Gå til innhold

chevy8 sine prosjekter.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er så moro å se noen som fikser opp akkurat disse 2nd gen Camaroene! Det er jo gjerne 70-73 eller 78-81 som blir tatt vare på. Var selv gjennom akkurat samme runden som deg for 10-12 år siden med en 75 Camaro, som egentlig var forbausende lik den du holder på med - bortsett fra at du har gjort en mye bedre jobb med understellskomponenter! :)

 

Her er noen bilder fra mitt prosjekt den gangen - håper de er til inspirasjon ;)

 

Startet med dette:

 

firstcamaro7.jpg

 

Gikk via dette:

 

restocamaro1.jpg

 

assemcamaro4.jpg

 

assemcamaro3.jpg

 

Og dette...

 

shopcamaro1.jpg

 

shopcamaro5.jpg

 

Til dette:

 

finalcamaro2.jpg

 

finalcamaro10.jpg

 

finalcamaro4.jpg

 

75camaro1.jpg

 

 

Ser frem til å se din ferdig!

 

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

heisann!!!

den bilen din ser ut som en flott camaro!

og stilen din ligner en smule:)

TAKKER for flotte komentarer om understellet:) men det kommer til å bli gjort om igjen angående bærearmer og foringer!

nå er det nye gummiforinger i bærearmene på bilen. og den skal brukes en stund med det..men har et sett med bærearmer liggende..de skal sanblåsese grunnes og lakkes og så skal det trykkes i polyforinger...etter det kommer det subframe connectors og tracktion bars..(PLANER FOR NESTE ÅR)

men akkuratt nå er det om å få bilen lakket og klar til veien!

 

neste år blir det også bremseoppgraderinger om pengene strekker til.

og et år eller to etter det når eg har fått kjørt bilen en del og begynner å bli kjent med dens egenskaper:) så skal 355en ut og eg reiser til sverige og henter en big block samt gjerne en girkasse...og så skal bakaksling byttes til noe saftigere saker:)

 

DETTE ER STORE PLANER

 

det er jo bare om å realisere de:)

 

MVH chevy8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk i dag høre nyheten at eigeren av pappa sin gamlebil har bestillt seg flett ny motor fra statene med ca 600 hk!!

Det betyr bare at eg er NØDT til å få big block i min før eller siden...kan ikkje bli frakjørt av PAPPA sin gamlebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har en plan om glassfiber scoop...

 

Hvorfor ikke lage lage hele i plast å feste med Duze låser??

 

Se tråden til slegga der vi laga panseret til Calibran...

 

http://www.kimorjan.net/torstein/Forum/viewtopic.php?t=31&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=369f4d9870dcf2b10f36b41ebb8051a2

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du har tipsa meg om det før bead...og har vel forklart det dårlig men eg SKAL lage et glassfiberpanser og støpe scoopet inn i det..har et panser fra delecamaroen som eg støper oppå..samme teknikk som dokke brukte!!

ja eg har forstått det sånn at no MÅ det bli bb i camaroen så om noen finner en brukanes en til veien med 600+hk så er eg som sagt int..men prisen må ikkje passere 50 store da må det vente..

men om det er 600 eller mindre gjør ikkje så mye må være MYYYE torq!!!!!!

 

duze låser??? hadde tenkt å bruke vanlige panserhengsler kanskje ta av fjærene og låsebolter i front...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

heisann folkens!

har stått litt stille her nå i det siste.

MEN nå er feriepengene rett rundt svingen og da blir det oppgraderinger.

planen er:

C5 konversion framme og bak!

har funne calippere og skiver.

skal lage eller kjøpe braketter

kjøper bremseslanger fra usa.

finner en annen hovudsylinder med 1" hull

 

men det eg mangler er "hubs" spindler på norsk?

eg kan bruke 3gen camaro/firebird "hubs" med litt modd..noen som kan hjelpe med å finne noen?????

 

kommer masse bilder når delene begynner å komme inn:)

 

valget av c5 bremser er enkelt! skulle egentlig ha wilwood...men etter litt surfing på amerikanske forum så viser det seg at c5 konverteringen er en litt billigere men BEDRE oppgradering av bremser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann folkens!

har stått litt stille her nå i det siste.

MEN nå er feriepengene rett rundt svingen og da blir det oppgraderinger.

planen er:

C5 konversion framme og bak!

har funne calippere og skiver.

skal lage eller kjøpe braketter

kjøper bremseslanger fra usa.

finner en annen hovudsylinder med 1" hull

 

men det eg mangler er "hubs" spindler på norsk?

eg kan bruke 3gen camaro/firebird "hubs" med litt modd..noen som kan hjelpe med å finne noen?????

 

kommer masse bilder når delene begynner å komme inn:)

 

valget av c5 bremser er enkelt! skulle egentlig ha wilwood...men etter litt surfing på amerikanske forum så viser det seg at c5 konverteringen er en litt billigere men BEDRE oppgradering av bremser

 

C5 hvilken årsmodel er det snakk om da???

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c5 1999-2004 eller noe?? kan være eg har skrevet feil

de kaller denne modifiseringen c5 swap..men eg har egentlig tenkt på 6 stemplede calippere framme med 330 eller 340mm skiver framme og 4 stemlpede calippere bak

tror caliperene er fra c6??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår