Gå til innhold

volvos lattelige firehjulstrekk

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

tjekk: Du fremstår ikke akkurat som noen luring du heller da? "Lattelig", "eutentisk"? Lære deg å skrive kanskje?

 

Iflg. en mekaniker på Volvo som også har sett filmene, kan han ikke forstå annet enn at AWD-systemet på de bilene som har vært filmet enten er koblet ut eller defekt.

De V70N AWD'ene jeg har kjørt har iallefall ikke på langt nær fungert så dårlig som på videoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke vondt ment, men nå var ikke akkurat gutta som lagde filmen rakketforskerer heller da.

Filmer, mens bilen står på, med varm motor så radiatorvifta støyer så du hører halvparten av hva han sier?..

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg. en mekaniker på Volvo som også har sett filmene, kan han ikke forstå annet enn at AWD-systemet på de bilene som har vært filmet enten er koblet ut eller defekt.

De V70N AWD'ene jeg har kjørt har iallefall ikke på langt nær fungert så dårlig som på videoene.

 

Jeg jobber også på Volvo og er helt enig.

95 Volvo 855

81 Porsche 911SC

75-Bmw 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iflg. en mekaniker på Volvo som også har sett filmene, kan han ikke forstå annet enn at AWD-systemet på de bilene som har vært filmet enten er koblet ut eller defekt.

De V70N AWD'ene jeg har kjørt har iallefall ikke på langt nær fungert så dårlig som på videoene.

 

Jeg jobber også på Volvo og er helt enig.

 

Slenger meg på denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..må le litt av dette her, ikke lenger siden enn sist helg så klarte sjåføren min å grøfte 240`n lørdagskvelden med begge høyre hjula i ei forholdsvis dyp grøft full av snø. fikk en kompis til å komme med en pajero (splitte nye dekk på denne vel og merke) han dro meg forover, bakover og sidelengs..fikk rikka meg en halvmeter fram og tilbake + at vi slet av ett slepetau. fikk ikke tak i verken opplysningen eller noe som helst slags redningstjeneste firma. halv ett om natta! er dettte normalt foresten?? derfor måtte bilen stå til dagen etterpå. senere på dagen dro jeg og svigerfaren min ned for å se på bilen og for å prøve å få tak i redningstjeneste, så litt på bilen og tenker shitt au..og gjør ett forsøk. det er snakk om en første utgave av en XC70. hekta den på, og stasjonsvogna pløyde meg mildt sagt flere meter bortover grøfta! svigerfar stoppet opp for å se hvordan det gikk (hadde ikke kommet opp enda) satte seg inn i bilen igjen og satte igang og pløye meg bortover nok en gang til jeg fikk alle 4 hjul på vegen igjen! helt utrolig..min 240 veier 1300kg med fører forresten..såh, tenkte det var noe for kritikerene her på tråden lese:)

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert koblet ut 4 hjulstrekken på de volvoene. Jeg nekter å tro at de er så dårlige.

 

Han mannen i filmen sier jo "the people driving the cars are subaru sales-people." Hvis de vil at deres biler skal virke mye bedre så er det jo en enkel sak? Hadde f.eks Toyota laget denne filmen hadde nok Toyota seiret enkelt i alle forsøkene.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

xc på stranda

 

 

dette er vel ikke akkureat noen subaru fans heller.

ser mer ut som en average joe spør du mæ....

 

det trekker, men må jo nesten gi full gass.

 

enhver offroad entusiast vet jo viktigheten av å ikke prøve å spinne seg ut av ei klemme på løst underlag, men med volvo så må du jo det for at bakhjula skal tre ikraft virker det som.....................................

 

må vel være mye bedre med en bil med permanent 4wd om man først skal ha sæ 4wd.....

ikke en slags "liksom" 4wd.... legg merke til " "

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. har hørt mye pepper om AWD systemet til volvo. Men hadde aldri i verden trodd at det kunne vere så dårlig! Kjøpte meg ny bil på tirsdag, en '99 Volvo V70 2.0T og etter å ha sett dette er jeg veldig godt fornøyd med å ha en wrongwheeldrive bil. Bakhjulstrekk er best, FWD til nød men AWD fra volvo skal jeg ikke ha ihvertfall.

 

Den første XC70'en kan ikke ha vert en AWD bil i det hele tatt. Eller i beste fall så var det ihvertfall en fordelingsgearkasse som burde skiftest.

 

Den sorte XC90'en i den andre filmen så jo ut til å virke mer normalt. Det er fortsatt latterlig dårlig.

 

Skal volvo greie å få skikkelig dreis på awd systemet sitt så ser jeg ingen annen utvei enn å gi FØREREN kontrollen (Elektronikken veit ikke alltid best). (rettstilt motor, senterdiff og diff bak) styrt med brytere med mulighet for å sperre 100% midt/bak og med lamelldiff foran. Gogo go for skikkelige muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår