Gå til innhold

Hvem her er det som HAR og/eller bruker MegaSquirt ev VEMS?

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

:heyyou: Jeg vet dere er der ute! Tenkte vi kan samle gjengen her for å se hvem som er "pionerer" på feltet. Eller er alle ute og :driving ?

Om ikke annet så ble dette den aller første tråden i datasprut-forumet. :naaaws

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har akkurat lodda ferdig MS2 v3, MegaView, stim og EEC-IV converter.

Veldig greie kit fra sparkandfuel.com.

 

Har rota litt med oppsettet for pulsmodulert IAC og TFI mot Digital 6AL, men sålangt er dette en vakker drøm i forhold til Ford's A9L med Tweecer/RT som ikke får være med lenger.

Bronco World 460, AFR225, NOVI2000, MegaSquirt

GearCalc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Og jeg er en VEMSekopp...

Men ettersom den ikke støtter odd-fire V6 ennå, så har det ikke blitt noe sving på det. Kanskje jeg putter den i en av de andre bilene. Eller snøfræsern. ;=)

 

Jeg kan ikke anbefale VEMS om du trenger en god bruksanvisning. Her må hver bruker finne opp hjulet på nytt. Men det ser ut til å være verd det om man ønsker full kontroll og god kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har selv lodda sammen en MS V2.2, kobla opp på en BMW M20B23 og kjørt bilen noen runder på ett grovt map med original tenning. Må si der var god forskjell fra L-Jetronic, spesielt på gassrespons pga. fjerning av LMM. Etter 3 mnd lagring var MS'n død, ubehandla printkort og sjøluft er en dårlig kombo!

 

Skal snart installere enten MS V3 eller MSII på prosjektbilen til en kompis, dette skal kjøpes ferdig fra statene pga. en sparer lite med å lodde selv. Mitt tips er å la de proffe ta seg av den biten :) Tenninga blir styrt med hallsensor på Motronic triggerhjul og wastefire. Det blir WB lambda og muligens bankesensor + EGT logging også.

 

Mapping skal i første omgang skje på røde skilt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har montert noen...

MS2 ver 1 på Audi 10V turbo 5'er - WJ motor i 86 modell Passat GT

MSnS Extra software

Modifisert 5vindu fordeler/Hal sensor

 

MS2 ver 1 på VW T1 1915 mtor i 69 VW 1600 TL

MSnS Extra software

Modifisert 4 vindu fordeler fra Transporter 2.1 liter vannboxer

 

MS2 ver 3 på Audi 3B 20V turbo 5'er i 85 modell Passat GT Syncro

MSnS Extra software

Original 1 vindu fordler fra 3B motor som kan synk

60-2 trigger hjul og audi A4 VR sensor montert på svinghjulsdemper

 

En er nesten avhengig av bredband lamda for å kjøre god logging og lage et godt (og sikkert) map. Det største problemet er å lage et godt tenningsmap, men jeg har funnet origianl tenningsmap (eller tilnermet verdi da de gamle har fordeler med vakum)...

85 Passat 32B GT Syncro - Godkjent ombygget fra 1.8 CL

63 VW T1, 65 VW T1, 70 VW 1600TL (1915 motor og Megasquirt n Spark)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår