Gå til innhold

volvos lattelige firehjulstrekk

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Iflg. en mekaniker på Volvo som også har sett filmene, kan han ikke forstå annet enn at AWD-systemet på de bilene som har vært filmet enten er koblet ut eller defekt.

De V70N AWD'ene jeg har kjørt har iallefall ikke på langt nær fungert så dårlig som på videoene.

 

Jeg jobber også på Volvo og er helt enig.

 

Vet ikke helt jeg men, jeg stoppet ved siden av en slik bil heromdagen, da stod begge i en bakke med snø og han kom ikke opp og måtte rygge tilbake, jeg kom fint opp, og jeg kjører en bmw 5 serie e34 med sveisa sperre...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Snakket nettopp med en kompis som har en 05' XC70...

Han sier at det knapt er 4-hjulstrekk på den...

90% forran og 10% bak.... Lattelig spør du meg...

 

Yepp, ved vanlig kjøring er det 90/10 fordeling. Ved hjulspinn fordeles kreftene opptil 50/50 fordeling :) Hadde det ikke vært for at man ikke kan koble ut antisladd så hadde denne bilen vært utrolig morsom på vinterføre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S90R:Hadde det ikke vært for at man ikke kan koble ut antisladd så hadde denne bilen vært utrolig morsom på vinterføre...

 

Husker du da de kjørte S60R på autofil?

Det var et luretriks for å få slått av den antisladdfunksjonen, men husker ikke riktig hva det var...

Var noe med av og på og hold i så så mange sekunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S90R:Hadde det ikke vært for at man ikke kan koble ut antisladd så hadde denne bilen vært utrolig morsom på vinterføre...

 

Husker du da de kjørte S60R på autofil?

Det var et luretriks for å få slått av den antisladdfunksjonen, men husker ikke riktig hva det var...

Var noe med av og på og hold i så så mange sekunder...

 

Funker kun på R modellene. På alle de andre har man kun mulighet for å skru av antispinn, ikke antisladd, hvis det er DSTC/STC bryter inni bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skeptisk til den "Subaru Vs. All"-videoen, synes nå sjåførene synes å kjøre til Subaru sin fordel på flere av de testene, XC90'en spinner jo ikke på noen hjul en gang i den motbakken, før han gir seg..

 

Og når det er sagt, er det vel ikke til å stikke under stol atg AWD-systemet til Volvo har fått mye pepper, uansett hva bilforumet-mekanikerne sier. Spesielt første generasjon XC70.

 

Og den videoen med V70 som skrenser på slaps overbeviser meg ikke, vis meg gjerne noe mer krevende kjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

dette var lattelige greier gitt! eneste måten han får overstyring på er å nesten stoppe inn i svingen for så å akse vilt så kommer den etterhvert! mot imprezan som du kan kommeraskt inn i svingen å få overstyring.

 

Ser jo de han kjører for fort inn i svingene går han nesten rettfram så bremmser han nesten til stop, for å få ut ræva igjen! stupid car! kan ikke akkurat bruke det der etter veien om du har en illsint impreza etterdeg :)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var lattelige greier gitt! eneste måten han får overstyring på er å nesten stoppe inn i svingen for så å akse vilt så kommer den etterhvert! mot imprezan som du kan kommeraskt inn i svingen å få overstyring.

 

Ser jo de han kjører for fort inn i svingene går han nesten rettfram så bremmser han nesten til stop, for å få ut ræva igjen! stupid car! kan ikke akkurat bruke det der etter veien om du har en illsint impreza etterdeg :)

 

Hvis du skal begynne å sammenligne handling de to bilene så er du ganske teit! To biler satt opp og bygget for to helt forskjellige formål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal begynne å sammenligne handling de to bilene så er du ganske teit! To biler satt opp og bygget for to helt forskjellige formål

 

bullshit

 

2 helt forskjellige formål når begge bilene er lsget for best mulig fremkommelighet på VEI!!!!!!!!!!!!!!

 

luring du å da skjønner æ... :fatality:

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bullshit

 

2 helt forskjellige formål når begge bilene er lsget for best mulig fremkommelighet på VEI!!!!!!!!!!!!!!

 

luring du å da skjønner æ... :fatality:

 

:)

 

Lurer på hva Imprezaen ble bygd som i utgangspunktet jeg? Hmmmmm... Kanskje noe som heter rally? Det vil da forklare hvorfor bilene oppfører seg forskjellig. Understell, vektfordeling og vekten på bilene spiller en stor rolle. Tenk på at Imprezaen veier rundt 1250kg og Volvoen veier 1700kg. Mens Imprezaen er satt opp nøytral/overstyrt, er Volvoen satt opp understyrt akkurat som alle andre Volvoer. INGEN Volvoer er bygd for å for å hverken sette knalltider på Ringen eller vinne VM rally

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første AWD systemet med viskose kobling er ikke av de beste. Det er det ingen tvil om,men at det er så dårlig som det vises i den første videoen er det ikke.

Blir helt feil og sammenlikne med impreza uansett. Det er jo to helt forskjellige systemer. Volvos AWD er laget for å gi deg bedre fremkommelighet når du trenger det. Og det gjør den uten problemer.

95 Volvo 855

81 Porsche 911SC

75-Bmw 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår