Gå til innhold

Gulbrandsen's 90' 240

Ranger emnet


Gulbrandsen_Racing

Anbefalte innlegg

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lars B, jeg har både blinkers forran og på siden alt..! :)

Tilogmed FELGER har jeg fått.. Hehe.

Orginale Volvo alu-felger. står 205-55-16 dekk på den nå. Måtte ha spacer på ene siden forran, for felgen tok såvidt i caliperen ( ?? ) Noen som vet hvorfor det?

Setter på 3mm spacer på hver side forran..

 

Har ett dårlig bilde her..

Bilde276.jpg

 

Ang. SE-utgavene: Det er vel de ifra 91-93? Eller het de "Classic"? SE står vel for Special Edition..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SE kan muligens bety "Special Edition". I det norske modellutvalget forekommer den i prinsippet bare som 93-modell. Den har mer utstyr enn en GL (og mer svart og mindre krom), men samme motor.

 

Classic (1992 i Norge), oppfatter jeg mer som en litt "tilfeldig" og kanskje "uoffisiell" spesialversjon - litt på linje med jubileumsversjonene fra 77 og 87... Jeg har sett i hvert fall ett belegg for at Classic står registrert som 240GL. Jeg har inntrykk av at utstyret varierer litt på Classic-versjonene, men de har FX-motoren (136 hk).

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til sånn "Max Sport Racing Power NOZZ fuelcutbooster" luftfilter fra Thorsov i går, virket som om den fusket mindre.. Men det er fortsatt litt..

 

Planene for den er senking og "svart front", det vil si å lakke listene over lyktene, lakke grillen (jeg beholder "vingen", syns ikke den er så stygg jeg..), lakke den plasten rundt reflektoren i hovedlampene svart.

Kanskje hvite blinkers bak også. Skal fikse litt småtteri som småskader og slikt på karossen, men det kommer litt etterhvert.

 

Motor-messig så blir det FT med litt "snacks", 3" JT.

Må vel kanskje ha en annen kasse enn M47'en også..

Og Detroit Locker, blir vel også en "prioritering" etterhvert.

 

Interiøret har jeg tenkt å beholde nogenlunde orginalt, kanksje bytte ut blåfargen med svart. Og noen svarte just. "bøttestoler" forran.

Mye jobb å bytte teppe?

 

Og ang. classic: Så en 91 mod "Classic" på lørdag. Den hadde 2.3 liter, LH2.4, og 531 topp..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til sånn "Max Sport Racing Power NOZZ fuelcutbooster" luftfilter fra Thorsov i går, virket som om den fusket mindre.. Men det er fortsatt litt..

 

Planene for den er senking og "svart front", det vil si å lakke listene over lyktene, lakke grillen (jeg beholder "vingen", syns ikke den er så stygg jeg..), lakke den plasten rundt reflektoren i hovedlampene svart.

Kanskje hvite blinkers bak også. Skal fikse litt småtteri som småskader og slikt på karossen, men det kommer litt etterhvert.

 

Motor-messig så blir det FT med litt "snacks", 3" JT.

Må vel kanskje ha en annen kasse enn M47'en også..

Og Detroit Locker, blir vel også en "prioritering" etterhvert.

 

Interiøret har jeg tenkt å beholde nogenlunde orginalt, kanksje bytte ut blåfargen med svart. Og noen svarte just. "bøttestoler" forran.

Mye jobb å bytte teppe?

 

Og ang. classic: Så en 91 mod "Classic" på lørdag. Den hadde 2.3 liter, LH2.4, og 531 topp..

 

 

hermegås.. neida :P savner 360n jeg:P sviket den har du.. har interiør t deg jeg

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dæven.. det har du jo.. Mørke stoler bak også svart teppe så er jeg fornøyd.. Også dørtrekka da seff..

 

EDIT: Bytte til "just bøttestoler" fram vææ..

 

Vurderer å beholde de blanke listene, også bare ha svart "front" jeg.. Ser på bildene til bilen til Kentsor, og syns ikke det ser så værst ut..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår