Gå til innhold

Hva mener du? Ille at det skal gå så langt!

Ranger emnet


LeMmiN

Anbefalte innlegg

Personlig misliker jeg verdensmestere og bedrevitere uten NOENSOMHELST praktisk erfaring som sitter dag ut og dag inn og maser om ting de har lest i et eller annet illustrert vitenskap etc...

"Welcome to the Internet where everyone's a mechanic and has a 10 second car"..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ille at det skal gå så langt!

:offtopic

 

 

 

 

 

'Nuff said.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt fortalt av en afrikansk mann med en stor bekjentskapkrets fra alle innvandrergrupper at prosentandelen av somaliske menn som jobber er langt under 10%.

 

Kvinnfolkene gjør alt i heimen + mere til og som belønning vanker det gjerne ei ørtev eller to i helgene. Mannfolka samles for å spille ulike spill og røyke og drikke kaffe..

 

Men endel av de http://www.dagbladet.no/kultur/2007/01/26/490096.html gjør jo en viktig jobb...og her er det ikke meg som generaliserer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen generalisering, la oss bare si jeg har familie som styrer med flyktningemottak, somalisk kultur er litt spesiell der, menn skal være hjemme, kvinnene skal jobbe. Er jo et jordbrukssamfunn, som Norge var i 1905, men med stikk motsatt kjønnsfordeling. Kulturrelativisme er jo nødvendig når en ser på det, det er jo ikke så forbaska mye værre enn den klassiske ordningen der mannen gjør alt, om vi ser bort fra det mannlige ego som sier at vi skal være så store og sterke. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjenner jeg mange nordmenn som også ville sagt. :P

 

Men tradisjonelt sett er vel somaliere de som jobber minst. Men jeg tviler på at f.eks. pakistanske leger eller sykepleiere har ett sterkt ønske om å gå på norsk sosialstønad. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalisering eller ikke...måtte bare trekke fram denne artikkelen...det jeg mente var at dette er en forskningsrapport og ikke mine ord...

 

Har også en bekjent som jobber ved Tunga kretsfengsel i Trondheim og han forteller at godt over halvparten av de innsatte er utlendinger..men det er heller ikke mine ord...Selv om det er jeg som skriver de..

 

Synes veldig synd på disse.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommelandet ødelegger seg selv ganske fort ser jeg. Hva med å øke avgiftene, det må jo hjelpe?

Genialt sagt!!! :D

 

Jeg ser mye prat og lite handling. Rånere er i mine øyne de som skriker høyest og gjør minst...

For det første, vi er nordmenn, eneste vi gjør er og klage.. Her burde vi lære av franskmenna!! Demonstrere..

 

Personlig mener jeg man bør innføre "Three Strikes And You're Out" - av landet. Da har man fått de sjansene man fortjener å få, og en innvandrer som har fått opphold her bør skjønne poenget med at Norge ikke ønsker sånn oppførsel etter å ha blitt pågrepet og dømt 2 ganger for voldsforbrytelser, seksuelle overgrep, narkotika og vinningskriminalitet i form av ran, tyveri og svindel. Fortsetter dem da, har vi ikke bruk for dem her i landet, og bør sendes på første fly direkte ut av landet uten mulighet for anke/klage/omgjøring av dom. Det samme bør igrunnen gjelde norske vanekriminelle, bortsett fra at de bør få en forvaringsdom med mulighet for ubegrenset forlengelse.

3 er 2 for mye mener jeg, noen år med "prøvetid" hadde gjort seg.. Stjeler di ett brød.. kast dem ut.

Di bør være veldig takknemlig for at di får bo her spørr du meg.. Og blir behandla såpass godt av vårt dumsnille rettssystem!

 

Ikke for å virke respektløs, men å stemme FrP virker ikke som en spesielt klok handling. :) Er enig i avgiftspolitikken i forhold til biler og motorkjøretøy, men ellers lite. /Subjektiv mening.

Off topic: Det kan ikke bli mye værre enn det er, og jeg tror neppe FRP gjør det noe værre.. Syns di skal få en sjanse..

 

Før denne tråden blir stengt, vil jeg si at jeg ikke tar alle under en kam sjøl.. bare di 50-cent shot six times (eller var det fler?) oppførseln/handlingene

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, vi er nordmenn, eneste vi gjør er og klage.. Her burde vi lære av franskmenna!! Demonstrere..

Jepp, brenne biler. :P

 

Forskjellen er vel litt kulturell, vi er mer, skal vi si, ordensrettet enn franskmennene.

 

3 er 2 for mye mener jeg, noen år med "prøvetid" hadde gjort seg.. Stjeler di ett brød.. kast dem ut.

Di bør være veldig takknemlig for at di får bo her spørr du meg.. Og blir behandla såpass godt av vårt dumsnille rettssystem!

Å stjele et brød, er jo en handling som gjerne betyr at en har et behov for mat - for de som tror at asylsøkere bader i penger, en enslig asylsøker må besørge alle utgifter utenom losji med et tilskudd på 1500 kroner i måneden etter å ha vært ett og et halvt år i Norge, og det er som dere kanskje vet ikke lov å ta seg jobb som asylsøkere - og derfor ikke akkurat er et menneske med utpreget behov for å bryte lover, sånn rent generelt.

 

Off topic: Det kan ikke bli mye værre enn det er, og jeg tror neppe FRP gjør det noe værre.. Syns di skal få en sjanse..

Jeg tørr ikke. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, brenne biler. :P

 

Forskjellen er vel litt kulturell, vi er mer, skal vi si, ordensrettet enn franskmennene.

Vel, nå mente jeg ikke så ekstrem demonstrering ;)

 

Å stjele et brød, er jo en handling som gjerne betyr at en har et behov for mat - for de som tror at asylsøkere bader i penger, en enslig asylsøker må besørge alle utgifter utenom losji med et tilskudd på 1500 kroner i måneden etter å ha vært ett og et halvt år i Norge, og det er som dere kanskje vet ikke lov å ta seg jobb som asylsøkere - og derfor ikke akkurat er et menneske med utpreget behov for å bryte lover, sånn rent generelt.

Uansett forbrytelse..

 

Jeg tørr ikke. :)

Typisk norskt, ikke tørre å prøve noe nytt ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå mente jeg ikke så ekstrem demonstrering ;)

De fleste franske demonstrasjonene er ganske heftige. :P Ikke uten grunn at de har Europas røffeste opprørspoliti.

 

Uansett forbrytelse..

Uansett? Det er da virkelig tåpelig.

 

Typisk norskt, ikke tørre å prøve noe nytt ;)

Nja. Det er ikke akkurat typisk norsk å tørre å hoppe fra Prekestolen uten fallskjerm, vil ikke si at det i seg selv er så konservativt.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår