Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Smart sak som en kan bruke til å lukeparkere med, eller for å kjøre fremover hvis en har Honda, eller altså skyve forover:D

 

http://img.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/DSC00113-1.jpg

 

 

:op:

Vet vel tilfeldigvis ikke hvor man får kjøpt sånne til en grei penge? Trenger 4 slike. :)

 

Grei førstebil Trollet :happyhappy:

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vel tilfeldigvis ikke hvor man får kjøpt sånne til en grei penge? Trenger 4 slike. :)

 

 

Hmmm.. Tror mitt beste tips er at du ringer f,eks Viking, NAF eller Falken siden dem har dette utstyret:)

 

-----------------

 

 

Her er skjønnheten til Trollet_

 

 

DSC00157.jpg

DSC00156.jpg

 

Morsomt å slepe på denne som kun hadde håndbrekk til å bremse med, motor uten kjøling og ikke lysbabyhmm?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) B.T.i: takk for at du legger ut bilder i tråden så den ikke dør ut.

 

har ikke internett i ny-leiligheta, så det går treigt med updates.

 

har i dag skrudd clutsjen av dele-motoren da denne var lite slitt, og girkassa ut av bruks-bilen!:) så da gjennstår montasje av clutsj og girkasse på bruksbilen.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var jeg endelig kommet meg til en pc med kabel for overføring av bilder, så da ble det vel på tide med en liten update.

 

Litt om delebilen. mannen jeg kjøpte dele-bilen hos presiserte at bilen ikke hadde bremser, en del rust, dynamoen manglet, og noen interiør-deler manglet.

 

Etter en hurtigrutetur på ca 4 timer, og en biltur på en halv time var dette bilen jeg møtte:)

 

DSC00206.jpg

 

faktisk mye værre en jeg hadde trodd.

men motor og girkasse virket bra på bilen. ikke rart da det er honda og ikke rullet 200 000 en gang.

 

DSC00227.jpg

 

så var det vel bare og få bilen opp på en henger og kjøre ned til hurtigrutekaia.

 

DSC00205.jpg

 

tro det eller ikke, men kjørte bilen både på og av hurtigruta uten dynamo, kjøling og eksos-anlegg.

 

5 timer senere var jeg tilbake i bodø der en flirende B.T.i sto og ventet på meg og skulle slepe meg fra kaia til mørkved. (slepingen er også dokumentert i tidligere inlegg av B.T.i)

 

DSC00210.jpg

 

dagen etter ble motor med girkasse plukket ut av dele-bilen.

 

DSC00226.jpg

DSC00215.jpg

 

derretter ble girkasse og motor separert og clutsjen plukket ut for vurdering. (om jeg skulle bytte). men da en utdannet mekaniker på jobben min mente at det var lite clutsj igjenn på denne ombestemte jeg meg!:)

 

DSC00218.jpg

 

så ble bruksbilen tatt fatt og demontering av driv-verk begynte. da jeg omsider fikk av girkassa fikk jeg se dette inne i clutsj-huset.

 

DSC00220.jpg

 

ser ut som at det var vært knuffing inne i diffrensialen. dette var egentlig bare svaret på at girkassa røk i samme slengen som jeg dundret over midt-rabatten da akslingen tydeligvis flyttet litt på diffrensialen der inne.

etter ca 24 mekketimer var girkassen skrudd på motoren i bruksbilen og alt fungerer slik det skal.

 

etter all mekkinga og oljesøl i lakken fant jeg ut at bilen trengte en vask og en polish etterfulgt av en lakk-rens.

 

DSC00221.jpg

 

fikk vasket og kjørt lakkrensen på nesten hele bilen. (ikke panser og tak) før det skulle begynne og regne.

 

DSC00225.jpg

 

det var da updaten for denne gang, neste planene er og plukke ut vifte-kontrollen fra delebilen da bare trinn 3 og 4 fungerer på bruksbilen. ellers har jeg noe pusse-arbeid av noe rust gående:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da var det vel på tide med en liten update:)

 

har fått vandalisert (altså knust) frontruta av en full ungdom.

han ble tatt og anmeldt på stedet, så det blir altså ny frontrute på meg:)

 

har byttet bærearmen framme på ventre side etter krasjet i vinter.

NY/GAMMEL dere ser forskjell? :)

DSC00252.jpg

 

har kjørt delebilen på skroten, og jeg sverger, neste gang jeg skal dra over 1800 kg, tar jeg heller pappa's volvo:)

 

DSC00262.jpg

 

var også på skroten og plukket meg senkefjærer ferdig montert på dempere.

NY/GAMMEL dere ser forskjell?:)

DSC00274.jpg

 

FØR/ETTER dere ser vel forskjell her også ?:)

DSC00275.jpg

DSC00225.jpg

DSC00276.jpg

DSC00278.jpg

 

etter all banekjøringa på mo fant jeg ut at bremse-klossene mine var en smule nedslitt, (hylte noe forferdelig).

så da var det bare rett på auto-deler og invistere i nye mintex-bremseklosser:)

DSC00279.jpg

 

fant ut noe rart når jeg startet bilen (kald) etter en arbeidsdag, er det meninga at den skal hoste ut så mye kondens?

 

DSC00281.jpg

 

da var dette alt for denne gang, vet ikke hva neste blir, men har hodet fult av ting som skulle vært gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut noe rart når jeg startet bilen (kald) etter en arbeidsdag, er det meninga at den skal hoste ut så mye kondens?

 

Normalt og normalt.. Husk at det samles en del kondens i eksosen, på din bil der stussene er vannrette så vil det bli mindre damp enn hos f,eks meg som har en liten vinkel på stussen.

Legg merke til kliss nye biler der det renner ut "vann" de første meterene. Istede for å spekulere en masse ville jeg sjekket nivået på kjølevæsken for å så se igjen 2-4dager senere såfremst du bruker bilen, hvis nivået er uforandret så er det bare kondens fra mye småkjøring og et eksosanlegg som ikke har blitt varmt på en stund..

 

 

Da var dette alt for denne gang, vet ikke hva neste blir, men har hodet fullt av ting som skulle vært gjort:)

 

Du kan starte med det jeg viste deg under bilen din da vi var på bukken hos Kai, samt skifte de niplene bak, slik at du får skiftet bremsevæsken bak på et skikkelig vis.:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår