania på "solkysten" fordi det var så mange pensjonerte nordmenn som bodde der og de kunne ikke spansk.....

Ikke at det har noe med denne saken å gjøre.....

 

Ang disse "tøffingene" i skien så er det vel bare en måte de lærer på og det er på samme måte som de fleste andre en real omgang juling.... spørsmålet er bare om noen tør å gi dem det...

 

Liker ting jeg ser på film jeg, fra 60-70 tallet der folk som oppførte seg som rasshull fikk grisejuling av en kameratgjeng. Er ikke ofte man ser det lenger.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tåpelig ting å si... Er Carl I en innvandrer i spania? nei. Det er stor forskjell på å dra til et land for å jobbe eller feriere, og å få komme til et land som flyktning/innvandrer (og som vi diskuterer i dette tilfellest, oppføre seg kriminelt). Skal du sammenligne kan du i det minste være saklig.

Carl Ivar Hagen er ingen innvandrer i Spania. Men i store deler av året oppholder han seg der, og det er kolonier av nordmenn i Spania. Videre, jeg filosoferer bare rundt kjennsgjerningene, jeg tenker på saken.

 

Ikke Island. Island er en egen nasjon,som de fleste vet,og da blir det deportasjon til annen nasjon...noe vi ikke kan gjøre med nordmenn. Spitsbergen er en øygruppe hvis jeg ikke husker helt feil,og norsk...ergo så sendes man bare vekk til å sone i en annen del av landet,hvilket ikke er ulovlig,hverken etter norsk eller internasjonal lov... en del av landet som er nærmere vikingenes versjon av helvete (ikke varmt og lyst,men mørkt,kaldt og generelt jævlig) slik at man har lite bruk for "street smartness 'n respect"...det finnes ikke gater å få respekt i.

At Island er en egen nasjon er så, men vi kan alltid ta Island. Jeg var forøvrig ikke seriøs, og Svalbard er mer hensiktsmessig, siden det er norsk råderett over området.

 

Ja,men det er USA-versjonen. Vi er jo "alltid" de snille gutta i klassen,derfor kan vi jo kjøre en "ten strikes and you're off quite a while"-policy isteden. De får faktisk en ferie hvor de får brynt seg litt isteden for å få puter under armene,flatskjerm,"hotell"-opphold og Gud vet hva norske fengseler er i forhold til mange steder i utlandet...vi får beholde våre surt oppsparte eiendeler og kan gå til butikken relativt mye tryggere en stund. Eller for godt,i enkelte tilfeller fortjener vel noen å få en relativt permanent adresseforandring. Hvem ønsker f. eks. å få en sosiopatisk seriemorder/voldtektsmann/"jeg har banka opp 50 folk fordi de så feil på meg...halvparten er grønnsaker nå" tilbake på gatene?

Mitt poeng er at generaliseringer og en sterilisering av rettsvesenet vil føre til et mindre hyggelig samfunn. USA har noen av de strengeste straffene i verden, i alle fall i den vestlige verden - inkludert dødsstraff - og det er vel ganske klart at det har hatt liten innvirkning på kriminaliteten.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tatt 5 ganger (eller 10...tatt 10 ganger så har du tydeligvis ikke tenkt å gi deg) for noe, sendt til "Alcatraz" (Les: en øde øy i leia rundt Spitsbergen) for å avtjene straffen i en brakkeby der. Uansett nasjonalitet og hudfarge. Ikke noe problem med vakter. De behøves ikke. Hvordan skulle de rømme derfra? Svømme midtvinters? Flydropp med mat,klær og medisiner. Greit bevæpnete folk som henter de som har ferdig avtjent straffen sin..

 

Bjørnøya passer bra, så kunne man sende Mulla Krekar dit på 80-års kontrakt

som oppsynsmann, ved nærmere ettertanke kunne han med fordel fått

Brynjar Melling med seg som rådgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Island er en egen nasjon er så, men vi kan alltid ta Island.
En liten spontaninvasjon av Island ville neppe bli sett på med blide øyne av det samlede verdenssamfunn. Island er vel omtrent de i hele verden som bråker med færrest folk.. :)
Jeg var forøvrig ikke seriøs,
Det er lest,oppfattet og forstått...men det var jeg. Honestly.

 

Mitt poeng er at generaliseringer og en sterilisering av rettsvesenet vil føre til et mindre hyggelig samfunn. USA har noen av de strengeste straffene i verden, i alle fall i den vestlige verden - inkludert dødsstraff - og det er vel ganske klart at det har hatt liten innvirkning på kriminaliteten.
Det er sant... men jeg innbiller meg nå da at USA ville vært litt tryggere å bo i (og en tanke mer humant enn "kill 'em all"-stilen med dødsstraff...jeg er semi-buddhist...jeg har respekt for (nesten) alt liv,også livet til profesjonelle drittsekker til en viss grad) hvis alle som er funnet,dømt uten et snev av tvil og erklært uønsket på gatene der hadde fått en ny adresse på en fengselsøy ytterst i Aleutene.

 

Da løser man jo også problemet med overbefolkning enkelte steder og ingen andre steder (som på de ytterste øyene i Aleutene-gruppen) ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Island. Island er en egen nasjon,som de fleste vet,og da blir det deportasjon til annen nasjon...noe vi ikke kan gjøre med nordmenn. Spitsbergen er en øygruppe hvis jeg ikke husker helt feil,og norsk...ergo så sendes man bare vekk til å sone i en annen del av landet,hvilket ikke er ulovlig,hverken etter norsk eller internasjonal lov... en del av landet som er nærmere vikingenes versjon av helvete (ikke varmt og lyst,men mørkt,kaldt og generelt jævlig) slik at man har lite bruk for "street smartness 'n respect"...det finnes ikke gater å få respekt i.

 

Ja,men det er USA-versjonen. Vi er jo "alltid" de snille gutta i klassen,derfor kan vi jo kjøre en "ten strikes and you're off quite a while"-policy isteden. De får faktisk en ferie hvor de får brynt seg litt isteden for å få puter under armene,flatskjerm,"hotell"-opphold og Gud vet hva norske fengseler er i forhold til mange steder i utlandet...vi får beholde våre surt oppsparte eiendeler og kan gå til butikken relativt mye tryggere en stund. Eller for godt,i enkelte tilfeller fortjener vel noen å få en relativt permanent adresseforandring. Hvem ønsker f. eks. å få en sosiopatisk seriemorder/voldtektsmann/"jeg har banka opp 50 folk fordi de så feil på meg...halvparten er grønnsaker nå" tilbake på gatene?

 

:word_ms

Ikke for barbarisk, men avskrekkende som F med et lengre ferie på Costa del Icicle ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for barbarisk, men avskrekkende som F med et lengre ferie på Costa del Icicle ...
Nemlig,og det er poenget. :) Mange av rabbagastene holder på som de gjør fordi de VET at de knapt nok får (OM de i det hele tatt får) en straff...i verste fall må de inn og slafe litt og leve på skattebetalerenes penger (dvs,våre). Det gjør de jo ellers også,de bare stjeler de istedet. Men,når noen forsvinner og så kommer tilbake og forteller om det kalde helvetet de ble sendt til i et år...så tror jeg nok muligens lysten til å ta seg til rette blir litt mindre... Hvis ikke,så shipper vi de bort en tur... og da slipper vi lovlydige de en stund. Ingen fare for at de rømmer og lager helvete for endel folk heller,siden de ikke har noen der å lage helvete for. Bortsett fra andre drittsekker,som fortjener det de får. De styrer med frykt her hjemme,da får de føle frykt selv...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da russiske gruvebyer på Svalbard som ligger brakke, enkelte kan jo romme flere tusen mann hvis ikke minnet spiller meg et puss... En liten søknad til russerne om å "låne" bygningsmassen deres skulle da vel gå an? Velge en som kun er mulig å nå med skip, og ikke gi folk mer klær enn at de fryser ihjel om de skulle prøve å gå over fjellet...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår