Gå til innhold

volvos lattelige firehjulstrekk

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den første filmen med V70 XCen viser jo en "gammel" volvo med et gammelt firhjulstrekksystem, viskosekobling.

Men selv om viskosekobling ikke er et bra firhjulstrekksystem, så vil det sammen med antispinn (abs-system) fungere temmelig bra likevel.

V70 XC har begge deler, og skulle tro ut i fra filmen av bilen mangler både mellomaksling og abs. Dette er rett og slett ikke mulig med et system som fungerer slik som det skal. Begge filmene er tydelig laget av subaruentusiaster som ikke har noe til gode for volvo. Å sammeligne en forrester med en xc90 er heller ikke særlig realistisk.

 

Selv du "tjekk" bør se at det er ikke NOE i disse filmene som er objektivt. Og tester som ikke er objektive har jeg ingenting til overs for - det slenge så mye dritt de kan om merker man ikke liker, og skryter på seg ekstra mye for det som er i deres interesse. Hadde vært flau hadde jeg lagt ut så dårlige filmer som disse, og kranglet på at dette var realistisk.

 

Vet at firhjulstrekksystemet til subaru har mye bedre fremkommelighet en volvo sitt, men det nye haldex systemet er ikke akkurat dårlig. Er vel et av de beste firhjulstrekksystemene som ikke har konstant AWD.

 

Slutt å være så eplekjekk og oppfør deg som om du er gammel nok til å ha sertifikat - viss du i det hele tatt har det da...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger å se Volvo gutta grine litt. Husker siste disse Quattro tråden, og hvor eplekjekke enkelte volvogutter var. Sier bare en ting. Gammel quattro eller ny Subaru, ingen over ingen ved siden av.

 

"dog så understyrer quattro, vil ikke anbefale de som ikke har kjøreferdigheter å kjøre en quattro"

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk etter begge filmene på youtube "tjekk". Står at de er rigget.

 

Bare lurer på en ting eple"tjekk": hvordan har det seg av v70en i første filmen ikke kommer seg opp den lille bakken, når den har null problemer i film nr 2?

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaaansje det har litt å si med vekt åsså,xc70 D5 veie 1719 kg.subaru legacy 2.0R veier 1365 kg.volvo satser på sikkerhet og komfort noe som IKKE subaru gjør..

Vekta har en del å si på hvordan bilen ligger på veien.

Det går ikke ann å sammenligne de to bilene.

Bedre å sammenligne Audi og volvo det er to tunge biler som søker de samme kjøpegruppene.XC70 vs audi allroad hadde vert bedre.

Subaru kan heller prøve å ydmyke andre riskokere..

740 B230A.."under oppbygging edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la meg hente en lux så skal imprezaen din stå og grine.

 

Du er ikke lite dum du smån!

en "lux" har 0 diff bremser orginalt å ekstremt dårlig framkommelighet iforrhold til imprezan min! eneste den kan ta meg på er bakkeklaring ;)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaaansje det har litt å si med vekt åsså,xc70 D5 veie 1719 kg.subaru legacy 2.0R veier 1365 kg.volvo satser på sikkerhet og komfort noe som IKKE subaru gjør..

.

 

Stunard ;)

subaru er VELDIG sikkerhets bevist! veit ikke hvordan det er med comforten på de nye subaruene dær men tviler på den er som i en audi da.....

 

Å om du som du sier hadde sammenligna volvo å audi så hadde audi vunnet overlegent ;)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke lite dum du smån!

en "lux" har 0 diff bremser orginalt å ekstremt dårlig framkommelighet iforrhold til imprezan min! eneste den kan ta meg på er bakkeklaring ;)

småen og småen, sa jeg hvilken lux? nei.

den jeg tenker på kjører nok over subaruen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

småen og småen, sa jeg hvilken lux? nei.

den jeg tenker på kjører nok over subaruen din ;)

 

så tøfft da ;) du får sikkert sugekopp til å komme til trondheim å stille i ett bakkeløp opp vassfjeldet på vinterstid da?!?

Var dær forrigelørdag :) ikke mange av bilene i hilux klassen eller noe som helst av de "store" BILENE som hadde sjans igrunn til å henge på.

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår