Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

 

Kan du fortelle litt mer om fremgangsmåten for å lakkere den sorte hardplasten? Tenker å gjøre dette med golfen min. Brukte du sprayboks eller sprøyte?

 

 

Pusse med sandpapir, spraye på primer og plastgrunning og avslutte med fargen.

 

Han brukte spraylakk ja..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trollet_:

Den delebilen er min gamle. Han du kjøpte den hos hadde 2 like biler som jeg kjøpte, den andre accorden var også vit, helt identisk med din bil, bortsett fra at det er en EXi, som jeg ruller på den dag i dag.

 

Bor på samme plass som mannen du kjøpte bilen hos, og er storebroren til en jeg gikk på grunnskolen sammen med :P

Small world, hehe.. Var og skruet av dynamoen på delebilen din dagen før du kom og hentet den! Hehe..

 

Her er et bilde av min bil: http://i14.tinypic.com/61ullxx.jpg

Har en liten lakkskade på venstre side på støtfangeren foran, fikse med sprayboks eller? http://i9.tinypic.com/68gw9jd.jpg

 

Hadde et lite uhell i vinter og havna oppi en snøskavel som slipet bort lakken der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

begynner desverre og bli en stund siden sist update, for tiden jobber jeg med og få camberen riktig får og få bilen godkjent teknisk, måtte også bytte et servorør og en drivmansjett!! regner med at drivknuta der den ødelagte mansjetten er også må byttes da det har vært kjørt med gåen mansjett noen hundre mil!!

 

har også kjøpt nye dekk, og med tiden skal fangerne bli lakkert på ordentlig vis da en kamerat av meg er lærling som bil-lakkerer!!:)

 

kommer litt bilder og slikt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

hadde et "uhell" forrige fredag da jeg var på firmafest og fikk litt mye akivitt og øl da jeg var kommet meg hjem fant jeg ut at jeg måtte ha en sigarett før jeg krøp til køys, fant ikke noe lighter i lomma, men en bilnøkkel (til hondaen) så jeg fant ut at jeg skulle bruke sigarett-tenneren, sjanglet meg bort til bilen og satte meg inn og startet den, brukte sigarett-tenneren og full som jeg var fant ut at jeg like gjerne kunne sitte i bilen og ta den røyken

 

 

 

full som jeg var sovnet jeg av inne i bilen, med foten godt plantet på gass-pedalen som til slutt havnet mot gulvet

 

 

 

har en kontaktfeil i sentral-låsen som gjør at dørene låser seg automatisk av og til. dette skjedde så naboene ikke fikk kontakt med meg som la sovende bak rattet, men de ringte brann-folket da radiatoren eksploderte og røyk-utviklinga startet. 15 min senere kom en stein inn vinduet på passaskjer-sia og noen brann-menn dro meg ut av bilen da den var på tur til og begynne og brenne (sa de) derretter bar det til legevakta der jeg ble undersøkt og derretter avhørt av onkel blå som trodde jeg hadde vært ute og kjørt

 

 

 

etter litt krangling med de var de overbevist om at jeg ikke hadde det i og med at bilen var så fint og avansert parkert

 

 

 

de tok skiltene, da jeg spurte hvorfor var svaret: "næh, bilen er ikke eu-godkjent"

 

 

 

så altså, det som må til for at bilen skal komme på veien er: topp-pakning (iværstefall ny motor) , radiator, pasaskjerside-vindu, servoslange, foring til høyre bærearm, teknisk etterkontroll, eu-kontroll og påskiltningsgebyr.

 

 

 

ser egentlig ikke lyst på og gjøre allt dette, blir en del arbeid/kostnader!

 

under ser dere siste bildene jeg tok av bilen før all dramatikken:D

 

?action=view&current=DSC00311.jpg

 

?action=view&current=DSC00310.jpg

 

?action=view&current=DSC00309.jpg

 

?action=view&current=DSC00308.jpg

 

?action=view&current=DSC00306.jpg

 

?action=view&current=DSC00305.jpg

 

?action=view&current=DSC00303.jpg

 

?action=view&current=DSC00301.jpg

 

?action=view&current=DSC00299.jpg

 

da skal dere få si deres mening om jeg burde gi bilen en sjangse til og redde den fra og bli ribbet, solgt i deler og vraka ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår