Gå til innhold

SBaL

Bruker
  • Innholdsteller

    217
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SBaL

  • Bursdag 06/02/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil og motor
  • Modell (eks S4)
    DS3 sport
  • Biltype (eks Audi)
    Citroen
  • Årsmodell (eks 1995)
    2012
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1.6 HDi
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Bærum

SBaL's Achievements

  1. Er et par år siden jeg holdt på med Citroën nå, men regner med at det er snakk om 2.2 HDi? I så fall så slutter den å dra først etter noen sekunder fordi den går i nødmodus, og kutter turbo og alt. Dette pleier oftest å komme med diverse lamper, lyder og meldinger i instrumentet. Har du det? Første tanken som slår meg er at reima sitter én tann feil. Det gir hvertfall veldig uryddig gange, og da særlig på tomgang. Sjekk det. Er fort gjort å bomme. Særlig om man bruker noe annet enn de originale merkene. Er et hull i kammen som du kan tre en M8 (tror jeg det var) gjennom, og inn i et hull i toppen, for å låse kamakselen. Veiva er jeg litt mer usikker på. Lurer kanskje på om den skal låses på baksiden av svinghjulet gjennom et relativt stort hull i blokka. Men den er jeg faktisk ikke sikker på. Ut over det så er det ikke så mye lurt jeg tror jeg kan komme med før du har fått lest ut feilkoder (om det er noen) eller evt. parametermålinger fra når feilen oppstår.
  2. Om jeg ikke husker feil, så er forvarmerboks det samme som mange omtaler som gløderelé. Er den som styrer forvarminga/glødinga av motoren. Kan ikke si jeg har vært mye borti at de har røket sikringer på C3'en men. Er vanskelig å si hva det er som tar ryggelyset ditt, men om F1 ryker hver gang du setter den i revers (og da er hel om du lar være), hadde jeg sjekka om ikke kontakten bak på en av lampene var svidd. Har sett det er par ganger før. Hvis ikke må man nok finne riktig koblingsskjema og se hva som også går på den sikringen (da det ikke alltid er sånn at instruksjonsboka stemmer 100%). Kan fort hende det må feilsøkes litt da.
  3. Kan hvertfall love deg at det er trangt som f*** inni der. Mener å huske at du får den ut om du tar ut oljefilteret. Er mulig jeg måtte løsne traversen og slippe den ned ca 1 cm på boltene for å få vinkla starteren ut, men det husker jeg ikke. Husker bare at med oljefilter, eksosmanifold og travers på plass så er det ganske kjipt bare å komme til boltene og strømkabla. Du klarer vel sånn halvveis å se hvor trangt det er her. Og den starteren er så lang at selv med motoren ute av bil så får du den ikke ut uten å ta av oljefilteret eller eksosmanifold.
  4. Tør nesten å påstå at gullhår i rævva fikk en ny mening idag. Var rent tilfeldig at jeg oppdaga denne på reg.reimhjulet til veiva. Det lille jeg orka å gjøre idag før jeg tok tidlig kvelden. Blir mer enn nok av skruing iløpet av helgen.
  5. Enda et par bilder fra dagens lille økt. :)
  6. Har du 2.2t eller 4.2? Kan hvertfall si at hallgiveren i 8'ern ikke er no hokus pokus. Sitter i den ene fordeleren, så du må jo bytte hele skiten. Men jeg er ganske sikker på at det lar seg gjøre uten store problemer. Åssen 5'ern er vet jeg ikke.
  7. Liten update. Har venta en del på deler som kom fra Tyskland osv. Så ikke akurat bra ut da jeg tok det fra hverandre. Så straks mye bedre ut da jeg fikk tilbake toppene. Blanke og pene. :D
  8. Så du HAR autocheck? Eksempel: Isåfall så ville jeg tro at det er pæra med den oransje "hetta" som er røket. Er nemlig 2 pærer bak det displayet. En med en rød "hette" og en med en oransje.
  9. Kanskje litt bump, men jeg skyter inn alikevel. Nå vet jeg ikke 100% sikkert hvordan det er med den gamle 290'n men jeg er temmelig sikker at det er likt som med 270'n. Rett og slett at motora er laga i Korea på lisens fra MB. Og det kan virke som Koreanerne ikke er like flinke som Tyskerne. For vi har sett alt for mange av disse 270'ne med totalt motorhavari bare fordi kundene har slurva litte grann med service intervallet. Noe som ikke har vært noe problem med de Citroën'ene (som vi også driver med) som også har blitt slurva med. Eksempel: Så om man skal kjøpe en brukt Ssang Yong, sjekk service historikk og vedlikehold NØYE.
  10. 1. Høres veldig ut som om en dårlig tomgangsregulator. Men jeg er langt fra sikker. Driver turtallet å jager mye opp og ned når den går på tomgang? 2. Er 95% sikkert en defekt tenningsbryter (sitter bak på tenningslåsen). Vet ikke om du får bryteren løs, eller om du må bytte hele tenningslåsen. Men symptomene du beskriver er typisk når den bryteren er defekt. 3. KAN være defekt speedometer/instrument. MEN det tør jeg ikke garantere. Kan selvsagt hende at denne feilen henger sammen med nr. 2. Men det vet jeg ikke.
  11. Selger 100'n, og tenkte jeg kunne nevne det her og. Annonsen på finn
  12. Piper det om han ikke har Autocheck da?
  13. Er vel ingen mulighet for å få rensa kontakten inni lysbryteren vel? Syntes jeg har litt i overkant mye spenningsfall på + siden av kretsen til nærlysa mine på 100'n.
  14. Da har jeg også gått igang med motoroverhalingen på den beryktede ABH motoren.:p Skal innrømme at dette kom på litt mye mer enn det jeg hadde regnet med da jeg kjøpte bilen, men det er mye skam i å snu. Så da lar jeg det heller stå til. Regner nesten med at jeg er den eneste i hele verden som er dum nok til å ta på seg noe sånt som dette, men så blir resultatet hvertfall upåklagelig. Et dårlig klipp som knapt nok gir et inntrykk av den råe lyden i bilen når man gir på. Bilen har også no sportseksos greier, så lyden er kanskje enda dypere og sintere enn de er originalt (ikke at mobilkamera klarer å fange opp det). Uten at det er plagsomt å høre på inni bilen når du kjører. AJgDZt_0pbw&hd=1 Man kan såvidt skimte blårøyken, men den kom ikke så mye ut her som det pleier å gjøre.:p Skal se om ikke kanskje jeg greier å få til et bedre klipp når jeg er ferdig. Så til et par bilder som jeg har tatt mens jeg har holdt på. Kommer nok flere bilder etterhvert som jeg får jobba meg innover
  15. Hvis du ikke har Autocheck (det digitale displayet som er mellom speedometer og turtallsmåler) så kan det jo være at det bare er snakk om en røket pære i instrumentet da.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår