Gå til innhold

staverh

Bruker
  • Innholdsteller

    179
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om staverh

  • Bursdag 10/09/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    vectra B 16v
  • Årsmodell (eks 1995)
    98

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.gauldalgatebil.no
  • Bosted
    trondheim

staverh's Achievements

  1. Hei. Noen som vet hva som akjer angående kjøring på frøyabanen i sommer? Scn er ute av drift? Og er det kjøring nå til helga? 28 april 2012.
  2. Man må vel prøve , ikke jeg som gjorde det , bilen sto i kø på omkjøringsveien i trondheim i dag da det skjedde , men ble vis en lyd , om den fjuska bare eller om det banket skikkelig er vanskelig og si . Er det nok klaring i disse motorene da ? Hun stoppa den vist med nøkelen da .
  3. Regreim gikk på min vectra b 1,8 1998 mod . bilen sto på tomgang faktisk ! Vits i og kjøpe regreim sett , eller bare og åpne motor ?
  4. det finnes et osiloscop i software til dta , der ser du om den teller riktig antal tenner .
  5. Mere problemer , Radiatoren har ikke nok kapasitet , provd og montere exstra vifte osv osv . stadig samme . sjekket alt mulig . Så blir desverre ikke noe kjøring i år , er bestilt ny radiator med doble vifter som skal monteres bak .
  6. Det der er god plass , prov og få ned en 16v motor med grenrør med riktige lengder og stor turbo du :) da snakker vi plass :)
  7. bjørnstad bil rakk ikke og levere turbo , så det kommer en ny turbonetics turbo fra krb trading med over natta post .
  8. få kjøpe en av dele motorene dine så skal jeg gi deg hjelp ;) nei da , Det som var det værste med motorbytte var bunnpanne og tunnel . bunnpanna måtte sveises om slik at sumpen kom forran traversen og når jeg selvsagt skulle ha motoren lengst mulig bak så ble ikke det noe lett jobb . har en ca 10 cm sump i lengde retning og ca 40 cm i bredde . går på bare 3,5 l . Loddet om sugerøret ja . . får samma problemet med bunnpanne i kadett og ascona ja . tunnelen måtte bygges om hele turen for og få plass til gearkassen . er seff mulig og bruke opel kassa vis man lagger en overgangs flens . men den er da ikke så sterk . . motor fester er ganske greis da innfestningen på motor og travers komm rett over for hværandre . En utfordring som kanskje mange ikke tenker over er giroverføringer . jeg skaffet meg et komplett system fra benz som jeg bygde om . kortet inn litt her forlenget litt der osv :) Clutch : på MB kassa så er det hydraulisk clutch , lette lenge etter en universal pedalboks med hydralisk clutch og mulighet for bremsekraftforsterker men det var ikke og oppdrive .. så løsningen der ble og ta et pedalsett fra MB og bygge brems og clutch pedal inn i kadettten . Vifte reim , da jeg ikke skulle ha servo pumpa noe mere så måtte jeg finne på noe lurt med reim straming . løsningen ble da og bygge om dynamo festet slik at jeg hadde stramingen på den slik som gamle opler ;) Endelig er alt dette på plass :)
  9. Måtte ut med 13 . ikke så sikker på specs . da bjørnstad anbefalte denne , også skulle de bestille flere akurat da , så det var og slenge seg på eller ikke . siden jeg da ikke har tid så sa jeg ja . og venter i spening :)
  10. var det noen her oppe som snakket om turbo havari ..... Turoneticsen tok kveld etter 1 km . . . grunn er det ingen som vet , både olje tur og retur var testet før kjøring og det var helt topp . Det var da en brukt turbo , men en kompis som hadde den før så jeg vet at den var bra da . den har ligget hjem til meg i 1 år , men det skulle vel ikke ha noe og si . det var faktisk så mye slakke i turboen at den hadde tatt i huset på innsug-siden . :( Så jeg måtte da kjøpe ny, ble Garret , levert av bjørnstad bil , kulelager turbo til ca 420 hk , med mulighet for oppgradering . . men det trengs vel ikke med det første . Turboen er ikke blitt levert enda , men er lovt og få den til helga , da jeg skal til de og mappe og bremse bilen mandag den 27aug . dårlig tid ?? tjaa ... Håper og klare og stille på lånke den 2 sep :) det blir da jomfruturen :) vis ikke noe nytt tar kveld i bremsebenken da . .
  11. Da har jeg helgens oppdateringer klare her :) ikke så mye bilder da . Men fikk startet bilen . Her ser dere osilioscop funksjonen på DTA software , dette er da Crank føleren (Veivaksel føler ) med 60 - 2 tannhjul . Her er ledningsnettet til hjernen , begynner og bli litt bedre , men ikke enkelt og få sammen den kontakten :) Og helt tilslutt , Bilen startet :) litt problemer med og få Lambasonden til og virke , men skal se på den neste helg . PS : Det er også montert Catcams Kammer fra mobeck tekniske ;)
  12. greit med turbonetics da, men det er smak og behag da :) blir mye turbo lagvis jeg skal ha "bare" 300 ja :)
  13. Helt erlig så er dette den første motoren jeg bygger . altid bare byttet til XE motor osv før . så hvor mye hk er et ganske vanskelig og si da . Time will show :)
  14. I dag hadde jeg planlagt og prøve starte den for første gang . Det gikk ikke da RS232 conectoren ikke var 9 pins på DTA ECU . så måtte til trondheim og hente meg en conector slik at jeg får loddet meg en kabel i morgen . Da satser jeg på at alt går bra :) Legger ved et bilde av ledningsnettet . det er faktisk et system på det , men vil ikke legge det i strømpe før jeg har testet :) PS : Den vanntemp føleren som ligger og slenger er ikke i bruk . den er bare tilgode :)
  15. fikk PM fra supragay om fler bilder fra siden slik at han fikk bestemme seg om golf buer foran eller ikke .
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår