Gå til innhold

Sevrin

Bruker
  • Innholdsteller

    147
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sevrin

  • Bursdag 12/02/1982

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil
  • Modell (eks S4)
    240 Turbo
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    B23ET
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Datasprut,Stor cooler, Lesjøfors med bilstein rally dempere(godkjent),17"eiker.

Contact Methods

  • Bosted
    Hemnes, Akershus

Sevrin's Achievements

  1. Edis coil fra accel selges for 1000 kr. Helt ny i esken. Har høyere tennspenning og klarer mer enn den originale. Passer ford fra 1989-99 i følge esken. Kan også kjøres sammen med datasprut, men krever tenn modul. Ring 41213486 eller sms
  2. Jeg har 4 stk msd single coiler jeg ikke trenger. De har integrert tenningsmodul. suverene å bruke på motor med mye effekt og sammen med datasprut. De har ikke vanlig pluggledning tilkobling,men en som er mindre. vet ikke hva den kalles. koster over 100 dollar stykke fra usa +moms. Vil ha 2500kr for alle. Ring 41213486 eller sms
  3. Er to å velge i mellom på summitracing. Noen som kan bekrefte med sikkerhet hvem av disse som passer med 3.31 utveksling i 1031aksel. På den ene står det jo at den passer kun med 3.73 og nummerisk høyere. Stemmer det??? DTL-912A585 $375.95 Brand: Detroit Locker Product Line: Eaton Detroit Truetrac Differentials Part Type: Differential Carriers Aftermarket Carrier Style: Detroit Truetrac Cover Bolts: 10 Axle Shaft Spline Quantity: 27 Manufacturer of Axle: Dana Carrier Material: Steel Quantity: Sold individually. Notes: Recommended for 3.73 ratio ring gear and numerically higher. Differential, Eaton Detroit Truetrac, 27-Spline, Dana 30, Each ELLER DTL-912A588 $479.95 Brand: Detroit Locker Product Line: Eaton Detroit Truetrac Differentials Part Type: Differential Carriers Aftermarket Carrier Style: Detroit locker Cover Bolts: 10 Carrier Series: 3 Axle Shaft Spline Quantity: 27 Manufacturer of Axle: Dana Carrier Material: Steel Quantity: Sold individually. Differential, Eaton Detroit Truetrac, 27-Spline, Dana 30 10-Bolt, Volvo, Each
  4. oki. Hadde fristet med turbo. Men stemmer det at det er 6 gir i calibra turbo? Hadde vært gøy med et gir til. Er det tykkere drivaksler på 2liter`n(x20xev) i forhold til 1,6(x16xel) så lenge jeg må ha med aksler og nav? Vil 150hk 2liter`n(c20xe) passe i bilen min? Vil f25 girkassa passe på en x20xev motor? Noen som kan vise til noen linker ang. dette? Virker kanskje dumt med alle disse spørsmålene, men er fersk når det gjelder opel.
  5. Jeg har samme problemet med min 99 1,6 stv. Det er stiverne som har løsnet fra takplata. Er det mye jobb å ta ned taket tro???
  6. Jeg har en vectra 1,6 16v(x16xel)99 modell. Denne syns jeg er veldig lat. Noen som VET hvilken motor som passer i en sånn bil UTEN masse modifiseringer? Hvordan er det med en 2,0 fra samme biltype og årsmodell f.eks? Andre forslag til motorer. Det er meningen å da ta med ledningsnett og gir, alt sammen fra en annen bil. Tenkte litt på motor og gir fra calibra turbo, men de er vel bare å få i 4wd. Eller???
  7. jeg har m90 i min bil. det er ikke noe problem. må pusse bort et par tapper oppe på kassa som kan ta i tunnelen ved pådrag. eller så trenger du: bygge om til hydraulisk clutch fordi det er ikke løst clutchhus og det er hydraulisk på 940. også må du bygge ny girtravers med nytt feste, korte inn giroverføringer og bygge om mellomakselen. Vet ikke åssen svinghjul det er på b234 men jeg har det djupe svinghjulet på min med lammel fra diesel og forsterket trykkplate fra pedersen. den funker veldig bra. ville heller ha satset på en getrag 265 fra f.eks bmw og bruke clutchhus fra volvo. det fins jo adapter til det.
  8. Hør med texascom her på forumet. Vet han har bygd s60r bremser foran og bak hvis jeg ikke tar helt feil. du kan tolig se det i tråden hans på prosjekt forum.
  9. Må bare si at bilen din er jævli pen. har lyst å bytte ut min 4 dørs og kjøpe meg en 242 jeg også. Men syns du må komme utover til hemnes en dag og hilse på meg,rogern og jokke snart. hehe. Så jeg får sett over gliset ditt.
  10. Brodern kjøpte den holderen med tre i + dekselet foran målerne på volvo. kostet 2-300kr ca
  11. Skjønte ikke helt hva du skal, men skal du bygge turbo på en f motor eller har du ft/fk motor du skal sette sammen? Hvis du skal bygge turbo på en f motor må du gjøre noen forandringer da. bl.a. andre stempler for få lavere komp, andre dyser eller btr så du får justert opp bensintrykket, styreboksene fra f motor er jo ikke beregnet på turbobruk. setter du ft/fk styrebokser på f motoren uten modifiseringene brenner du opp boksen pga motstand i dysene. det er forskjell på dysene i en f motor og fk/ft. så det andre. Så lenge du har lh2.4 er det jo bare å sette inn en motor fra 940, fk eller ft. de som bygger om bruker jo nettopp lh2.4. må lodde inn motstander som de andre her sier. og flytte over følere og sånn fra f motoren. styreboksene fra 940turbo passer jo rett på lh2.4 nettet uten ombygging.
  12. Ingen som vet om større radiator orginal volvo. Noen som vet åssen den for 6syl motor er?
  13. ok. Åssen passer den i 240. trenger ikke noe kapping eller mye bygging av fester? Men jeg og en på jobben skal bestille noe derfra snart, så er du behjelpelig med delenr på den hvis du har det, så kunne jeg gått inn¨på nettet og tatt en titt
  14. Er noe lignende den jeg har sett ja. VCE: Er det fra summitracing eller?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår