Gå til innhold

fant motor nr nå. noen som har informasjon om motornr mitt?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

lulle: Ifølge Desktop Dyno skal det gi + 5-6 Nm over det meste av spekteret og + 2-3 hk på topp, men 100-200 rpm kortere register. Hvordan det vil være i praksis har jeg ingen anelse om...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hadde en morsom samtale med volvo norge i dag. sendte dem en mail ang volvo med v8 kan godkjennes med senkesett. det var jo ikke mulig så lenge settet ikke var originalt volvo.. men han derre jeg prata med lurte på å slags motor jeg hadde. da jeg sa det var en 350 tilta han nesten. han sa at den motoren godkjenner dem ikke for dem var visst så "forbanna mye moment i dem"... mulig det sa jeg, men jeg har da få tillatelse av biltilsynet å sette den i.. jeg har det til og med skriftlig.. da sa han at da var det jo greit...??? WTF???

-ole gunnar-

 

1987 vw jetta 1,6!! (nylakkert å greier)

1984 vw jetta 1,8 (skrota)

1987 volvo 244 v8 (prosjekt)

1987 volvo 240(delebil)

1985 volvo 240 ( leketøy/vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

endinedetail1.jpg

 

finner ikke det motornr foran på blokka, er det noe som er kappet vekk på motoren min, eller kan noen forklare hvor det er, motoren står i bil nå igjen, men tror ikke jeg fant det da jeg hadde overhaling heller, eller er det nr bak (mot gir oppå motoren) som er nummeret man finner år og orginal effekt/volum/osv på?

fant et bilde fra overhalingen som dere eventuelt kan forklare utifra...

jada8.jpg

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner ikke det motornr foran på blokka, er det noe som er kappet vekk på motoren min, eller kan noen forklare hvor det er, motoren står i bil nå igjen, men tror ikke jeg fant det da jeg hadde overhaling heller, eller er det nr bak (mot gir oppå motoren) som er nummeret man finner år og orginal effekt/volum/osv på?

fant et bilde fra overhalingen som dere eventuelt kan forklare utifra...

jada8.jpg

 

Når du ser motoren forfra og ovenfra og ned venstre side, så ser en plan flate ca. 2 cm. ut fra blokka og ca. 7-8 cm lang. det er rett over der hvor du skrur fast vannpumpa, det hender du må pusse med sandpapir før du ser tall og bokstaver.

http://www.mortec.com/locatpg2.htm

cast4.gif

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner ikke det motornr foran på blokka, er det noe som er kappet vekk på motoren min, eller kan noen forklare hvor det er, motoren står i bil nå igjen, men tror ikke jeg fant det da jeg hadde overhaling heller, eller er det nr bak (mot gir oppå motoren) som er nummeret man finner år og orginal effekt/volum/osv på?

fant et bilde fra overhalingen som dere eventuelt kan forklare utifra...

jada8.jpg

 

Om blokka di har blitt toppdekka under en renovering har nok Engine ID Number blitt planet vekk.

 

Prøv slik som Camaro Cab sier, kanskje du bare har oversett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alright, takk for svar. men ettersom jeg er ufattelig lat lurer jeg på, er det på flate 1 eller 2, eller en annen plass? antar det er 1 da...

er vell sikkert slipt ned, men da kan jeg jo lage mit eget lille nummer..

 

jada82.jpg

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alright, takk for svar. men ettersom jeg er ufattelig lat lurer jeg på, er det på flate 1 eller 2, eller en annen plass? antar det er 1 da...

er vell sikkert slipt ned, men da kan jeg jo lage mit eget lille nummer..

 

jada82.jpg

ER du sikker på at du orker å stå opp om moran:deng, det er som du selv har klart å tenke ut, nr. 1.:thumb

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER du sikker på at du orker å stå opp om moran:deng, det er som du selv har klart å tenke ut, nr. 1.:thumb

 

ja, det e bærre såvidt æ orka det, takk for svar, får se om det er noe der da!

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alright, takk for svar. men ettersom jeg er ufattelig lat lurer jeg på, er det på flate 1 eller 2, eller en annen plass? antar det er 1 da...

er vell sikkert slipt ned, men da kan jeg jo lage mit eget lille nummer..

 

jada82.jpg

 

Om det var køddd...?

 

Men "Lage mitt eget lille nr" er jo ikke mye vits, da de andre nr på block vil avsløre etthvert forsøk på juks...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var køddd...?

 

Men "Lage mitt eget lille nr" er jo ikke mye vits, da de andre nr på block vil avsløre etthvert forsøk på juks...:D

 

jaa, men har jo de andre nr, så jeg vet jo litt:

39GM

3970010

 

å det er en 350, 4 bolt.

 

er jo ikke for å jukse akkurat, men vet jo det er en blokk som originalt har mellom 185-370hk så da ville det jo passet seg bra om det sto et nr på den som "viste" at motoren (eller akkurat denne motor/blokk) orginalt har 185 hk.

men er ikke så nøye uansett. da det meste rundt blokka kanskje er litt avslørende, men takk for hjelp uansett.

 

og btw, burde jo såklart finne nr med all info i tråden her, men ettersom det ikke var der det skulle, så er det jo ikke så rart:p

 

 

takk for hjelp folkens!

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår