Gå til innhold

stepside

Bruker
  • Innholdsteller

    519
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stepside

  • Bursdag 08/17/1955

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    C1500 stepside
  • Biltype (eks Audi)
    GMC
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    350

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    oslo

stepside's Achievements

Løyntant

Løyntant (5/13)

10

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei Jeg trenger litt seriøs hjelp! Pikkisen (c1500-90) er fast i garasjen, jeg har rette å slett mistet orken…… Er det noen som hjelpe? Det er ikke snakk om gratishjelp, jeg trenger noen som KAN dette og kan ordne opp i de problemer jeg har (med bilen altså). Noen jeg kan stole på…..Kanskje må jeg til Ringstad? Bor i Oslo Det meste er nytt på bilen, 383 motor Tremec TKO 600, True track diff, Holley TBI, men jeg har ikke kjørt noe særlig. Det meste har fungert fint nå har jeg noen problemer. Jeg har gjort det meste selv. -Jeg har banking i motoren, ikke rådebank, men antagligen kammen. -Clutchplaten har et brennmerke, kanskje trykkplaten er ujevn, -Får ikke speedometeren å virke uten å koble inn den gamle CPU:en -Alle delene fungerer ikke optimalt sammen……………. Så, hvem kan hjelpe meg? Hvem KAN dette?
  2. Vurderer å bruke http://www.mooseworxclassics.com/ er det noen som har erfering av dem.
  3. Hei Trodde jeg hadde laget en sån fin bilde :-( Pilen peker fra senter utgående aksel til gearkassens feste for bussingen til crossmember. Se på pilen, den peker fra aksen senter og eksakt der jeg ønsker målepunktet. Jeg ønsker naturligtvis det vertikale målet, ikke avstand mellom aksen og festet..... Kan du hjelpe meg med dette er jeg evigt takknemlig!
  4. er det virkeligen ingen som har en th700 kasse stående i garasjen å kan ta et mål?????
  5. Er det noen som kan hjelpe meg med et mål på en th700 kasse? Se bilden her http://www.matsclaesson.net/page88.html
  6. hei jeg er glad bare jeg får en måling.
  7. Takk men disse målene finner jeg overallt. Jeg trenger høyden ved utgående aksel, se bilde: http://www.matsclaesson.net/page88.html
  8. hei holder på med å skifte fra en th700 til en TKO-600 kasse. Desverre glemte jeg å ta mål fra crossmemberen til utgående aksel på th700 kassen, før jeg solgte th700 kassen. Er det noen som kan måle dette for meg? Best er fra nedre del av kassen der kassen er festet til bussningen (ikke fra cross member) og til senter av utgående aksel. Skulle tro dette var lett å finne på internet men ikke :-(
  9. th350 er en tretrinnskasse med høyeste utveksling 1.00 th700 er en firtrinskasse med lavere førstegir en th350 og overveksel (tror det er 0.67?) Du kan finne en th350 kasse som lett tåler en 400hp uten at du trenger å betale een formue. En standard th700 kasse tåler ikke 400hp i særlig lang tid, den må førsterkes. Det er ikke veldig lett å finne en forsterket brukt th700. jæ...lig slitsomt å kjøre med en tretrinskassse (avhengig av utveksling på drivakselen) Jeg solgte min th700 og setter nå in manuel TKO 600 kasse, det blir ikke veldigt billigt men jeg regner med at "morrofaktoren" øker betraktlig ;-)
  10. Hei. Bytter automaten (th700) med en tremec TKO 600 å trenger få fikset kardangen. Er fortsatt ikke sikker på om jeg trenger forandre lengden, så er det noen som vet noen som virkeligen KAN dette? Ikke mye å finne på gule sider....
  11. De lux kittet med standard clutch - kardang + clutchpumpe.
  12. T-56 er sikkert en utmerket kasse. "Orginalt" tåler den helt opp til 800 lb-ft har jeg hørt, men det er helt avhengig av versjon. De to øverste er overgear og du skall nokk ha en annen utveksling en 3:73 for å ha noe særlig praktisk bruk for 6 gear. Men kult er det jo....;-) Jeg har dårlig erfarenhet med Keisler. Ingen hjelp å få hvis man trenger assistanse. De supportere kun standard biler. Jeg handlet istedenfor hos http://www.cms-grp.com/ Topp service og meget kunskapsrike. Anbefalles! Hva jeg kjøpte? En TKO 600 som skal sitte bak en 383 450hp motor. Nå gjenstår det bare å få sanket sammen litt tid.......
  13. Har du ikke glemt noe her? motoren må vell stå i ØD på første sylinderen ellers blir vell det du skriver bare tull? Eller....har jeg missforstått noe? Det beste er vell å bruke en tendningslampe.....?
  14. Hei Bytte kamreim, på min golf 2.0 (USA). Efter byttet lyser engine lampen. Motoren går fint å trekker bra, tomgangen er ikke helt ren, den fusker bitte litt. Tokk bilen til VAG, fikk G40 sensor feil (urealistisk verdi) fikk ikke med meg tallkoden. På Vag foreslog mekanikeren at jeg skulle justere noe i fordeleren. Han sa at rotoren skulle stå på et strekk i fordeleren. Skjønner ikke hva han mener. Finner det vanskelig å forstå at tenningen må justeres etter kamreimsbytte. Er det greit å bytte G40 sensoren (Hall sensoren, Cam Position sensor)? Eller har dere noe annet å foreslå? Irriterer meg over at engine lampa lyser, det må jo være et feil et eller annet sted.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår