Gå til innhold

Gulbrandsen's 90' 240

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

Jada! Jeg fikk lyst på ny bil, gamlebilen min begynte jeg å bli lei. Hatt den i ett år, syns det var nok.

 

Så nå har jeg gått over til de bedre jaktmarker, og handlet en Volvo 240 GL ( Heter alle dette, eller? Virker sånn...) som har rulla 223 000 km.

 

Bilen hentet jeg på fredag, jeg måtte ut med 15 000 kr. Noe jeg ikke syns var altfor mye. Den er babyblå/isblå/lyseblå, og HELT orginal. Chrome-lister rundt om.. Har allerede begynt på grillen, den er grunnet ferdig. Pusse litt og lakkere den svart i morgen.

 

Motoren er en B230F (2.3 liter med innsprut med LH2.4). Blir vel en B230FT motor etterhvert. Fått tak i en allerede i sverige, men litt langt å reise til stockholm....

 

Har også fått tak i hvite blinkers fram og på siden, pluss orginale Volvo-felger, 5-eika 16". De blir helt greie til å begynne med. Regner med de kommer på i iløpet av morgendagen.

 

 

IMG_1648-1.jpg

 

IMG_1647-1.jpg

 

IMG_1656.jpg

 

IMG_1654.jpg

 

IMG_1657.jpg

 

IMG_1650.jpg

 

IMG_1651.jpg

 

IMG_1655.jpg

 

Hva syns folket? :)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fin bil dette ja. rein og fin under panser også :D

 

men ville fått bytta ut sluttstykket på eksosanlegget. den S svingen på slutten har jeg aldri sett meningen i :P

Hva?!?

Liker du ikke "bestefar-bøyen"? :hammer

-'12 Citroën DS3 Sport

X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt) ,X -'95 Citroën ZX 2.0 16v (Solgt), X -'94 Audi UrS4 4.2 Avant (Solgt), X -'93 Audi 100 Avant 2.8 Quattro (Solgt), X -'90 Volvo 240 2.3GL Sedan (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, er veldig fornøyd med bilen hittil iallefall.

 

Blir nok JT etterhvert, men siden jeg skal ha FT motor, så vet jeg ikke om jeg skal vente.. Eller kan man kjøpe 3" JT fra kat/manifold, også bytte fremre røret med rør til turbo når det blir aktuelt? Eller er det forskjellige lyddempere på anleggene til turbo, og til sugemotor?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekren: Takk!

 

Colli: Hehe, ja det er jo dette som er bil, skjønner jo det nå! Selvom 300'n er god å kjøre den å, så er jo 240'n helt gudommelig! Hehe.

 

DaButcher: Nei, ingen plast skal på! Skal muligens ta av de listene nederst på dørene, og plastikken bak ved hjulbrønnene. Og lakke helt ned. Lyst på en liten vinge på koffertlokket, men den får komme litt senere evt.

 

JokkmokkTurbo: Takk takk til deg å. :)

 

 

Også. Er det noen som har komplett svarte lister til meg?

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår