Hot Rod Skrevet November 11, 2006 Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 Har hørt at hammerlakk sitter dårlig hvis underlaget IKKE er litt rustet... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2006 YESS! da er demper og fjør av uten noe stress:) måtte fram med sleggen får å få av en kon:D men har ikke fått bestillt enda:S:S håper på å bestille i morgen:) chevy8 Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2006 her er rammen framme skrapt og pussa ned, og grunnet 4 strøk med rust bullet og så tectyl oppå gammle fjær og demper(nye på vei) chevy8 :shock: Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2006 ja..då er det på tide å få av de gamle morkne gummiforingene og selvfølgelig sa har jo ikke eg klart å få de av etter ca 30 min og mye banning og steiking.. gidder ikke prøve mere med hammer og meisel før en av dere som har peil kan forklare meg hvordan dette egentlig skal gjøres....DE ER VEL IKKE KONET FAST DISS OG?????:hvaskjera ligger ut et bilde av der eg har prøvd å få av. skal jo ha av nede også men der tenkte eg å ta av hele delen da det ser ut til at den bare er bolta fast??eller er eg på villspor der og??? er sikkert noen foringer under der også..hvordan skal disse evt av? mvh chevy8 :hvaskjera Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet November 15, 2006 Rapporter Share Skrevet November 15, 2006 ja..då er det på tide å få av de gamle morkne gummiforingene og selvfølgelig sa har jo ikke eg klart å få de av etter ca 30 min og mye banning og steiking..gidder ikke prøve mere med hammer og meisel før en av dere som har peil kan forklare meg hvordan dette egentlig skal gjøres....DE ER VEL IKKE KONET FAST DISS OG?????:hvaskjera ligger ut et bilde av der eg har prøvd å få av. skal jo ha av nede også men der tenkte eg å ta av hele delen da det ser ut til at den bare er bolta fast??eller er eg på villspor der og??? er sikkert noen foringer under der også..hvordan skal disse evt av? mvh chevy8 :hvaskjera Ta turen inn på denne siden her kan du registrere bilen og finne mye fornuftig. http://autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/1a/2b/34/0900823d801a2b34.jsp Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Unnskyld meg.... å er det du holder på med????? Du har demontert alt av skjermer og greier, ikke sant? Ville det da ikke være naturlig å TA UT motor og gir.... Skru av alle forstillings deler, JA... SKRU AV! Så når motoren er ute, så er det å vaske ramme og torpedovegg,grunne med syregrunning, og på med fyller... Slipe fylleren med 600 og vann, så lakke.... Samme med motoren! Plopp oppi med motoren etter lakk å du har ett fint motorrom.... Ikke noe nedgrisa tecktylklomp! Foringene.... De sitter som regel FAST....Så der er det bare å finne ei skikkelig benkpresse, å presse de ut og inn igjen når delene er lakket og klare til montering! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Sånn vi gjør er at vi plokker skiten fra hverandre, retter, sveiser fikser alt, gjør klar grunnarbeidet, til siste strøket med fyller, som da bare er å slipe med 800 å vann.... Men vi starter inderst å lakker oss utover... Ramme, torpedo,døråpninger, dører, koffert, panser på innsiden.... Sliper alle delene monterer alle løse deler og maskerer sinnsykt godt....å lakker på utsiden!... Her har jeg akkurat fått lakket innvendig med blått! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Ikke for å vere ekkel eller noe men jeg håper virkelig du hører på Beadlock her. Hadde lyst til å kommentere den ramma tidligere men valgte å la vere for ikke å støte noen. Det kreves ikke så mye mer kunnskap å gjøre det skikkelig når du først er i gang. Det tar derimot litt mer tid men det betales kvadruppelt tilbake når bilen er ferdig. Når det gjelder foringer så er det nok billigst og best å kjøpe et sett fra energy suspension eller P-S-T. Husk de er laget av både stål og poyurethane. Uten stålhylsene vil de nok ikke funke no særlig. Synest forøvrig det var en tungvindt måte og ta ned fremfjæra på. Jeg bruker å løse de indre boltene på nedre bærebro med bilen på bukk. Sette jekken under nedre bærebro og slakke forsiktig. Montering omvendt på samme måte. Lykke til med prosjektet. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 jaja men noen av delene skal jo grunnes/ skiftes så syntes min måter er 100% ok... visst dere gidder å gjøre det for meg skal dere få lov:D har hatt motor ute samt gir..fikset en del under bilen men var så dumm å ikke fikset rammen framme:D men ikkje f*** i h**** om den motorn skal ut nå igjen...bilen skal sammen og godkjennes så brukes en del så skal vi helle se på en skikkelig nedplukking når når kontoen begynner å gå fra minus 2-30 k til + er 16 har gjeld opp til ørene.. for å vere erlig så er tectyl fint når en vil unngå hakk/steinsprut osv under der.. den gamle tectylen var noe stort drit som datt av bare du tok på det...og _BART stål under tectyl??????????har som sakt godt over rammen på ene siden grunnet 4GANGER med rustbullet og så lagt et tynt lag tectyl over! unnskyld om dere ikkje liker denne måten men sånn får det være!!!!! Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 det blir kanskje ls1 bygging en gang fram i tid når enten motoren tar kveld eller penger strekker til. Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 har skjedd lite i garasjen for tiden.. venter på pakke fra jegs:D men har gjort piiiittelitt dah:D tinnsparklet: så blei dørplaten renska godt med aceton.. og lagt på 1 strøk rustbullet.. (ligger alltid grunner på bart stål før eg finsparkler) så det er jo selfølgelig litt bulker enda..men men.. var¨på biltema og handlett et kjekt skrallesett i går:D:D :biker Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Trenger ikke stålpanser med 2" cowlscoop i plast da? :D Tøfft prosjekt!! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 TAKK:D hvor mye?? har stålpanser og har handler l88 scoop som skal på men er jo fan av cowl da:D selge bare cowl?? mvh chevy8:D:D Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Er støpt inn i panseret, så går nokk neppe å ta det av! trenger litt sparkling samt lakk.. 2k Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 har nokk ikke råd nå:S skylder pappa en del for fjærene og demperne som kommer i posten snart:S Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.