Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Jada! Jeg fikk lyst på ny bil, gamlebilen min begynte jeg å bli lei. Hatt den i ett år, syns det var nok. Så nå har jeg gått over til de bedre jaktmarker, og handlet en Volvo 240 GL ( Heter alle dette, eller? Virker sånn...) som har rulla 223 000 km. Bilen hentet jeg på fredag, jeg måtte ut med 15 000 kr. Noe jeg ikke syns var altfor mye. Den er babyblå/isblå/lyseblå, og HELT orginal. Chrome-lister rundt om.. Har allerede begynt på grillen, den er grunnet ferdig. Pusse litt og lakkere den svart i morgen. Motoren er en B230F (2.3 liter med innsprut med LH2.4). Blir vel en B230FT motor etterhvert. Fått tak i en allerede i sverige, men litt langt å reise til stockholm.... Har også fått tak i hvite blinkers fram og på siden, pluss orginale Volvo-felger, 5-eika 16". De blir helt greie til å begynne med. Regner med de kommer på i iløpet av morgendagen. Hva syns folket? :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 grattis med pen bil Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 fin bil dette ja. rein og fin under panser også :D men ville fått bytta ut sluttstykket på eksosanlegget. den S svingen på slutten har jeg aldri sett meningen i :P Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Flott bil, det må jeg si:) Kan bli en veldig fin Sleeper når du får en b230ft i den:) Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SBaL Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 fin bil dette ja. rein og fin under panser også :D men ville fått bytta ut sluttstykket på eksosanlegget. den S svingen på slutten har jeg aldri sett meningen i :P Hva?!? Liker du ikke "bestefar-bøyen"? :hammer Siter -'12 Citroën DS3 Sport X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Takk takk, er veldig fornøyd med bilen hittil iallefall. Blir nok JT etterhvert, men siden jeg skal ha FT motor, så vet jeg ikke om jeg skal vente.. Eller kan man kjøpe 3" JT fra kat/manifold, også bytte fremre røret med rør til turbo når det blir aktuelt? Eller er det forskjellige lyddempere på anleggene til turbo, og til sugemotor? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 ganske grett og begynne med en klin orginal en, såg no fin ut :) enklast og vente med JT til du får ft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Ok, da blir det kanskje bare kappe inn bøyen og sette på en "ok" endestuss ellernoe slikt da. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Grats med pen tralle :) Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Gratulerer med BIL! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 grattis!! ser potensiale i denne ja.. bare ikke hiv plast på den!!! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Grattis med en soon turbo bil ;) Alle volvoer er jo et godt potensiale =P Bare hva potensialet skal være er jo opp til hva du vil bruke den til.! Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Ekren: Takk! Colli: Hehe, ja det er jo dette som er bil, skjønner jo det nå! Selvom 300'n er god å kjøre den å, så er jo 240'n helt gudommelig! Hehe. DaButcher: Nei, ingen plast skal på! Skal muligens ta av de listene nederst på dørene, og plastikken bak ved hjulbrønnene. Og lakke helt ned. Lyst på en liten vinge på koffertlokket, men den får komme litt senere evt. JokkmokkTurbo: Takk takk til deg å. :) Også. Er det noen som har komplett svarte lister til meg? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Bilen "fusker" litt når jeg begynner å få litt turtall, og gir full gass. Er det bare å bytte luftfilter, bensinfilter (er det fler?), plugger og kanskje pluggkabler ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Angående "240GL": Nei, de heter ikke det alle sammen, men dette er den vanligste betegnelsen på alle årganger fra 86 og oppover. Min heter for øvrig 240SE... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg