Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

som topicen sier har jeg kjøpt meg en Honda Accord EX fra 1987 som første bilen. var 17 år så med tanke på økonomien er dette et langtidsprosjekt:)

Kjøpte bilen hos faren til ei venninne faktisk:) for bare 6 000.-

Er en del rust på bilen og har allerede fixet en del småting:)

bilen har rullet 255 000, men bilen er for det meste kjørt av eldre mennesker så tekninsk sett hvis man ser bort i fra rust er bilen i veldig god stand.

 

Motor: 2,0 12V 106 hk

kan si at bilen går utrolig bra for og ha bare 106 hk. men skal bli mer futt under panseret med tiden:)

 

 

bildet under er slik bilen så ut da jeg kjøpte den:)

 

DSC02728.jpg

DSC02730.jpg

 

under ser dere den eneste rusten som er på bilen hvis vi ser bort i fra litt

overflaterust:)

DSC03168.jpg

 

har fått på Alufelger og vasket bilen Grundig!:)

 

DSC03987.jpg

 

Tar gjerne mot forslag og ideêr på hva jeg kan gjøre. Har bynt og lakkere bakstøtfangeren. kansje ikke verdens beste resultat men for duge en stund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke frekt ment eller noe, men etter min smak bør du virkelig få av takgrindene :) De ødlegger liksom linjene litt

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om Accord er noe fiksfakseri, flere biler fungerer med å bruke gafler for å dra ut nålene. Du må for all del, ikke røske i nålene, da nåler har lett for å ryke. Jeg anbefaler deg å holde skivene originale, får du hvite skiver inn krasjer det med resten av dashbord-fargene, og den enkle grunn av at de originale Accord-skivene ser smashing ut som de er.

Du ser ut til å ha fått deg en fin førstebil, men jeg kan nesten love deg at det er mer rust, med mindre du har sett i alle kriker og kroker innvendig og i motorrommet.

Synd du allerede har lakkert bakstøtfangeren, personlig syns jeg to-farget oppsett kler Accord meget bra. Hvis du lakkerer speilhusene, listene, den andre fangeren og dørhåndtakene, ser det greit ut.

Skru av skvettlappene og senk den, da har du kick-ass bil!

Forresten, hvordan tenkte du å gå frem for mer futt under panseret?

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo visst skal lakkere lister, spilhus dørhåndtak osv:) men har bare begynt på fangeren:) når det gjelder og øke litt på effekten tengte jeg på og eft bytte til 2,0 EXI motor på orginalt 126 hk og få noen til og sveise meg ny manifoil, selvfølgelig sette på effektanlegg og kansje slipe av toppen en mm eller 2:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ut til å ha fått deg en fin førstebil, men jeg kan nesten love deg at det er mer rust, med mindre du har sett i alle kriker og kroker innvendig og i motorrommet.

 

har gått igjennom hele bilen, er en liten flekk under bilen, er minimalt på ene hjelbuen bak og seff litt overflaterust i taksjkøtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit bil er fordel mtp rust, ja.

Har du brukt original fargekode på fangeren? Noe sig, renning? Så fint ut på bakgrunn av bildet. Skulle ikke plastsveise igjen hullene til tåkebaklysene (tipper jeg at det er)?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exi-motoren er en skikkelig gøy sak, iallefall om understellet er det samme som på accord aerodeck (hadde en sånn i fjor) bra førstebil om du får tatt livet av rusten.. om du er ute etter noe drastisk å gjøre med bilen.. hva med å bygge om til aerodeck/prelude-front? er sikkert litt komplisert, så bare et forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett! Jeg har kjøpt meg en kliss lik bil, samme farge og alt ting. Så langt har den bare fått stereo anlegg og volcom logo på panseret, men jeg følger med på tråden din og snapper opp idéer.. hehe

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår