Gå til innhold

hvordan får man stikkflammer?

Ranger emnet


Torbergsen

Anbefalte innlegg

har en sliten b230a i no. e så jævelig lei av den. hold på å bygg turbo motor. ska kjøp meg 3" egsos fra turbo og bak. blir nokk ikke fredig me motorn før i mitten av januar.

Volvo 745 TD 86mod bruksbil

Bmw e28 518I 85mod bruksbil

Volvo 145 73mod prosjekt

volvo 142 73mod prosjekt

Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gulbrandsen Racing: I tillegg til det du nevnte, kutter man tenninga til motoren et øyeblikk, slik at det kommer uforbrent bensin i eksosen.

 

Løsningen lengre opp her kan være farlig! Bensinen kan brenne "baklengs" og opp røret.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om idéen til meg og en i gamleklassen.

Men vi kalte patenten for Fjøsmekk Ettergasser.

Og tenkte at vi bare kunne ha en form for "forgasser" eller bensindyse baki eksosen, og en tennplugg litt etter.

Men vår patent henta bensin rett fra tanken, og planen var at den bare skulle sprute små mengder og "pulse", for å unngå tilbakeslag.

Vi fikk aldri prøvd ut patenten som vi bare har tegnet ned i huet.

Rart vi aldri fikk gjort noe mer med det egentlig, vi som la heeele sjela vår i det og greier. Hehe.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om idéen til meg og en i gamleklassen.

Men vi kalte patenten for Fjøsmekk Ettergasser.

Og tenkte at vi bare kunne ha en form for "forgasser" eller bensindyse baki eksosen, og en tennplugg litt etter.

Men vår patent henta bensin rett fra tanken, og planen var at den bare skulle sprute små mengder og "pulse", for å unngå tilbakeslag.

Vi fikk aldri prøvd ut patenten som vi bare har tegnet ned i huet.

Rart vi aldri fikk gjort noe mer med det egentlig, vi som la heeele sjela vår i det og greier. Hehe.

 

og så brenner "bensin pulsene" og så smeller heller bensin tanken til hel....! usakelig tråd som burdte ligge ett annet sted en her!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så brenner "bensin pulsene" og så smeller heller bensin tanken til hel....! usakelig tråd som burdte ligge ett annet sted en her!

Jeg har aldri påstått at patenten var hverken feilfri ELLER seriøs/sakelig.

Du må ta i betraktning at dette her er 1. generasjons ettergasser. Heheh. :D

Det er sånne feil vi må utbedre og ordne etterhvert. :)

Men en annen grunn til at vi ville "pulsdusje" var at vi bare ville ha smell og kortvarige flammer, ikke flammekaster.

Og da var det heller ikke meningen å dusje helt infernalsk for å få langvarige flammer.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

****ser for meg om ett par måneder på youtube at det ligger en film. 2 18åringer med mopedmustasj og en 240 på ett gårdstun***

 

"Sjekk da! WOW, heftige flammer!, Gi litt mer gass da!"

**VROOM VROOM..... BOOOM!!**

**Die hard/dødelig våpen/terminator2-eksplosjon**

 

"Åh faen, han Svein brenner! Steike helvet, fanesmanskit!!"

 

 

He he

"Hvorfor kan ikke kvinner rygge?"

Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nos burde vel gi litt flammer bak?

 

Hvis du vil ha jalla løsning så fjør dette:

 

1. Kjøpt startgass flasker

2. Bor et hull i potta

3. lag gjenger

3. skru inn en nippel

4. kjøp tynn silikon slange med 1 mm diameter elns. og nok lengde for at du skal få det helt inn til førersete.

5. Så må du koble alt sammen, silikon slangen på nippelen, resten av slagen mot førersete, her kobler du slangen på startgas boksen, og så er det bare å trykke i vei.

 

Dette burde antenne av seg selv, testa dette på en mt5 til en kamerat, var fett det, kom stikkflammer bak, på hans moped var det ca 30 cm stikk flamme.

 

Dette er selvsagt helt latterlig, og livsfarlig, men har man lyst har man lov. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoden til Dammed er 100 000 ganger tryggere enn den med ekstra bensininsprøytning i eksosen, for startgass brenner ikke baklengs.

Pøh. Faren ved det hele er jo halve moroa da. :D

Neida.

Men, en ting som har slått meg.

Min logikk sier meg hvertfall at bensinen ikke kan brenne opp i røret og til tanken, da bensinen er i flytende form i slangen. Og bensin bare brenner i gassform. Har man en litt mer ordentlig el-dyse, så er det vel også mindre fare for at noe kan klare å skyte opp dit når dysa skal være lukket.

Er bare en teori. Jeg ville ikke satsa på at den stemte HELT, og hvertfall ikke satt på noe sånt på min egen bil.

Kan jo bare fylle eksosrøret med startgass før man starter opp bilen og?

Om man på liv og død skal ha stikkflammer mener jeg.

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår