Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, denne søndagen ble det modding:)

 

siden vi har vært så heldig og få lånt et gammelt lagerbygg til skruing så ser det ut som at det blir gjort litt i vinter også:)

 

 

det jeg fikk gjort igår var og koble litt på cd-spilleren:) fikk skrudd ut subben og subforsterkeren... (skal lage grop i hjulbrønnen)

 

det jeg fikk bilde av var lakking av støtfangeren:

 

DSC00098.jpg

Gammle fangeren ^^

 

DSC00099.jpg

Nye fangeren^^

 

DSC00102.jpg

Nye fangeren montert^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt... drar til mekonomen, sier lakk-koden, får lakk, plastgrunning, filler og klar-lakk... så først :

 

-renser fangeren godt.

-sprayer på plasgrunning.

-sprayer på filler i flere lak til porene i plastiken blir borte.

-la dette tørke 30 min til 1 time.

-spraye på lakk i 2-3 lag og la dette tørke i mange timer.

-matter ned lakken med et 1200 papir.

-spraye på et tjukt lag med klarlakk uten at det renner selvølgelig.

 

 

god fordel og ha over 15c' for godt resultat.. og støvfritt område selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt... drar til mekonomen, sier lakk-koden, får lakk, plastgrunning, filler og klar-lakk... så først :

 

-renser fangeren godt.

-sprayer på plasgrunning.

-sprayer på filler i flere lak til porene i plastiken blir borte.

-la dette tørke 30 min til 1 time.

-spraye på lakk i 2-3 lag og la dette tørke i mange timer.

-matter ned lakken med et 1200 papir.

-spraye på et tjukt lag med klarlakk uten at det renner selvølgelig.

 

 

god fordel og ha over 15c' for godt resultat.. og støvfritt område selvfølgelig:)

 

 

Fin bil ;) Hvordan låter anlegget? Har du dempermatte inne i kassen?

Chevrolet Silverado 6.2 91mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, var dempematter på alle vegger inne i kassen, synes igrunn det var litt mye... så har plukket ut sub, forsterker, og kondensator...skal få bygget det inn på en ordentlig måte:) tengte jeg skulle fjerne matta på kansje bakveggen.

anlegget låter bra det.

 

flott med litt komentarer:) det øker motivasjonen. har planlagt og hive ut reservehjulet og få forsterkeren og kondensatoren inn der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Takk:) dårlige nyheter ang bilen for øyeblikket. har noe gode nyheter og noen updates også:)

 

kan ta de gode først da:)

 

jeg og B.T.I var litt vel optimistiske og trodde snøen var dratt for godt i bodø for i år, så vi dro på "skeidar-kustoms og la om til sommerdekk:) herlig helt til dagen etterpå da det plutselig var falt 5 cm snø snom ble liggende:( da var det bare bytte tilbake.

 

DSC00169.jpg

 

har også vært en tur på skroten og hentet bakpotta til en accord EXI, (forskjellen på EX-potta og EXI-potta er at på EX-modellen står det et tynt rør fra mellompotta og bak til potta som har kun et rustent utgangsrør, mens på exi-modellen har du et tjukkere rør og to blanke fine utgangsrør:)

synes personlig at det ble ganske bra, etter en times tid pussing for og få enderørene blanke igjenn.

 

DSC00185.jpg

DSC00188.jpg

 

har også fjernet all rusten fra ene hjulbuen og grunnet og lakket, har desverre kun bilde fra etter jeg hadde pusset med stålbørst, skal få tatt et bilde av endelig resultat som jeg var svært fornøyd med:)

 

DSC00181.jpg

 

 

 

Så var det vel tid for de dorlige nyhetene.!!

Fredag(dagen etter skjærtorsdag) skulle jeg svinge av 4-feltsveien ved shell mørkved da jeg skulle på shell en tur, hadde ikke særlig stor fart, var nettop kommet 10 cm snø som var blitt hardpakket, smart som jeg hadde vært hadde jeg spunnet ut de siste piggene i vinterjulene da jeg skal ha nye til neste år.

 

turen endte med at jeg kjørte tvers over en midtrabatt med hjulene dreid helt mot høyre og bremsene i bunn. så dermet var bærebrua fremme bøyd, som holder: bakdelen av motoren (2 motorfester), hele styresnekka og hele opphenget på begge sider.

men bilen var fremdeles kjørbar, eneste er at jeg må dreie rattet en kvart omdreining på rattet for og få den til og gå rett fram.

 

DSC00174.jpg

 

sto hele tirsdag 09.00-15.30 på skroten og skrudde av bærebrua på en accord som sto der.

 

DSC00187.jpg

 

planene er og bruke nesten hele mårradagen torsdag 12/4-07 på og få startet på og sette på den nye bærebrua da bilen må være på veien igjenn til fredag 13/4-07 da jeg skal kjøre nordover på lørdag klokken 0930.

 

kan slenge inn det siste bildet der dere ser at hele hjulet har flyttet seg 1,5 cm lengre bak.

 

fikk btw kjøpt felgene på bildet for 700.- disse skal få nye vinterhjul til neste år:)

 

 

 

Sleng gjerne en kommentar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår