Gå til innhold

volvos lattelige firehjulstrekk

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som vet om noen smaa fine bakker i theims omeraadet som man kunne ha testa 4x4'en oppover da?

rakk aldri aa faa testet noe spes for snoen forsvant her. saa vart kjekt bare for aa fatt filma litt aa testa litt selv. kjekt aa vit om det funker naar man har det paa bilen, har gammeltypen kobling osv da. noen som vet om det er lsd/sperre bak paa disse ?

01: Volvo v70 XC

solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2

solgt. Nissan 200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beje: kjør til jonsvatnet, forbi roklubben og videre innover til veien deler seg ved et hvitt hus. Her tar du av mot venstre på den grusveien innover. Der var det blankis enkelte partier.

 

Evt. hillclimb-bakken ved kroppanbrua?

 

hehe ja den som kommer seg opp den sandbakken har gjort det bra ;)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha lest non sider så må jeg bare si at XC90 2006 mod til stefaren min kommer seg no frem over alt. Va og testet denne i en VELDIG bratt bakke med MYE snø og is under. Og den hadde no ikke noe problem og komme seg opp! Og på is og sporette veier er den og utmerket!

 

Liker ikke volvo selv, men den XC 90'en kunne jeg godt tenkt meg. utrolig godt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
der knuste jo audi volvo ;)

Kom med unskyldningene deres nå da volvo boys

 

nå har jeg ikke hengt meg så mye opp i denne tråden enda, men den var da langt fra værste i klassen... Lexusen kom ikke langt..

Audi har så og si alltid vært kjent for et bra system.

Volvo er relativt ferske når det gjelder 4x4 ,så det vil nok fremdeles gå en liten stund før Volvo lager gode 4x4.

Subaru har vel omtrent aldri laget en 2wd såvidt jeg vet...

Synd de ikke testet en skikkelig Defender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ikke hengt meg så mye opp i denne tråden enda, men den var da langt fra værste i klassen... Lexusen kom ikke langt..

Audi har så og si alltid vært kjent for et bra system.

Volvo er relativt ferske når det gjelder 4x4 ,så det vil nok fremdeles gå en liten stund før Volvo lager gode 4x4.

Subaru har vel omtrent aldri laget en 2wd såvidt jeg vet...

Synd de ikke testet en skikkelig Defender...

 

Audi og VW med tverrstilte motorer bør være like "latterlig" som XC70 i samme tester vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg ikke hengt meg så mye opp i denne tråden enda, men den var da langt fra værste i klassen... Lexusen kom ikke langt..

Audi har så og si alltid vært kjent for et bra system.

Volvo er relativt ferske når det gjelder 4x4 ,så det vil nok fremdeles gå en liten stund før Volvo lager gode 4x4.

Subaru har vel omtrent aldri laget en 2wd såvidt jeg vet...

Synd de ikke testet en skikkelig Defender...

 

Volvo har laget 4x4 siden krigen, men spørsmålet er heller hvor mye de ønsker å legge av ressurser i sitt system og hvilken målgruppe de ønsker å treffe. Jeg tror ikke Volvo hadde til hensikt å lage et bedre system enn Audi og Subaru.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle med litt peiling på bil skjønner at det er noe rart med enten bilen eller filmen i starten av tråden. Det er stor forskjell på konstant og hjelpe 4 WD, men begge deler fungerer bedre enn dette.

Feil å dra ned Volvo, for de aller fleste personbiler på markedet har dette systemet, bortsett fra Subaru og enkelte Kvattro utgver. Audi A/S3 har dette, Volkswagen Golf, mange Suzuki modeller, o.s.v..

Når det gjelder framkommelighet er det "ingen" biler som slår Suzuki Jimny, men de fleste biler brukes til litt annet enn å kjøre opp slalombakker med. Derfor er det ikke sikkert fremkommelighet er høyeste prioritet på XC 70, for da ville den hatt stiv ramme, stive akslinger, tre mekaniske sperrer med uavhengig innkobling, og større bakkeklaring..

En bil er bestandig en kompromiss

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

da har jeg faatt filma litt.

kom jo en hel haug med sno her no saa.

testa opp en smaa fin bakke med en haug med sno som var fin aa glatt slik at man faar se at bakhjulene kommer inn og at de ikke er trege med og faa fart paa seg.

link. (kommer flere)

01: Volvo v70 XC

solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2

solgt. Nissan 200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår