Gå til innhold

volvos lattelige firehjulstrekk

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har faatt ulyd i vc'en, har motor aa drivverks forsikring aa forsikringen sier at vc'en er en slite del aa vil ikke bytte den mens volvo norge sier dette ikke er en slite del. takstmannen til forsikringen mener det er et lager inne i visco kopplingen som lager ulyd. hores ut som et hjullager som er gaaent om man sitter inne i bilen aa kjorer! saa soker litt info osv no da.. :p

01: Volvo v70 XC

solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2

solgt. Nissan 200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner!

 

nå har jeg ikke skrudd noe på akkurat volvo's system,

men inne i selve Viscokopplingen kan jeg ikke helt se for meg at det er noe lager.

 

Er kanskje ett på hver side av den, så det blir vel på en måte et definisjonsspørsmål.

 

Hvorvid en viskokoppling er en slitedel eller ikke,

så har Opel samme oppfatning, dvs at det IKKE er en slitedel.

 

Mens det i virkligheten nok antakligvis er det.

 

Kommer jo også ann på hva de mener når de sier Viskokopplingen,

om de faktisk mener hele kassa kopplingen sitter i, eller bare kopplingen.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i delelisten til volvo er det vel kopplingen det snakkes om. slik jeg har forstaatt det, aa forsikringa gjelder jo kun biler opp til 8aar, saa burde jo da ha dekket alt av motor drivverk unntatt en vanlig clutch som slites etter kjoremaate :p

venter paa svar fra volvo sverige no, han takstmannen mente volvo norge tok feil vertfall ikke ikke ann aa snakke han unna at dette ikke var slitedel nei, ego mann som hadde bestemt seg:p

01: Volvo v70 XC

solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2

solgt. Nissan 200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg har en 05 XC 90 D5. Er enig at firehjulstrekk systemet på den er teit. Men herregud, håper at alle som kjøpte denne bilen var klar over at dette er ingen offroad bil, det er den ikke ment som, både XC 70 og 90. Det er jo ikke en "ekte" firehjulstrekker, men funker til dagligbruk på både sommer og vinter. Jeg har hytte på fjellet, satt meg fast en gang pga veiene var brøyta breiere enn de er på sommeren. Fikk en bil i møte uten AWD og tenkte å vike, men skled ut. Så der jeg stod hadde ikke en Subaru eller en RR kommet ut. Denne bilen funker fett til daglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk VOlvo har bedre kjøreegenskaper på vanlig vinterveg enn Audi.

 

Ja du tror vel det du volvogutt.

 

Jeg foreslår at alle dere som skryter så fælt av volvo 4wd tar med bilene deres på Funesdal isbane-treffet til VWAudi-club norge om noen måneder så vi kan jekke dere ned (i søpla) hvor dere hører hjemme.

 

quattro gruser volvo lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk VOlvo har bedre kjøreegenskaper på vanlig vinterveg enn Audi. Du har bedre kontroll med Volvo. På fremkommelighet i alpinbakker er nok Quattro en del bedre. Volvo er sikrere mens Audi tar seg frem bedre.

hehe, tru gjør du i kjerka.

 

VAG gutta kjører lett i fra volvo mtp 4x4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det går ann.. jeg har ikke prøvd selv, men sett Volvo awd i aksjon å da driver alle hjula.. ;)

 

men synes subaru sin AWD er suveren!!!

 

det er ingen konvensjonell senterdiff på de bilene.

er jo "part time 4x4"

klart, går ann å stumme VC-pakka,

men da driver fortsatt bare to hjul.

skal du ha drift på alle må du jo eventuelt skaffe sperrer/sveise fram og bakaksel.

 

er det blankis eller snø spinner selvsagt bilen på alle dersom det ikke er motstand nok.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår