Gå til innhold

volvos lattelige firehjulstrekk

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synd at Subaru ikke kan fåes med dieselmotor. Og knapt nok med stabiltetsprogram. Hadde den hatt det hadde jeg kanskje kjøpt en...

 

Dessuten er AWD-systemet i Subarus biler med automatgir ikke av samme type som i de med manuelt gir. Hvorfor forstår jeg ikke...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at Subaru ikke kan fåes med dieselmotor. Og knapt nok med stabiltetsprogram. Hadde den hatt det hadde jeg kanskje kjøpt en...

 

Dessuten er AWD-systemet i Subarus biler med automatgir ikke av samme type som i de med manuelt gir. Hvorfor forstår jeg ikke...

 

 

Diesel blir vist i Tribeca til våren.

AWD systemet i min (3.0R Spec-B) er av samme type som i Sti.Mener det er de med 4-trinns automat som har annerledes differ enn manuelle kasser.

 

Og hva skal en med stabilitetsprogram...... :race

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært artig å prøvd forrige generasjon V70 AWD i de samme testene siden de hadde sperre på bakaksling.

Men viskose eller Haldex vil aldri kunne klare å konkurrere med skikkelige 4wd systemer slik som Subaru eller Audi´s Quattro system

 

Forskjellen ligger i at Volvos, og veldig mange andres, AWD-systemer kobler inn først ved hastighetsforskjell mellom fram- og bakaksel mens de aller beste AWD-systemene alltid har drift på alle fire. Likevel kunne min bror med 2005 V70 D5 AWD fortelle om en stabil bil med god framkommelighet da vi skulle i 60-årslag på bygda lørdagen som var, så helt ræva er den nok ikke.

 

På vei til samme 60-årslag lå jeg med min 850 FWD bak en helvetes lusekjører som lå i 60 i 80-sona. Bilen som tuslet fram foran meg var en Audi A4 TDI Quattro...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de XCéne som er vist på de filmene her oppfører seg så dårlig skjønner jeg ikke helt egentlig. Har hatt en V70AWD i familien de siste 2 årene og den bilen har oppført seg eksemplarisk, både ved kjøring på vinter og sommer, med og uten tilhenger.

Var ute med kamera i går kveld for å dokumentere litt inspirert kjøring med V70n, men desverre så virka fokuseringa på kameraet som den selv ville, dvs. ikke som jeg ville at den skulle virke...

Konklusjonen min er ihvertfall at awd systemet fungerer helt ypperlig til det jeg har brukt bilen til, men kan selvfølgelig ikke sammenlignes med kontinuerlige 4wd systemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de XCéne som er vist på de filmene her oppfører seg så dårlig skjønner jeg ikke helt egentlig. Har hatt en V70AWD i familien de siste 2 årene og den bilen har oppført seg eksemplarisk, både ved kjøring på vinter og sommer, med og uten tilhenger.

Var ute med kamera i går kveld for å dokumentere litt inspirert kjøring med V70n, men desverre så virka fokuseringa på kameraet som den selv ville, dvs. ikke som jeg ville at den skulle virke...

Konklusjonen min er ihvertfall at awd systemet fungerer helt ypperlig til det jeg har brukt bilen til, men kan selvfølgelig ikke sammenlignes med kontinuerlige 4wd systemer

 

Det kan nok tenkes at det ikke akkurat var Volvo-entusiaster som har laget videoene det henvises til...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spør du meg ser det ut som at det er noe feil med firehjulsdriften. De jeg har prøvd trekker jo ihvertfall bakhjulene imotsetning til den på videon. Har vært borti at splines mellom girkasse og fordelingskasse har takket for seg og da blir det samme resultat som den på videoen.

-07 Volvo S60 2.0lt

-90 Sierra DOHC(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår