Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

noen som vet en grei metote på og bygge ut ytterskjermen litt? dekket tar borti i litt store humper.! tengte kansje på og stive opp bakfjærene litt med sånne gummiklosser... ?

 

 

ingen som vet hva som kan gjøres ?? tengte på og skru av hjulet, sette en "flaskejekk" på tvers inni skjermen og jekke den ut noen mm, trenger litt hjelp til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Valsing av skjermer er dyyyyyrt... Du får valset skjermene hos de fleste biloprettere, men de skal ha godt betalt for det. En kompis skulle valse skjermene på golfen sin og da fikk han besked om att det kosta over 10 høvdinger..

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valsing av skjermer er dyyyyyrt... Du får valset skjermene hos de fleste biloprettere, men de skal ha godt betalt for det. En kompis skulle valse skjermene på golfen sin og da fikk han besked om att det kosta over 10 høvdinger..

 

 

 

feil. Har hørt enkelte tar en 500 lapp pr skjerm...Men så får du no kjøpt egen valse for rundt 5000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man fester slags stang der hjulet skal sitte, ytterst på stanga, sitter det et valsehjul. Man kan skru dette inn og ut. Man starter forsiktig der valsehjulet tar borti skjermen, så begynner man å øke på, slik at skjermen går lengre ut :)

 

Bilen ble jo riktig så bra med den nye rumpa! :D

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] Alle kan snakke Giberish...

Vent nå litt her. Ordene fra en av de få i denne tråden som faktisk har noenlunde anelse om hva man snakker om kaller du gibberish? Det er mulig jeg plutselig ble blind, men jeg ser liksom ikke helt koblingen her?

 

 

 

 

[...] Du kommer med alle komentarene MEN gir ikke noe tilbake... Når sist du har anbefalt noe? [...]

Hva vil du jeg skal si? "Ja, gutter, Hondas A-serie motorer er Guds gave til biltunere verden over, og dette er skikkelig enkle saker å jobbe på- og skaffe deler til!". Klart jeg kan fortelle deg det du vil høre, men dette gjør ikke utsagnet verken sant eller praktisk tilrådelig. (Noe seriøs) tuning av tredjegenerasjons Accorder gjøres utelukkende i to trinn; med full opplysning over nøyaktig hva man har tenkt å gjøre med hvilke deler og fremgangsmåter og kløkt (som må til for å LAGE delene man trenger som ikke lengre finnes). Dette er den sørgelige sannheten over hverdagen til en gammelAccord-entusiast. Tilbake til den mere håndfaste problemstillingen;

 

vil man lære må man lese.

http://www.3geez.com

 

Det er ikke dét at jeg er kjip, men jeg blir så lei av å forklare den samme generelle (også mere dele-sentriske) fremgangsmåten i hver en "trimme gratis og enkelt"-tråd jeg kommer over; og spesielt når all, og da mener jeg DET TOTALE KOMPENDIUM med informasjon, bare ligger der og støver ned på 3geez-forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) dette er da en tråd om bilen min, og ikke en krangletråd... :P men er det ikke noen som kan fortelle meg masse trimtriks på forgassermotoren min:)?

 

skal lete litt på 3geez selv....

 

har enda ikke fått ringt bilopprettere....hvis noen har valse i bodø-området og er interessert i og tjene noen penger så skrik ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var dør-listene lakkert!!:) ble ganske fornøyd med resultatet jeg fikk til :) støtfangeren bake ble rævva, men ble faktisk storfornøyd med listene:)

 

skal lage nytt gulv i bagasjerommet, så lurer jeg på hva som egner seg, har kjøpt filt-trekk på biltema som skal på :happyhappy:

 

fattern påstår at jeg skal bruke 10mm kryssfiner, tror dette er ganske dyrt :shake

 

tengte selv på og kansje bruke inpregnert sponplate, er ikke dette jævla tungt og skjørt? :shake

 

Noen som har forslag? :doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår