Gå til innhold

fant motor nr nå. noen som har informasjon om motornr mitt?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Engine ID Code Example: V0107CLJ - (V = Plant, 01 = January, 07 = 7th Day, CLJ = Engine Suffix Code)

Another example: T0830CTY - (T = Tonawanda, 08 = August, 30 = 30th day, CTY = 1970 396 Camaro, 375 hp, 11.0:1, TH400)

 

Code Engine Plant

F Flint (Motor)

S Saginaw Service

H Hydramatic

T Tonawanda

K St. Catherines, Ontario

(McKinnon Industries Canada)

V Flint (Engine)

M GM of Mexico

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V02027WT

 

V=Flint (Produksjonsfabrikk)

02=Februar (Måned produsert)

027=27'ende dag i februar (27. Ferbruar)

WT=1969, 350 CID, 4bbl (4port forgasser), 255hk, levert med manuell kasse i en C20/C30

 

Mere detaljert tror jeg ikke det er mulig å forklare det... :thumb Slå meg i hue om jeg er helt på jordet da gutter...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for mange siffer til å være '69-ned,

 

Da de gikk over til 8-sifret motornummer ble det 6. sifferet enten en C for car/personbil, eller T for Truck/lastebil/lett lastebil. Det er unntak, men de med nummer foran pleier å være 2-sifret, som i '69-ned.

 

Datokodinga hadde vært fin nå. For å lese motornummer har det hendt at jeg har omtrent ligget over hele motornummeret med lommelykt, og tredd huet nedi noe sted. Ubehagelig, teit, og krøkkete, og i tillegg kan nummeret være dekket av møkk som har samlet seg i gamle oljelekkasjer.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

027=27'ende dag i februar (27. Ferbruar)

 

Jeg har ikke lyst til å slå noen, men 3-sifret datomerking (Julian date / "dagen i året") brukes ofte på girkasser, og da uten noe som angir måned, ettersom det er unødvendig. 043 er f.eks en dag i februar, og 343 er en dag i desember. Noe er galt her, derfor datomerking og blokk-"era" hadde vært fint å vite.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst til å slå noen, men 3-sifret datomerking (Julian date / "dagen i året") brukes ofte på girkasser, og da uten noe som angir måned, ettersom det er unødvendig. 043 er f.eks en dag i februar, og 343 er en dag i desember. Noe er galt her, derfor datomerking og blokk-"era" hadde vært fint å vite.

 

Enig med deg der, det er det eneste som skurrer litt for meg å. men mye feil kan gjøres i produksjon. Mulig mannen som slo inn begynte på en juliandate for februar men uten å tenke seg om slo inn aktuell dato?

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der, det er det eneste som skurrer litt for meg å. men mye feil kan gjøres i produksjon. Mulig mannen som slo inn begynte på en juliandate for februar men uten å tenke seg om slo inn aktuell dato?

 

 

så hva mener du da? er ikke lett detta :)

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår