Gå til innhold

SamH

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SamH

  • Bursdag 07/20/1966

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Bronco
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    ~89
  • Motor (eks 1.6)
    408
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Stroker, 4R100, 4.55, AFR185

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.balsa.no/bil/calcs/gearcalc
  • Bosted
    Notodden

SamH's Achievements

  1. Det er definitivt flaut når det blir for mye. Flowmaster 40, 408", 10.5 komp og litt kam + dump før bakaksel er for mye, altfor mye. Kult på stripa kanskje, men en er fullstendig ør etter få minutter langs veien. Mye bedre med golyd så bilen faktisk kan brukes offentlig. Og om en kjører litt i skauen er det sjeldent noe poeng å bråke mest mulig ..
  2. Jeg har brukt 3" Flowmaster 50 SUV på 408'n og er fornøyd med den. Har tenkt å prøve den på 460'n og. God fin dyp brumling uten no raka rør lyd på tomgang og cruise, og plenty golyd når jeg tråkker på. Hadde Flowmaster 40 tidliger og det bråkte så jævlig at det var pinlig å kjøre rundt med.
  3. Om du ikke har en spesiell forkjærlighet for akkurat den motoren eller Ford motor i Camaro generellt, tror jeg kanskje jeg heller ville funnet meg en shæbby 350 og heller investert litt i den.. Får fort mest pang for penga da. Men 400 motoren kan jo gasses også da, om du bare trenger litt ekstra av og til :naaaws
  4. Du roter nok litt med kortene der, 400M dukket opp fordi Windsorene var for svake for fullsize bilene, altså for å erstattte FE blokkene, og var ikke noen utvikling av W. Boltmønsteret er bigblock. 400M og 351M er ikke typiske motorer og bygge på bla. fordi aftermarked deler er få og dyre, bygger du Ford bygger du vel helst Windsor, subsidiært Cleveland.. Windsor blokkene ble forøvrig levert så sent som i -97.
  5. Har akkurat lodda ferdig MS2 v3, MegaView, stim og EEC-IV converter. Veldig greie kit fra sparkandfuel.com. Har rota litt med oppsettet for pulsmodulert IAC og TFI mot Digital 6AL, men sålangt er dette en vakker drøm i forhold til Ford's A9L med Tweecer/RT som ikke får være med lenger.
  6. From Wikipedia, the free encyclopedia Jump to: navigation, search Enlarge The Lola T70 was built for sports car racing, popular in the mid to late 1960's. Developed by Lola Racing Cars in 1965 in Great Britain, the T70 was made for endurance racing. In 1966, the open-cockpit Mk II version with a Chevrolet V8 engine was an entry in the CanAm series, winning five of six races during the year. In 1967, the T70 raced again but only won one race, outpowered by the newer McLaren made cars. GT40 ? Google litt du :)
  7. Det er en pulsjet, mest kjent som propulsjon for tyskernes V1 bomber(Buzz bomb). Den fungerer på den måten at brennkammeret fylles med luft med vakumet etter forrige "takt", tilsettes fuel og antennes. Vanligst er ventiler/membraner som styrer retningen på gassen, mens her er det massen av luft på vei inn som gjør det sk. "valveless pulse jet". De bruker enormt med fuel, bråker no' inni helvete og er et klart leketøy for store gutter. På sekstitallet var de endel brukt på modellfly, nå idag sjeldent pga. støyen.
  8. World manowar shortblokka mi kom med Jetcarrier SEA for kr 895,- i frakt :D Kjøpte fra Summit, var snøgt 3mnd å vente før den ble shippa..
  9. 240 km/t=240000 m/time 240000m/time=66.67 m/sek t_porsche_402: 402/66.67=6.03 sek Mao. TopFueleren er i mål ~1.5 sek før tyskerblekket.
  10. Problemet med familieprosjektene er at når fornuften har fanget en, man har investert i et nytt, bedre, og mer realistisk prosjekt med færre skjulte feil og mangler, et hvor en ikke trenger frykte dårlig retting, mye plast og mange lekkasjer; selv da må en fremdeles betale på det gamle ..
  11. Link i vei, den er der for å brukes :) Eneste kriterie er at jeg vil ha beskjed om bugs.:thumb
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår