Gå til innhold

Gulbrandsen's 90' 240

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til helvete!

1.) De mente at det ikke holdt med TÜV papirer på tysk, de ville ha papir på nordisk språk. Kan de forlange det?!?!?!?!?!?!

 

2.) Måtte stille lysa, tror den bomma med 5-10 mm på den greia hans..

 

3.) Var altfor mye glapp i framfjærene og bakfjærene.. De mente det kunne sprette ut hvis fjærbeinet strakte seg helt ut i en dump. NÅR FAEN GJØR DET DET?!?!?! Så sakte kjører man ikke, og hvis det skjer, så taker man, eller så må man bry seg om no annet enn at fjæra detter ut ! Det var bare såvidt den rørte på seg!!!

 

Vi snakker ikke om en cm engang!

 

Bak så "glepper" den ca 3-5 cm, og det er LANGT igjen føre den spretter ut.. Men det var ikke nok!

 

Maser om det jævla forspennet sitt.. Det er jo TÜV godkjent jo!!

 

"nei, nå skal jeg være dønn ærlig med deg. Dette er den dårligste metoden for senking! Når du først skal gjøre det, må du koste på og gjøre det skikkelig!"

 

Han "anbefalte" COILOVERS for f**n!!!! HERREGUD jeg er så irritert så jeg kan GRINE!!

 

Lurer på hva f* han sier hvis jeg kommer tilbake med påsveisa gjengerør??

 

 

Noen løsninger eller? Bak bare skrur jeg fast lastestropper under bruene. Og spenner opp fjøra.. Kan kappe og da kanskje.. :D

 

Hva gjør jeg forran? Gir faen? Stress å kjøpe nye dempere fordi de på biltilsynet er APO og tror det spretter ut!!

 

Det var 3 stk som sleit og reiv i fjærene mine.. Lurer på om det er bedre hvis fatter'n hadde kommet med den isteden?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helvete!

1.) De mente at det ikke holdt med TÜV papirer på tysk, de ville ha papir på nordisk språk. Kan de forlange det?!?!?!?!?!?!

 

2.) Måtte stille lysa, tror den bomma med 5-10 mm på den greia hans..

 

3.) Var altfor mye glapp i framfjærene og bakfjærene.. De mente det kunne sprette ut hvis fjærbeinet strakte seg helt ut i en dump. NÅR FAEN GJØR DET DET?!?!?! Så sakte kjører man ikke, og hvis det skjer, så taker man, eller så må man bry seg om no annet enn at fjæra detter ut ! Det var bare såvidt den rørte på seg!!!

 

Vi snakker ikke om en cm engang!

 

Bak så "glepper" den ca 3-5 cm, og det er LANGT igjen føre den spretter ut.. Men det var ikke nok!

 

Maser om det jævla forspennet sitt.. Det er jo TÜV godkjent jo!!

 

"nei, nå skal jeg være dønn ærlig med deg. Dette er den dårligste metoden for senking! Når du først skal gjøre det, må du koste på og gjøre det skikkelig!"

 

Han "anbefalte" COILOVERS for f**n!!!! HERREGUD jeg er så irritert så jeg kan GRINE!!

 

Lurer på hva f* han sier hvis jeg kommer tilbake med påsveisa gjengerør??

 

 

Noen løsninger eller? Bak bare skrur jeg fast lastestropper under bruene. Og spenner opp fjøra.. Kan kappe og da kanskje.. :D

 

Hva gjør jeg forran? Gir faen? Stress å kjøpe nye dempere fordi de på biltilsynet er APO og tror det spretter ut!!

 

Det var 3 stk som sleit og reiv i fjærene mine.. Lurer på om det er bedre hvis fatter'n hadde kommet med den isteden?

 

Velkommen til BT her i Norge... Hørtes ut som nok en typisk dag hos BT det der... Skulle ikke vært mulig...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan så godt som garantere at om fardin hadde dratt dit med samme bil hadde han bare fått beskjed om at han måtte stille lysa så hadde han fått godkjent den om han hadde sagt han skulle gjøre det når han kom hjem... Typisk slike BT folk og lignende "service"-personell

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så irriterende..

 

Men var på biltilsynet idag, og spurte ang. det TÜV papiret. Han kunne be om det, visstnok.. på Nordisk språk.. Men det er da vel for faen ikke mitt problem at han ikke kan tysk?????

 

Blir litt sånn oppgitt..

 

Men men. Stropper opp bærearmene bak, iallefall. Letteste, og billigste måten..

 

Noen som har en ide om hvordan jeg skal gjøre det forran? Legge mellom gummi, slik at armene ikke går så langt ned?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør med bilen sånn ei stund så skal du se fjøra sitter fint i plassen sin etterpå! ;)

 

Men hvor i alle dager får man tak i tuv på nordisk? Håper ikke jeg må ha det! =P

Gulbrandsen_Racing: hør med noen andre med volvo i nærområdet, om det er noen som veit om en BT som ikke er full av sure, gamle drittsekker! :) jeg veit tønsberg har godt rykte på seg for å like volvo! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helvete!

 

Sånn er det dessverre i Norge, hadde min på godkjenning i fredrikstad,en eldere kar som så på den, han så kun etter TuV nr. på fjærer og papirer (tyske) og firhjulskontroll lappen

 

prøv BT på Hønesfoss, de skal være snillere og greiere enn de andre :D

1988 Volvo 240 GLE

1987 Hydrolift t-17

Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Lurte på en ting.

 

Speedometeret mitt går.. Men ikke trip-tellern? Ingen av avstands-målerne fungerer ?

 

Kan det bare mangle en pluss ellernoe slikt, eller er det wire? Har ett annet dash-panel liggende, men det står på 330 000 km, og min har jo bare gått 223k km.. Noen tips?

 

Hadde noe pul me bilen i går, ville ikke starte.. Løste seg når jeg så at sikringen til hele ledningsnettet hadde gått.. Gudene vet hvorfor :s

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår