Gå til innhold

Rabagast1

Bruker
  • Innholdsteller

    543
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Rabagast1

  • Bursdag 05/21/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    850 SE
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Motor (eks 1.6)
    2.5

Contact Methods

  • Bosted
    Haugesund

Rabagast1's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. I know, derfor jeg spør ;) Jeg har ikke utstyret til å gjøre det selv ser du :)
  2. Jeg skulle ha bytta clutch på bilen. Som student har jeg desverre ikke så mye penger å rutte med at jeg kan ta inn på verksted. Disse bilene er svindyre å bytte clutch på. Det jeg lurer på er om det er noen i Bodø omegn som kanskje har gjort dette og kunne tenkt seg å hjelpe meg? Jeg har allerede fått tak i ny clutch. Mvh Mathias
  3. Har da 15" felger til 850 til salgs. Ett sett uten dekk: Disse har ikke blitt brukt siden jeg kjøpte bilen, ser hele og fine ut. Husker ikke bredden, men de er ganske brede. Felgene befinner seg i Mosjøen, men kan nok fraktes til Trondheim. Med dekk, 4 x originale volvo-felger 6,5 x 15 med 4 lite brukte 186/65R15 Marangoni Meteo Piggfrie vinterdekk. Felgene er litt slitte, men dekkene er svært lite brukt. Senterkopp med Volvo-logo kan selges med mot et lite tillegg. Jeg ønsker 1000,- pr sett.
  4. Har en 94-modell 850 stv. 10v Sliter med at bilen hoster noe jævli, før den dør ut. Det skjer primært når jeg gir gass, men nå har den begynt å dø på tomgang også. Hvis bilen får stå i .. 10-20 minutter, og jeg går ut og starter den kan jeg kjøre et stykke før den dør.. Eller, jeg KUNNE. Nå dør den hele tida.. Jeg hører en pipelyd når jeg vrir om tenningen(pumpa), og den pipelyden(ulelyd) øker i frekvens når jeg starter bilen. Jeg mistenger matepumpa i tanken, dette også fordi jeg prøvde å følge lyden, og den høres best under bilen ved tanken... En mekaniker sa at han trodde det var katalysatoren, og at den kanskje skulle ha en runde med spettet. Dog, tok ut skruen under lambdasonden, slik at det ble frieksos for å prøve å gå unna en tett katalysator, men det ble liksom ikke noe bedre. Tviler ikke på at katalysatoren er somewhat tettere enn det som bra er, men det er ikke den som er drepende årsak.. Noen andre som kanskje har tips til hva det eventuelt kan være dersom det ikke er matepumpa? Vil det ha samme effekt hvis trykkpumpa dør? Har rensa fordelerlokket og litt sånt uten at det hjalp særlig. En annen ting, -94modeller, er det krav til katalysator på dem, eller er det bare "luksusutstyr"? Vurderer å åpne katalysatoren og hamre ut all kjeramikken, men lurer på om den kanskje kommer for høyt på co2-utslipp? EDIT: Dro opp matepumpa i tanken, og filteret på denne hadde masse dritt på seg. Rensa det, og nå går den igjen. Er dog en litt rar brumming fra pumpa, men tror det kan komme av at det er kaldt ute.
  5. Hvordan er det å komme til inni der?
  6. Det stemmer at han har en T5 ja. Italia hadde denne modellen, og det går flere av disse her oppe, og i nabolandet... :)
  7. De som har gjort det sier at det bare er ledningene inn til hjernen som må byttes, og at det er veldig greit.. =)
  8. Sikker på at det er ventilene? Jeg hadde også en helvetes tikking på min, som forsvant på tomgang og sånn etterhvert, og det viste seg å være lekkasje i pakninga rundt manifoilen. Fikk skrudd den skikkelig på, og da forsvant tikkinga helt..
  9. Jeg har elektriske vinduer, og på førersiden er det ikke alt som er helt slik det skal være. Vinduet følger ikke ramma si hele veien ned, og når jeg tar det opp igjen, er det akkurat som at det går helt opp, og så vipper det litt fram og ned, slik at det blir ei gløpe oppe bakerst på vinduet. Noen som har hatt noe lignende og vet hva det kan komme av?
  10. Slenger meg på denne: Ligger ledningene lagt opp i 94-modeller også? Siden det gjorde det i V70 så skulle man jo tro det? Eller?
  11. Gratulerer med et godt bilvalg. Eneste er at jeg kjenner meg ikke helt igjen i det heimstad sier om bensinforbruket. jeg kjører i overkant hardt:p og på bykjøring bruker jeg under 0.9l :) På langkjøring med fire mann og helt full bil ligger jeg rundt 0,6l noe jeg mener er veldig overkommelig på en 14 år gammel bil :)
  12. Høres veldig bra ut :) Blir spennende å se.
  13. Jeg har nok akkurat flytta derfra, og kommer ikke derfra egentlig :p Men ja, har bodd der vel et år nå før jeg flytta ;) Mathias heter jeg.. Har du funnet ut om det med godkjenning? Snakket med noen om dette på den første 850'n min, og da ble jeg fortalt at det var ikke vits i å prøve en gang :(
  14. Du skal hive i en T5 motor i en 10v-bil? :) Morsomt prosjekt:D blir spennende å se dette.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår